Урок екскурсія на тему: Розпізнавання рослин за особливотями будови вегетативних органів.

Про матеріал
Екскурсія в природу за темою " Розпізнавання рослин за особливостями будови вегетативних органів" сприяє використовувати отримані знання про будову рослин, практикує визначати рослини за їх зовнішнім виглядом; розвивати екологічну культуру ,виховувати бережливе ставлення до природи
Перегляд файлу

                                        Екскурсія в природу

Тема:  Розпізнавання  рослин  за особливостями  будови  вегетативних 

             органів.

Мета: розглянути пристосування рослин до життя в екосистемі своєї місцевості. Навчити учнів використовуючи знання про будову рослин, за їх  зовнішнім виглядом ; продовжувати формувати вміння спостерігати , досліджувати, порівнювати, аналізувати, робити висновки; розвивати естетичні смаки під час спілкування з природою; виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: блокноти записники, ручки, завдання для  самостійної роботи.

                                                               Хід екскурсії

I.Інструктаж з правил техніки безпеки під час екскурсії

II.Проведення екскурсії

1.Життєві форми рослин

Учні пригадують основні життєві форми рослинних організмів, характеризують їх і наводять приклади.

2. Вегетативні органи рослин та їх особливості будови.

Всі організми в природі є своєрідними, мають свої особливості. Вегетативні органи рослин – це корінь, стебло, листки. Стебло й листки в різних рослин мають різну будову й форму. Листки можуть бути прості й складні, різного розміру, з різним жилкуванням  і розміщенням на стеблі. ( Учні наводять приклади і дають морфологічну характеристику). Знаючи  будову листка, можна визначити, якій рослині він належить.  Це стосується й будови себел. Стебла є прямостоячі, повзучі, виткі, чіпки. (Учні наводять приклади.)  Будова стебла пов’язана зі способом життя рослини.  Якщо у винограду дикого стебло тонке і довге, то воно не може бути прямостоячим, а тому рослина пристосувалася обвиватися своїм стеблом  навколо міцнішого стебла іншої рослини.

      Стебла дерев високі, міцні, мають багато гілок. Тому деревні форми рослин мають здатність галузитися.  Гілки відходять у сторони від стебла під різним кутом, утворюючи крону , характерну для кожної рослини.   За галуженням гілок легко можна визначити вид дерева.  ( Учні розглядають галуження і крони різних дерев.)   Крона на певній відстані , коли не можна роздивитися характер галуження  гілок , утворює силует  дерева,  характерний для  кожного виду. ( учні розглядають крону берези, дуба,  сосни  і дають характеристику.)

   Рослини також  можна визначити за кольором і структурою  кори.  У берези вона біла ізх чорними цятками, у тополі – сіро – зелена,  в акації  - сірувата й дуже розтріскана і т. п.

   Іншою формою рослин є кущі. Вони особливі тим,  що від кореня  відходить  не одне стебло,  як у дерев  а багато.  ( Учні знаходять кущі  ліщини, горобини. бузини.)

3. Самостійна дослідницька робота учнів у групах.

Завдання 1

1.На прикладі  певних видів дерев, визначте за осбливостями будови вегетативних органів, до яких видів вони належать.

2.З’ясуйте,  як пов’язані між собою будова хмелю  та його спосіб життя.

3.Знайдіть на ділянці й схематично замалюйте крону дерев: береза, каштан.

Завдання 2

1.Розгляньте такі рослини, як дуб, бузина, й деревій. Визначте, до яких форм рослинності  вони належать.

2.Доведіть, за якими ознаками рослини поділяються  на три життєві форми: дерева, кущі, трави.

3.Знайдіть рослину хміль і зазначте пристосування цієї рослини до її способу життя.

Завдання 3

1.Порівняйте силуети двох дерев  - ялини й сосни. Знайдіть риси схожості й відміннності в їх будові.

2.Розгляньте дуб звичайний . Як пов’язана  будова дерева з народними повір’ями про його могутність?

3.Поясніть , чому листя на таких деревах , як горіх, тополя. ліщина з’являється пізніше від квіток.

Завдання 4

1.На малюнку дано силуети кількох дерев ( ялина, тополя, дуб ) . Визначте ,

які це дерева, і знайдіть  їх на ділянці.

2. Знайдіть бузину, визначте, до якої форми рослинності вона належить .

Поясніть, чому ви так вирішили.

3.Дослідіть рослину конвалію  травневу й розгляньте особливості її вегетативних органів.

III. Обговорення результатів виконаних завдань

IV.Підбиття  підсумків екскурсії

V.Домашнє завдання

Скласти звіт екскурсії за планом:

1.Опишіть стан природного угруповання в якому була екскурсія.

2.Назвіть форми рослин , з якими ви ознайомилися під час екскурсії.

3.Дайте морфологічну характеристику вегетативних органів кожної форми рослинності.

4.Зобразіть силуети дерев які вам до вподоби .

5.Зробіть висновок за результатами екскурсії.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 серпня 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку