Урок "Повторення вивченого. Нумерація чисел від 10 до 20. Додавання і віднімання в межах 20."

Про матеріал

Перевірити вміння учнів розв'язувати приклади й задачі вивчених видів у межах 20 без переходу через десяток, вимірювати відрізки, порівнювати вирази та іменовані числа. Закріпити знання нумерації; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; виховувати інтерес до математики, культуру оформлення письмових робіт;

Перегляд файлу

 

Тема Повторення вивченого. Нумерація чисел від 10 до 20. Додавання і віднімання в межах 20.

Мета  Перевірити вміння учнів розв'язувати приклади й задачі вивчених видів у межах 20 без переходу через десяток, вимірювати відрізки, порівнювати вирази та іменовані числа. Закріпити знання нумерації; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; виховувати інтерес до математики, культуру оформлення письмових робіт;

Обладнання Силуетні малюнки героїв мультфільмів, картки для обчислень, презентація, відео матеріали, квітка добра, підручник.

Тип уроку Закріплення знань, умінь і навичок.

Особливості проведення уроку Використання інтерактивних технологій.

 

Форма проведення Урок-подорож.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель

Такий чудовий та чарівний день!

І так багато у нас сьогодні гостей!

Діти.

Ви сьогодні наші гості,

- Раді бачити вас всіх!

- Прийміть щирі привітання

- Від першокласників малих!

Учитель. 

Дорогенькі мої діти!

За роботу братись час.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми будемо грати, розв'язувати приклади і задачі у межах 20, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом, вимірювати відрізки.  Повторимо все те, що вивчили на попередніх уроках.

Я хочу, щоб від роботи ви отримали насолоду, а наші гості побачили, як ви любите вчитися і які ви вже дорослі.

- Діти, хто з вас любить дивитися мультики?

( звучить пісня «У казковім лісі»)

Я запрошую всіх у казковім лісі погуляти,

Де герої мультиків живуть.

У кожного героя для вас є цікаве завдання.

Допомагати нам буде ваша, діти, кмітливість та любов до математичної науки.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Усна лічба. Гра «Так чи ні»

-Починаємо свою роботу. Погляньте на слайд.  Зустрічаємо перших героїв.   Хто вони?  (Чип і Дейл )

 -Уважно слухайте, швидко відповідайте.

 (якщо згодні – плескаємо у долоні, а якщо – ні, то робимо фонарики)

- Якщо стоїть «+», то знаходжу суму  (так)
- Якщо стоїть «-», то знаходжу різницю      (так)
- Щоб дізнатися, на скільки одне число більше чи менше за друге потрібно повиконати дію додавання      ( ні?)

- Доданок, доданок, сума — це назви чисел при додаванні.      (Так)

- 2 + 4 = 7        ( Ні )

- 5 + 10 = 17.    і)

- Відрізок має початок і кінець.      (Так)

- Довжину відрізка вимірюють лінійкою.  (Так)

Висновок: молодці, діти, ви впоралися із завданням успішно.

2. Інтерактивна технологія „Мозковий штурм 

- Чий це будиночок ми зустріли у лісі?  Хто у ньому живе? (Баба Яга)   Молодці! Вона хоче взяти у вас інтерв'ю.

- Як знайти невідомий доданок?

- Скільки десятків у числі 16?

- Назвіть число, яке стоїть: праворуч від 12 (13);

- Назвіть сусідів числа 13 , 18 .

- Продовжте речення: 19 – це 10 і…

- Скільки коліс має автомобіль Незнайка, якщо їх більше, ніж  5 і менше, ніж 7? (6)

Висновок: молодці, діти, ви впоралися із завданням успішно.

3.Розв’язування віршованих задач.

Між зеленою травою

Вється стежечка вузька.

Ось на ній зустрічаємо наступного героя. ( Кіт Леопольд)

Він хоче дізнатися чи вмієте  ви розв’язувати віршовані задачі.

- На траві навколо хати

  Метушились каченята

  П'ять білесеньких, як сніг

 Двоє чорних, скільки всіх?      ( 5 + 2 = 7)

-У качки десять каченят.

У курки восьмеро курчат.

Скільки всіх було малят –

Каченяток і курчат?                  (10 + 8 = 18)

-Вітер листя обривав
і швиденько рахував.
8 листочків дубових
Та 10 різьблених кленових
Тихо він на землю клав
І у діток запитав:
- Скільки ж я листків зірвав?             (18 )

-А яке улюблене висловлювання кота Леопольда? «Давайте жити дружно!»

Висновок: справилися із завданням, молодці. Хай і в нашому класі завжди панує дружба.

4. Робота в зошиті

-Тільки-но ми виконали завдання Кота Леопольда, як нас зустрічають   ФеЇ

Вони просять вас попрацювати в зошиті.

Відкрили зошити, відступили 4 клітиночки вниз, пишемо число, класна робота.

Феї дуже гарно пишуть всі цифри. І ми будемо писати акуратно, правильно, каліграфічно:

1.Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду працювать старанно,

До роботи вже берусь.

 Вірш-жарт

-Чим цікаве це село?

У селі всього 7 хат,

7 воріт, 7 цуценят,

7 хазяйок над усім,

Навіть півнів — рівно 7.

На 7 парканах різних

Поглядають дуже грізно.

Вітром віють 7 хвостів,

В кожному — 7 кольорів.

-Прийшов час каліграфічної хвилинки, ми напишемо в зошиті цифру 7. Але спершу зверніть увагу на екран і пригадайте, як правильно пишеться ця цифра. Починаємо писати.

Характеристика числа

Число 7 вважається самим щасливим і улюбленим числом людей у всьому світі. Існує 7 днів тижня, 7 континентів, 7 кольорів веселки, 7 музичних нот.

У. Робота за підручником  

Ось стежиночка мала

Знову в ліс нас привела.

Наступні герої  дуже раді вас бачити і пропонують попрацювати  з підручником.  (Лунтіки)

1. Знайти значення виразів  с.104, №4 ( з коментуванням)

12+4=16                      15-4=11

17-3=14                       12+6=18

10+8=18                       19-9=10

2. Робота над задачею.

 А ми тихенько йдемо далі лісовою стежкою, щоб не сполохати звірів.

Увага на екран. Це- Котигорошко. Він просить попрацювати над задачею. Але спершу пригадаємо структуру задачі? (УПРВ)
Умова

Питання

Розв’язок

Відповідь

- Розв’яжемо задачу з підручника №6

В образі Котигорошка народ показав захисника слабких.

Висновок: надіюся, що в нашому класі також будуть майбутні захисники, які будуть сміливими і захищатимуть нас та підтримуватимуть мир на нашій землі.

3.Робота з геометричним матеріалом. с.104 №5

Висновок:молодці! Ви дуже гарно попрацювали.

Але нам потрібно трішки відпочити.

4.Фізкультхвилинка

5.А ось герої мультика «Качині історії» пропонують вам роботу з іменованими числами.

Гра «Хто швидше».  Робота в групі( за картками)

12 см =         дм          см             

14 см =         дм          см             

17 см =         дм          см             

19 см =         дм          см             

перевіряють.

Висновок: ви гарно справились із завданням. 

5.Ми потрапили на доріжку кмітливих.

Смішарики приготували вам задачки, але вони з хитринкою.

-У ставку плавало семеро качок. Три з них пірнули. Скільки качок залишилося у ставку. (7)

-Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море? (мокрою)

-Діти ліпили сніговика. Після цього на батареї сохли 6 рукавичок. Скільки дітей ліпили сніговика?

6.Гра « Допоможи героям мультику»   ( Том і Джері)

Який знак загубився?   (усно)

10 * 6 = 16                          0 * 18 = 18                         

9 * 9 = 0                              15 * 5 = 10

ІУ.Підсумок уроку

-Ось і завершилась наша подорож.

-Сподобалось вам, діти, на уроці мандрувати разом з нашими героями мультфільмів

-Що повторили на уроці?

-З яким настроєм закінчили мандрівку?

-Дивіться мультфільми. Нехай вони живуть серед нас, сіють доброту і мудрість.

Герої мультиків задоволені вами, дякують усім і дарують «Квітку добра».

V.Рефлексія.

Ми сьогодні додавали,

Ми сьогодні віднімали,

Та задачки розв’язали,

Все зуміли та змогли

Ми сьогодні МОЛОДЦІ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пархоменко Валентина Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1152
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку