Обладнання Силуетні малюнки героїв мультфільмів, картки для обчислень, презентація, відео матеріали, квітка добра, підручник.
Тип уроку Закріплення знань, умінь і навичок.
Особливості проведення уроку Використання інтерактивних технологій.
Форма проведення Урок-подорож.
І. Організаційний момент
Учитель
Такий чудовий та чарівний день!
І так багато у нас сьогодні гостей!
Діти.
- Ви сьогодні наші гості,
- Раді бачити вас всіх!
- Прийміть щирі привітання
- Від першокласників малих!
Учитель.
Дорогенькі мої діти!
За роботу братись час.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо грати, розв'язувати приклади і задачі у межах 20, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом, вимірювати відрізки. Повторимо все те, що вивчили на попередніх уроках.
Я хочу, щоб від роботи ви отримали насолоду, а наші гості побачили, як ви любите вчитися і які ви вже дорослі.
- Діти, хто з вас любить дивитися мультики?
( звучить пісня «У казковім лісі»)
Я запрошую всіх у казковім лісі погуляти,
Де герої мультиків живуть.
У кожного героя для вас є цікаве завдання.
Допомагати нам буде ваша, діти, кмітливість та любов до математичної науки.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
1.Усна лічба. Гра «Так чи ні»
-Починаємо свою роботу. Погляньте на слайд. Зустрічаємо перших героїв. Хто вони? (Чип і Дейл )
-Уважно слухайте, швидко відповідайте.
(якщо згодні – плескаємо у долоні, а якщо – ні, то робимо фонарики)
- Якщо стоїть «+», то знаходжу суму (так)
- Якщо стоїть «-», то знаходжу різницю (так)
- Щоб дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за друге потрібно повиконати дію додавання ( ні?)
- Доданок, доданок, сума — це назви чисел при додаванні. (Так)
- 2 + 4 = 7 ( Ні )
- 5 + 10 = 17. (Ні)
- Відрізок має початок і кінець. (Так)
- Довжину відрізка вимірюють лінійкою. (Так)
Висновок: молодці, діти, ви впоралися із завданням успішно.
2. Інтерактивна технологія „Мозковий штурм”
- Чий це будиночок ми зустріли у лісі? Хто у ньому живе? (Баба Яга) Молодці! Вона хоче взяти у вас інтерв'ю.
- Як знайти невідомий доданок?
- Скільки десятків у числі 16?
- Назвіть число, яке стоїть: праворуч від 12 (13);
- Назвіть сусідів числа 13 , 18 .
- Продовжте речення: 19 – це 10 і…
- Скільки коліс має автомобіль Незнайка, якщо їх більше, ніж 5 і менше, ніж 7? (6)
Висновок: молодці, діти, ви впоралися із завданням успішно.
3.Розв’язування віршованих задач.
Між зеленою травою
Вється стежечка вузька.
Ось на ній зустрічаємо наступного героя. ( Кіт Леопольд)
Він хоче дізнатися чи вмієте ви розв’язувати віршовані задачі.
- На траві навколо хати
Метушились каченята
П'ять білесеньких, як сніг
Двоє чорних, скільки всіх? ( 5 + 2 = 7)
-У качки десять каченят.
У курки восьмеро курчат.
Скільки всіх було малят –
Каченяток і курчат? (10 + 8 = 18)
-Вітер листя обривав
і швиденько рахував.
8 листочків дубових
Та 10 різьблених кленових
Тихо він на землю клав
І у діток запитав:
- Скільки ж я листків зірвав? (18 )
-А яке улюблене висловлювання кота Леопольда? «Давайте жити дружно!»
Висновок: справилися із завданням, молодці. Хай і в нашому класі завжди панує дружба.
4. Робота в зошиті
-Тільки-но ми виконали завдання Кота Леопольда, як нас зустрічають ФеЇ
Вони просять вас попрацювати в зошиті.
Відкрили зошити, відступили 4 клітиночки вниз, пишемо число, класна робота.
Феї дуже гарно пишуть всі цифри. І ми будемо писати акуратно, правильно, каліграфічно:
1.Каліграфічна хвилинка
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду працювать старанно,
До роботи вже берусь.
Вірш-жарт
-Чим цікаве це село?
У селі всього 7 хат,
7 воріт, 7 цуценят,
7 хазяйок над усім,
Навіть півнів — рівно 7.
На 7 парканах різних
Поглядають дуже грізно.
Вітром віють 7 хвостів,
В кожному — 7 кольорів.
-Прийшов час каліграфічної хвилинки, ми напишемо в зошиті цифру 7. Але спершу зверніть увагу на екран і пригадайте, як правильно пишеться ця цифра. Починаємо писати.
Характеристика числа
Число 7 вважається самим щасливим і улюбленим числом людей у всьому світі. Існує 7 днів тижня, 7 континентів, 7 кольорів веселки, 7 музичних нот.
У. Робота за підручником
Ось стежиночка мала
Знову в ліс нас привела.
Наступні герої дуже раді вас бачити і пропонують попрацювати з підручником. (Лунтіки)
1. Знайти значення виразів с.104, №4 ( з коментуванням)
12+4=16 15-4=11
17-3=14 12+6=18
10+8=18 19-9=10
2. Робота над задачею.
А ми тихенько йдемо далі лісовою стежкою, щоб не сполохати звірів.
Увага на екран. Це- Котигорошко. Він просить попрацювати над задачею. Але спершу пригадаємо структуру задачі? (УПРВ)
Умова
Питання
Розв’язок
Відповідь
- Розв’яжемо задачу з підручника №6
В образі Котигорошка народ показав захисника слабких.
Висновок: надіюся, що в нашому класі також будуть майбутні захисники, які будуть сміливими і захищатимуть нас та підтримуватимуть мир на нашій землі.
3.Робота з геометричним матеріалом. с.104 №5
Висновок:молодці! Ви дуже гарно попрацювали.
Але нам потрібно трішки відпочити.
4.Фізкультхвилинка
5.А ось герої мультика «Качині історії» пропонують вам роботу з іменованими числами.
Гра «Хто швидше». Робота в групі( за картками)
12 см = дм см
14 см = дм см
17 см = дм см
19 см = дм см
перевіряють.
Висновок: ви гарно справились із завданням.
5.Ми потрапили на доріжку кмітливих.
Смішарики приготували вам задачки, але вони з хитринкою.
-У ставку плавало семеро качок. Три з них пірнули. Скільки качок залишилося у ставку. (7)
-Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море? (мокрою)
-Діти ліпили сніговика. Після цього на батареї сохли 6 рукавичок. Скільки дітей ліпили сніговика?
6.Гра « Допоможи героям мультику» ( Том і Джері)
Який знак загубився? (усно)
10 * 6 = 16 0 * 18 = 18
9 * 9 = 0 15 * 5 = 10
ІУ.Підсумок уроку
-Ось і завершилась наша подорож.
-Сподобалось вам, діти, на уроці мандрувати разом з нашими героями мультфільмів
-Що повторили на уроці?
-З яким настроєм закінчили мандрівку?
-Дивіться мультфільми. Нехай вони живуть серед нас, сіють доброту і мудрість.
Герої мультиків задоволені вами, дякують усім і дарують «Квітку добра».
V.Рефлексія.
Ми сьогодні додавали,
Ми сьогодні віднімали,
Та задачки розв’язали,
Все зуміли та змогли
Ми сьогодні МОЛОДЦІ!