Урок "Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. "

Про матеріал
Урок узагальнення знань, умінь та навичок включає роботу в парах та взаємоперевірку.
Перегляд файлу

 

Хімія       11 клас  тема 1 урок 4

Клас________________                              Дата: __________________

УРОК № ______________

Тема: Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів.

Мета: закріпити будову електронних оболонок атомів елементів I-IV періодів; «енергетичні рівні та підрівні», «спін електрона», «спарені», «неспарені електрони», «s-електрони», «р-електрони», «d-електрони»; закріпити вміння ко­ристування ПСХЕ; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчання хімії.

Обладнання: презентація, ПС, підручник.

Тип уроку: комбінованований.

Працюємо за підручником: Хімія (рівень стандарту ): підручник для 11 класу закл.заг.серед.освіти/ Олексій Григорович. –  Харків: Вид-во «Ранок», 2019 – 224с.: іл.,фот.

 

Хід уроку

І.          ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  1.              ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  2.          ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  3.           АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Питання-відповідь» Учні працюють в парах. Орієнтовні питання:

  •                   Як можна дізнатися кількість електронів на певному енергетичному рівні?
  •                  Чому дорівнює кількість підрівнів на певному рівні?
  •                  Яка кількість s-електронів, p- та d-електронів може перебувати на певній оболонці?
  •                  Як відбувається заповнення енергетичних рівнів у елементів від Скандію до Цинку?
  1.                    ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь вчителя з елементами бесіди, демонстрація слайдів:

Складемо електронну формулу елемента четвертого періоду - Феруму. Електрони в його атомі перебувають на чотирьох енергетичних рівнях. Скорочена електронна формула атома Феруму в основному стані така: [Ar] 3d64s2. Розподіл електронів за енергетичними рівнями та підрівнями в атомі Феруму схематично зображено на рисунку 1.

https://history.vn.ua/pidruchniki/lashevska-chemistry-11-class-2019-standard-level/lashevska-chemistry-11-class-2019-standard-level.files/image006.jpg

Рис. 1

 

  1.           УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ. РОБОТА В ПАРАХ

 

Учні виконують завдання парами. Після демонстрації правильних відповідей на дошці обмінюються зошитами з іншою парою учнів та перевіряють їх роботи.

  1.               Замалюйте будову атомів Калію, Вана­дію, Галію, Брому (схема, формула, графічне зо­браження). При заповненні орбіталей урахуйте принцип «міні­мальної енергії».
  2.               Скільки енергетичних рівнів містять атоми Кобальту, Германію? Чому? Замалюйте електронну схему розпо­ділу електронів.
  3.               Скільки неспарених електронів містять атоми Хлору та Мангану? Відповідь поясніть на основі будови атомів цих елементів (схема, формула, графічне зображення).

 

  1.             ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ УЧНІВ
  • У чому особливість заповнення енергетичних рівнів у елементів другого ряду четвертого періоду?
  • Що таке принцип найменшої енергії? Сформулюйте його.
  • У якій послідовності заповнюються орбіталі в елементів 4 пері­оду за принципом мінімальної енергії?

 

  1.          ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити §2, впр. 25 стор.12.

  1.                ПІДБИТТЯ ПІДСУМКУ УРОКУ
  2.                    РЕФЛЕКСІЯ

Метод «Проаналізуй свою роботу»

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
22 березня 2021
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку