Вміння утворювати число 9 додаванням одиниці до попереднього числа, ознайомити з цифрою 9 і навчити її писати.Розвивати вміння аналізувати і порівнювати .вдосконалювати навички самоконтролю.Заохочувати співпрацю дітей та виховувати дружні взаємини,почуття доброти і любові
Урок екскурсія в казку
l Організація класу
Привітання гостям
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку!Доброго дня!
Бажаєм вам ми здоров’я й добра!
(Слова віршика супроводжується відповідними рухами)
Вступна бесіда вчителя
-Діти сьогодні на уроці математики ми вирушимо на екскурсію в казку.А в яку?!..Відгадайте загадку!
Старенька бабуся у лісі жила,
Гостинці для неї онучка несла…
Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
Як казка ця зветься?
Хто б відповів?
(казка «Червона Шапочка»)
А хто буде екскурсоводом для нас?Хто поведе нас у казковий ліс?Здогадились?
(Червона Шапочка)
Заплющіть очі! Прислухайтеся!
(Лунає казкова мелодія,а вчитель виставляє малюнок дівчинки .)
Діти, відкрийте очі!Де ми?(В казці)
З нашим екскурсоводом,Червоною Шапочкою,ми зустрінемося у казковому лісі.
ll Повторення і закріплення вивченого матеріалу
Першим нас зустрічає-горобчик…
Він нещодавно навчився рахувати.
Перевіримо його!Ось як він рахував!
1.Вчитель рахує і навмисно пропускає числа.
1,2,-,4,5,-7,-9,10
2.Гра «Долоньки»(горобчик хоче пограти з нами).
Вчитель показує малюнкиз різною кількістю предметів,а діти плещуть в долоні,відповідно до кількості предметів.
3. На дошці записаний числовий ряд.Необхідно записати пропущені числа(2 учні працюють біля дошки).Інші діти відповідають вчителю на вушко.
-,-,3,-5,6,-,-. -.7,-.5,-,2,-.
(у порядку зростання) (у порядку спадання)
Діти оцінююють відповідь світлофориками.Вчитель роботу дітей оцінює подарунками від Червоної Шапочки- вправами на розвиток уваги і спостережливості.
4.Горобчик пропонує задачі про птахів.
На березі біля криниці,
Їло зерня 3(три) синиці,
Та ще 2(дві) маленькі птиці.
Скільки птиць біля криниці?
(3+2=5)
На травичці біля хати
Метушаться пташенята
2білих,наче сніг,
Та 1 чорний.Скільки всіх?
(2+1=3)
Каже мати квочка
В мене 2 синочка і 4 дочки.
Скільки діточок у квочки?
(2+4=6)
5.Усно віршовані задачі
Відомо що Червона Шапочка несла в кошику пиріжки своїй бабусі.
У кожному наступному кошику на 1 пиріжок більше.ніж у попередньому.
Знаємо,що у другому кошику-5 пиріжків.
(учень біля дошки записує числа на кошиках)
Чому сааме такі числа? Обгрунтуй.
lll Динамічна пауза.(З горобчиком летять на галявину).
Діти утворюють групи,кількість дітей в яких дорівнює відповідям у виразах.
lV Вивчення нового матералу.
Підготовча робота
(Діти готують дерев’яні палички).
-Слухайте віршик і рахуйте ,скільки квітів взяла Червона Шапочка до своєї бабусі. Одна квітка-це паличка.
Віршик
Я у лузі квіти збирала,
Для бабусі ромашку зірвала,
Мак червоний сюди ще додала,
Три дзвіночки в букет ще поклала,
Дві троянди що любить бабуся,
Ще…волошку та ніжну фіалку.
Хай зрадіє бабуся Наталка!
-Порахуємор палички! Скільки?(9)
-Отже,скільки квітів в букеті Червоної Шапочки?
-Яке число ми будемо сьогодні вивчати в казковому лісі?(число 9)
-Крокуючи лісом з Червоною Шапочкою,ми зустріли білочку.Допоможемо їй порахувати грибочки.
(діти поділені на групи і викладають на парті зі своїх наборів 8 грибочків).
-Білочка знайшла 1гриб.Стало більше чи менше? А на скільки?
Аналогічна робота проводиться з яблуками,що впали на землю з дикої яблуні в казковому лісі. Підсумовуємо. Що спільного між предметами?
- Як утворили число 9?
Дякуємо білочці.
VЗнайомство з цифрою 9.
В математиці число 9 позначають математичним знаком-цифрою9.
А чи знайдете ви її у себе в математичних пеналах?
(Діти шукають цифру.)
Аналіз цифри 9.
- На яку цифру схожа?На «б» перевернуту. Червона Шапочка дарує вірш про цифру.
Цифра 9, чи дев’ятка-
Наче в цирку акробатка:
Сторчака перевернеться-
Зразу в шістку обернеться.
Порівняння друкованої і писаної цифри.
Написання цифри 9 в повітрі.
Конкурс «Красуня « Червона Шапочка вибирає найкращі написанні цифри.
VlФізкультхвилинка
(В казковому лісі зустріли лисичку,яка подарувала дітям пісеньку.
Учні співають і танцюють. Виконують»Пісню Лисичка» з дитячої опери «Коза –дереза»)
VlПервинне закріплення
(за підручником с.30)
- За які числа більше число 9?
- На скільки більше?
Vlll Релаксація
Вчитель.-Що це? Що це?
Вже стомились ваші очі
Тож давайте їх закриємо і помріємо…..
В казковому лісі зустрічаємо Вовка,але веселого і доброго.
І разом з Червоною Шапочкою і Вовком ми прийшли до бабусиної хатки..
1,2.3.4.5- прошу очка відкривать.
У віконце подивись
До сусіда усміхнись
І до діла знов вернись.
Гра «Знайди сусідів чисел»
(учні отримують аналогічні картки-хатинки виконують роботу індивідуально)
Червона Шапочка оцінює їх.
Vll Заключна частина
Технологія» Прес»
дізналися
Ми навчилися
Цінуємо