Ознайомити учнів з принципом дії електричного двигуна, та практичним його
застосуванням та узагальнити знання з попередньо вивчених тем. З'ясувати, що теорія двигуна змінного струму дуже подібна до теорії трансформатора і це не випадково ; ел. енергіявід статора до ротора передається через магнітне поле. Двигун відрізняється від трансформатора, що в нього є вторинна обертова частина .
Тема: Електричний двигун
Мета: Ознайомити учнів з принципом дії електричного двигуна, та практичним його
застосуванням та узагальнити знання з попередньо вивчених тем.
Тип уроку : комбінований
Обладнання: модель електродвигуна
План уроку.
І. Організаційний момент.1хв
ІІ. Актуалізація опорних знань.5хв
ІІІ Новий матеріал.15хв
ІV. Фізичний диктант.17хв
V. Закріплення нового матеріалу.5хв
VІ. Домашнє завдання.2хв
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Перевірка готовності до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Класифікація стрілочних механізмів.(Магніто-електрична система, електро-магнітна, електро-динамічна)
2.Будова приладів магніто-електричної системи(нерухома частина-магніт, стальні наконечники, циліндр; рухома-котушка у вигляді рамки)
3. Які прилади магніто-електричної системи ви знаєте?(амперметр, вольтметр, омметр, комбіновані (тестер))
4. Що таке тестер?
5.Будова приладів , електро-магнітної системи(котушка – нерухома, стальне осердя у вигляді пластини- рухоме)
6. Переваги і недоліки кожної із систем.(е-м: в пост. та змінному струмі, перевантажень не боїться,шкала нерівномірна, чутливі до зовнішніх полів; е-дин. ІІ-ІІ-ІІ чутливі до перевантажень)
ІІІ. Новий матеріал.
Електричний двигун
Ел. Енергія мех.. енергія
Будова: Статор-джерело обертання магнітного поля
Складається:стальне осердя шихтоване(набране з пластин), обмотка трифазна, яка вкладена в пази стального осердя. Все це разом електромагніт(осердя, щоб підсилити магнітне поле)
Ротор-бувають:
1.клітка білячого типу.
2.шихтоване стальне осердя
Теорія двигуна змінного струму дуже подібна до теорії трансформатора і це не випадково ; ел. енергія від статора до ротора передається через магнітне поле. Двигун відрізняється від трансформатора, що в нього є вторинна обертова частина .
ІV. Фізичний диктант
V. Закріплення нового матеріалу
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал