Урок екскурсія "Математика навколо нас"

Про матеріал
Урок на відритому повітрі.Наскрізна лінія "Екологічна безпека та сталий розиток" реалізується через завдання з реальними даними.
Перегляд файлу

Урок екскурсія. Математика навколо нас.

Формування компетентностей:

  • предметна компетентність: безпосередніми вимірюваннями та обчисленнями переконатися у справедливості математичних знань та формул; розвивати вміння виконувати вимірювання за допомогою приладів.
  • ключові компетентності:
  •  спілкування державною мовою –чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень;
  • математична компетентність – оперувати числовою інформацією;
  • уміння вчитися впродовж життя – контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
  •  соціальна та громадянська компетентності – співпрацювати в команді, виділяти та виконувати власну роль у командній роботі

   Обладнання: крокомір, ростомір, картки з формулою К= Р : 4 + 37, таблиця «Можна розрізнити на відстані», рулетка, польовий циркуль, мікрокалькулятори, висок.

Хід уроку

І. Організація класу.

Учитель. Сьогодні ми проведемо урок-екскурсію на пришкільну територію. На знайомі предмети ви подивитесь по-іншому, застосуєте свої математичні знання і вміння на практиці. Беремо все необхідне і вирушаймо.

ІІ. Проведення екскурсії.

Станція «Крокомір»

Ми крокуємо по вулиці. А чи хотіли б ви дізнатися, що таке крок?

Крок – одна з найдавніших мір відстані. Але вона не втратила свого значення й досі. Ноги, як і руки, завжди при собі, тому і нині відстані, особливо невеликі, вимірюють кроками. Довжина кроку залежить від зросту людини. У дорослих крок, як правило, дорівнює 70-80 сантиметрів.

Щоб точно визначити довжину свого кроку, потрібно пройти по шосе від одного кілометрового стовпа до іншого – туди і назад, лічачи кількість кроків. Зручніше лічити парами, під праву або ліву ногу, загинаючи пальці на руці після кожної сотні кроків.

Існує  спеціальний прилад, схожий на кишеньковий годинник, - крокомір. Він лежачи в кишені, автоматично лічить кожен твій крок.

Полічивши, скільки кроків припадає на два кілометри, можна обчислити довжину кожного кроку. Її треба запам’ятати. Після цього можна сміливо вимірювати відстані в кілька сотень кроків.

Завдання.

  1.                    Найпростіший спосіб вимірювання – це вимірювання кроками. Для цього необхідно знати середню довжину кроку, яку визначають за формулою:

К = Р : 4 + 37,

де Р – зріст людини в сантиметрах.

Зараз ми виміряємо зріст кожного учня, за допомогою ростоміра. За формулою визначте довжину свого кроку.

  1.                    На скільки сантиметрів відрізняється своїм зростом Світлана від інших учнів? Складіть список учнів, які на зріст менші за Світлану. Назвіть імена учнів у порядку збільшення їхнього зросту.
  2.                    Виміряйте відстань між двома телеграфними стовпами, полічивши кількість кроків (2 – 3 учні це виконують) і за допомогою мікрокалькулятора обчисліть цю відстань у метрах. Скільки стовпів потрібно встановити на відстані 3км?

Отже довжини відрізків на місцевості можна вимірювати кроками. Довжини відрізків прямих ліній, проведених на місцевості, вимірюють за допомогою рулетки, мірної стрічки або польового циркуля.

Станція «Метромір»

Учитель. Людині потрібні вимірювання на кожному кроці. Без вимірювань вона не змогла б пошити одяг, збудувати дім, виготовити машину, запустити космічний корабель. Людина навчилася вимірювати  багато величин, таких як час, довжина, площа, об’єм, мас, температура, вага.

Величини вимірюють, порівнюючи їх з певною одиницею. Сьогодні ми поговоримо про одиниці вимірювання довжини.

Пригадайте, які одиниці вимірювання довжини ви знаєте.

Назвіть сучасні одиниці вимірювання довжини.

Назвіть давні одиниці вимірювання довжини.(верста, п’ядь, вершок, лікоть, сажень, аршин…)

Які ви знаєте прислів’я про одиниці довжини?

Прислів’я

Сім верст до небес і все пішки.

Бачити на сажень крізь землю.

Не міряй усіх одним аршином.

Чому існують різні одиниці? Тому, що вони мають різне походження, різну історію.

Завдання

  1.                    Ознайомтесь із таблицею. Користуючись таблицею, визначте відстані до вказаних об’єктів.

Можна розрізнити на відстані

Предмет

Відстань

Невеликий будинок

5км

Вікна в будинках

2км

Димар на даху

3км

Стовбури дерев, окремі стовпи

1км

Руки людини

700м

Квіти і частини одягу

270м

Риси обличчя, кисті рук

100м

Очі

60м

 

  1.                    З одного боку  шкільна огорожа має довжину 40м і через кожні 2м стоять стовпи. Скільки таких стовпів ? Відповідь перевірте, полічивши їх кількість в огорожі.
  2.                    Під час прогулянки учні вишикувалися в шеренгу по одному з інтервалом 1м, довжина шеренг 16 метрів. Скільки учнів було на прогулянці?
  3.                    Виконайте потрібні вимірювання і накресліть план квіткової клумби в масштабі в 1см – 2 м.
  4.                    Яка маса насіння квітів потрібна, щоб засіяти цю клумбу, якщо на 1м2 витрачається 2,5г насіння?
  5.                    Виміряйте довжину, ширину і висоту  дерев’яного бруска. Знайдіть площу його поверхні.
  6.                    Шкільний географічний майданчик займає 36 м2. це становить 0,16 від площі всієї шкільної території. Чому дорівнює площа шкільної території?

Станція «Біологічна»

Учитель читає вірш

Форма кола є довкола,

Скрізь поглянь і придивись:

Сонце в небі, наче коло,

Підіймається у вись.

Чи у воду жабка плигне,

Рибка клюне черв’ячка:

Безліч кіл по всій поверхні

Розбіжаться звідтіля…

Будь уважним та старанним, форму кола відшукай

І в майбутньому ніколи

Ти її не забувай.

Завдання

Відшукайте предмети, які мають форму кола, і назвіть їх.

Учитель. Щороку на стовбурі дерева утворюється кільце. За кількістю цих кілець можна визначити вік дерева. Про вік молодих хвойних дере в можна дізнатися за групами гілок, які розміщені на одні висоті.

Завдання.

  1.                    Розгляньте територію біля школи.

а) Знайдіть біля котельні школи пеньки і за кільцями на них визначте вік дерев.

б) підійдіть до будь-якої ялинки на подвір’ї школи і за групами гілок визначте вік дерева.

2. Полічіть на території школи дерева кожного виду окремо і побудуйте за цими даними лінійну діаграму.

3. Гра «Крокуй і міркуй».

Учитель називає число 2, а учні по черзі називають числа, які діляться на 2. Хто помилиться або не назве число, вибуває з гри.

  1.                    Розв’яжіть задачу. До тебе прийшли друзі і принесли квіти. Якої висоти має бути ваза, у яку ти поставиш букет, якщо його висота    60см ?

Так, цієї  формули у школі не вчили. Але запам’ятайте її: висота вази має дорівнювати половині висоти букета.

  1.                    Скільки води має бути у вазі, якщо друзі подарували тобі:
    • Троянди, тюльпани, гвоздики;
    • Польові квіти;
    • Хризантеми?

Учитель. Відповідь я підкажу. Квіти потребують різного рівня води у вазі: троянди, тюльпани, гвоздики – 10 – 15см, польові квіти – близько 10 см, хризантеми – 5 – 8см.

Запам’ятавши ці «формули», ви зможете зберегти букет свіжим тривалий час.

Станція «Окомір»

Учитель. Магараджа оголосив, що призначить міністром того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком і не проллє навіть краплі. Багато було охочих, але їх відволікали і вони розливали молоко, але якось пішов один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, його по-всякому лякали і відволікали. Він не розлив молоко. «Ти чув крики, постріли? – запитав його потім магараджа. – Ти бачив,як тебе лякали?» - «Ні, я дивився тільки на молоко».

 Не бачити у не чути нічого стороннього – от до якої міри може бути зосереджена увага. Тепер перевіримо вашу увагу.

Завдання.

  1.                    Скільки східців у сходах, що ведуть до школи?
  2.                    Скільки вікон у будинку школи?
  3.                    Розглянувши навколишні предмети, наведіть приклади рівних фігур.
  4.                    Виконайте команду «Кругом». На який кут ви повернулись?
  5.                    Чи може бути так, щоб одночасно Світлана стояла за Марійкою, а Марійка – за Світланою? Продемонструйте це, якщо можливо.

Учитель. Ось ми підійшли до приміщення школи. Всі ви знаєте, що стіни в будинку мають бути вертикальними. Будівельники коли кладуть стіни у будинку, щоб перевірити вертикальність, користуються виском. Про це навіть є пісенька Буратіно:

Ось мотузочка моя,

Прив’язав камінчик я,

І мотузочка негайно

Натягнулась вертикально!

У нас є висок і ви маєте можливість перевірити вертикальність стін.

Станція «Шкільне приміщення».

Учитель. Ми зайшли у знайоме шкільне приміщення. А  чи добре ви знаєте його? Перевіримо це.

Завдання.

  1.                    Розгляньте підлогу школи. З яких фігур її складено?
  2.                    Виконайте потрібні вимірювання і знайдіть площу однієї плитки.
  3.                    Виміряйте довжину і ширину підлоги коридору школи. Скільки таких плиток потрібно, щоб покрити всю підлогу?

Правильність обчислень перевірте, полічивши кількість плиток на підлозі.

Станція «Кабінет математики».

Учитель. Ми повернулися з екскурсії. Враження від неї у кожного різні. Але ви використали свої теоретичні знання на практиці.

Підбивається підсумок екскурсії, виставляються оцінки, учні діляться своїми враженнями.

doc
Додано
8 листопада 2020
Переглядів
1077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку