Ця екскурсія ознайомить другокласників з правилами користування послугами абонементу та читальної зали, поповнить словниковий запас учнів новими словами.
ЗУСТРІЧ
З СІЛЬСЬКИМ БІБЛІОТЕКАРЕМ
Мета: ознайомити учнів з сільською бібліотекою та бібліотекарем, ознайомити з правилами користування послугами абонементу та читальної зали; сприяти формуванню та розвитку інтересу до читання; розвивати навички роботи з книжками; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до книжок, поважне ставлення до працівників бібліотеки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗОВАНИЙ ПОХІД ДО БІБЛІОТЕКИ
Значить, книга вже стала частиною вашого життя.
Книги, книги на полицях.
Завше тихо поміж книг.
Та яку ти не розгорнеш –
Щось цікаве в кожній з них…
Юлій Ванаг
Бібліотека – це справжнє «книжкове місто»: тут є свої вулиці та площі, палаци і будинки, є свої мешканці. Ці мешканці – звичайні книги. Вони стоять на своїх полицях, кожна – на своєму місці, очікують на читачів. Тихо в бібліотеці, стоять книжки, мовчать. Але тільки візьмеш книжку до рук, розгорнеш її першу сторінку – і почне вона про щось розповідати.
Під час екскурсії бібліотекою відвідують абонемент та читальну залу, ознайомлюються з основними правилами користування послугами бібліотеки.
Абонемент – це спеціальний відділ бібліотеки. Тут можна взяти книгу додому, тільки спочатку необхідно записатися у бібліотекаря.
Читальна зала – це також відділ бібліотеки. Книжки додому тут не видають, їх можна читати тільки тут. Ці книжки особливо цінні, адже є в бібліотеці в єдиному екземплярі.
Каталог – список усіх книжок за абеткою. Каталог складається зі спеціальних карток, на яких записано назву книги та її автора.
Шифр – спеціальний знак на картці з каталогу. Він складається з літер та цифр. За шифром бібліотекар легко знаходить потрібну книгу.
Читання казки К. Гриба «Чому скаржилися книжки».
Бібліотекар. На завершення нашої зустрічі хочу побажати вам бути активними читачами сільської бібліотеки. Дружіть з книгами. Недаром говорять: «Людина, яка любить і вміє читати – щаслива людина». Будьте щасливими!
ЧОМУ СКАРЖИЛИСЯ КНИЖКИ
(Казка)
Ліг спати Сашко. Раптом чує, хтось шепоче в кутку, де поличка його для книг та іграшок. «Хто там шепоче? Адже тато і мама в другій кімнаті.
Сашко не лякливий був. Підвівся з ліжка, шепіт притих на мить, а потім почулася тиха розмова.
- Ох, ох! – зітхнула одна книжечка. – Тяжко-важко жити нам у цього нечепури, негарний він хлопчик. Погляньте на мене: була я недавно чистенька, гарненька, любо подивитися. А тепер сама себе соромлюся. Листочки мої олівцем помальовані, пом’яті, краї позагиналися, всюди плями.
- А на мене він вчора хліб з маслом поклав! – обізвалася друга. – Тепер листочки аж світитися стали.
- А з мене він листочка на кораблика вирвав!
- А на мене сів і зім’яв, поламав!
- А на мене черевиком брудним наступив! Бачите, так і залишив слід.
- А знаєте, що ми зараз зробимо сестрички-книжки? – зашепотіла таємниче одна, в якої був відірваний початок і кінець, так що тепер ніхто не знав, як вона зветься. – Давайте покараємо його.
- Як покараємо? – перепитали всі.
- А так, - кивнула листочками книжка.
Обмажемо йому обличчя повидлом і маслом, вискубемо чуба, потім кинемо на підлогу…
- А самі втечемо від нього до кращих діток! – загукала друга книжка. А потім скомандувала:
- Ходімо, сестрички!
Всі книжечки враз підвелися і кинулися до Сашка. Хлопчик звів над головою руки, замахав ними і закричав:
- Мамо, мамо! Рятуйте!
- Що сниться тобі, синку? – спитала мати. Сашко прокинувся, розплющив очі.
- Мені, мені… Снилося… А де мої книжечки, мамо?
- Он там, на підлозі валяються, - кивнула головою мати.
Сашко схопився з ліжка. Понівечені книжечки лежали на підлозі й з докором дивилися на нього. Він обережно підняв їх, погладив і акуратно поклав на поличку.
К. Гриб