Урок-екскурсія " Спостереження за явищами природи навесні "

Про матеріал
У ході спостережень виявляти характерні ознаки весни в живій і неживій природі; установлювати причинно-наслідкові зв’язки; учити самостійно висловлювати припущення, робити самостійні висновки після власних спостережень.
Перегляд файлу

Тема. Спостереження за явищами природи навесні.

Мета : у ході спостережень виявляти характерні ознаки весни в живій і неживій природі; установлювати причинно-наслідкові зв’язки; учити самостійно висловлювати припущення, робити самостійні висновки після власних спостережень;

 розвивати вміння зв’язно висловлювати свої думки , розширювати і впорядковувати пізнавальний досвід дитини, мислення,увагу;

 виховувати любов до краси  світу, бережливе ставлення до тварин, природи.

Обладнання: відео, ноутбук , фішки,ілюстрації птахів, рослин,весни.

Тип уроку: урок-екскурсія(заочна).

Очікувані результати: учні висловлюють аргументи , що до причини змін у живій природі навесні.

Хід  уроку

І.Організація класу.

1.Привітання

2.Перевірка готовності до уроку

ІІ.Фенологічні спостереження

- Яка пора року ?

- Які зміни відбуваються в природі?

- Який місяць, число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Чи були опади сьогодні?

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

1.Відгадування загадки

     Привітанням журавля

     Я пробуджую поля,

     Небеса і ручаї

     Та заквітчую гаї.

     Відгадайте, хто вона,

     Ця красуня чарівна? ( Весна.)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні у нас , діти, незвичайний урок. Ми з вами вирушимо  на екскурсію до весняного лісу, але так як ми далеко від нього, то ця екскурсія буде заочною. А допоможе  нам перенестися в ліс  ваша уява. То чи готові вже вирушати?

- Під час екскурсії ваше завдання спостерігати за явищами природи навесні .

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

3.1.Бесіда.

-Пригадайте , діти, що таке явища природи? ( це зміни в природі)

- Ви повинні допомагати один одному, працювати разом над спільними завданнями.

3.2.Правила поводження уприроді

ІV. Засвоєння нових знань, умінь і навичок.

1. Ознаки весни та весняні явища

Зійшли сніги, шумить вода,

Земля вже квіти викидає,

Буяє трава молода.

Все мертве оживає.

Коли, діти, це буває? (Навесні.)

  • У якому місяці більше струмків: у березні, квітні чи травні?(Відповіді дітей).
  • Чому?
  • Які весняні прикмети та поговірки ви знаєте?
  1. Перший весняний грім – на тепло.
  2. Багато хрущів весною – на засуху.
  3. Дощ і сонце навесні – луки травами рясні.

2. Робота в парах

Завдання

- Дослідитиж, які зміни відбулися у неживій природі навесні, як вони зв’язані між собою. Описати сніг, довготу дня, температуру повітря, опади, грунт, водойми.

Завдання

Розглянути ілюстрації ,визначити назви рослин. У якому стані перебувають рослини з приходом весни.

Фізкультхвилинка

А) Гра « Літає – не літає »

Я буду називати різних птахів, інші предмети, а ви ті предмети, що літають, показуєте помахом  рук. ( Горобчик, дерево, шпачок, травичка, дятел, квітка, зозуля, сонечко, синичка, кущик, пеньок, ластівка, хата, журавлі, небо, сорока, вода).

  • Назвіть птахів . На які групи розділили птахів?

3.Презентація виконаних завдань

4.Перегляд відео « Які ознаки весни?»

https://www.youtube.com/watch?v=jKbKYTw_YcY

- Які зміни в природі відбулися з приходом весни ?

  • Як ви вважаєте, що вплинуло на ці зміни в природі? (Потепління).

5.Бесіда про первоцвіти

- Які первоцвіти знаєте ?

- Де вони ростуть ?

А) Перегляд відео « Первоцвіти – перші посмішки весни»

Б) Виготовлення лет бука « Первоцвіти»

https://www.youtube.com/watch?v=bFg3FI9RiKk&t=3s

6.Перегляд відео « Птахи навесні »

https://www.youtube.com/watch?v=zsymqbF5nJg&t=4s

- Як поводяться птахи з приходом весни?

- А як живеться птахам взимку ?

7.Годування птахів

- Підемо на подвіря і перевіримо наші годівнички.

- Що потрібно класти до годівничок ?

8.Прекмети весни

  • Які весняні прикмети ви підготували?

 Синиці заспівали на городі – весна на підході.

 Верба перша весну чує і назустріч їй брунькує.

 Весною не спи, сон на зиму відклади.

 Весною посієш – восени збереш.

 Весняний день не буває без пташиних пісень.

 Весна лінивих не любить.

 Весна сіє, літо жне, осінь калачі пече.

 Думай весною, як жити зимою.

  • Один весняний день рік годує.
  • Якщо на весні зайці довго залишаються білими – довго буде холодно.
  • Кішка миється до гарної погоди.
  • Жаби голосно кумкають до гарної погоди.

V. Підсумкова рефлексія

  •    А зараз ми перевіримо, як ви запам’ятали те, про що ми говорили на уроці, наскільки ви були уважними, спостережливими.

1.Гра « Докажи словечко».

                         Весна

Що з весною настає? ( Сніг у полі розтає.)

А чому то так буває? ( Сонце його припікає.)

Що ж синіє на землі? ( Ніжні проліски малі.)

А що пнеться з під листа? ( То травичка виростає.)

А над полем що бринить? ( Любий жайворон дзвенить.)

К. Перелісна

Де ми були на екскурсії?

Які зміни в природі ви помітили?

Що нового ви дізналися на екскурсії?

2.Гра « Закінчи речення».

Мене найбільше здивувало те, що…

Незвичайне я помітила тоді, коли…

Я побачив (ла)…

                    Світ прекрасний навколо тебе

Світ прекрасний навколо тебе –

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки –

Нехай так буде завжди, вовіки.

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

А. Потапова

3.Оцінювання

VІ. Домашнє завдання

Підготувати відомості про лікувальні властивості первоцвітів.

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 березня 2019
Переглядів
8844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку