Урок "Електронні та друковані портфоліо"

Про матеріал
Урок розроблений відповідно до навчальної програми вибірково - обов’язкового предмету для учнів 10 (11 ) класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту)
Перегляд файлу

Урок 6

Тема: Електронні та друковані портфоліо. 

Мета: навчальна: засвоєння знань про електронні та друковані портфоліо; формування вмінь створювати електронні та друковані портфоліо.

Розвиваюча: розвивати конструкторські й технічні здібності, технологічне мислення та професійну інтуїцію, вміння швидко й точно реагувати на нову непередбачувану ситуацію та знаходити нестандартні рішення.

Виховна: виховувати повагу до обраного навчального закладу, прагнення до самовдосконалення та саморозвитку, почуття професійної гідності, гордості за якісно виконане завдання.

Обладнання: для вчителя: проектор, ПК, програмне забезпечення Microsoft Office Word 2010, PowerPoint 2010, презентація «Електронні та друковані портфоліо. Веб-дизайн», інтерактивна вправа, розроблені на основі сервісу LearningApps – «Вікторина» - Типографія. Шрифти, відео фізкультхвилинки «Вверх, вниз», додаток 1 – Картка «АБВ» додаток  2 - Картка «Квітка вражень».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

1. Організаційний етап

- Перевірка присутності

- Готовність учнів до уроку

2. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Інтерактивна вправа, розроблена на основі сервісу LearningApps – «Вікторина» - Типографія. Шрифти

https://learningapps.org/watch?v=p40oyvd4j19

3. Мотивація навчально - трудової діяльності

Метод «Есе».

Завдання – учням слід написати коротке есе про себе.

 

Отже, тема нашого уроку:

  1.               Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Тема: Електронні та друковані портфоліо. 

Мета: засвоїти знання про електронні та друковані портфоліо; сформувати вміння створювати електронні та друковані портфоліо.

Завдання:

  1.               Ознайомитися з електронними та друкованими порт фоліо.
  2.               Навчитися створювати електроні та друковані порт фоліо. (Слайд 2)

План

  1.               Портфоліо. Мета та завдання
  2.               Моделі та типи портфоліо
  3.               Методика формування та оформлення портфоліо

 

  1.               Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя супроводжується показом комп’ютерної презентації.

  1. Портфоліо. Мета та завдання

Портфо́ліо (від італ. portafoglio — «портфель») — збірка (широке портфоліо) виконаних робіт та напрацювань певної особи (компанії). (Слайд 3)

Портфоліо може бути як на папері, так і в електронному вигляді.

Електронне портфоліо, в свою чергу, може зберігатись локально (бути доступним лише визначеному колу людей) та глобально (бути доступним для всього світу — для користувачів інтернету). Глобально доступне портфоліо інакше називається веб-портфоліо.

Портфоліо — це спосіб фіксування, накопичення, оцінки і самооцінки особистих досягнень за певний проміжок часу. (Слайд 4)

 

Мета портфоліо: накопичення досягнень, відслідковування професійного прогресу, представлення діяльності і професійного розвитку за окремий проміжок часу. (Слайд 5)

Завдання:

  •              проаналізувати і узагальнити свою роботу;
  •              відобразити динаміку свого професійного росту;
  •              представити досвід своєї роботи найбільш повно і ефективно. (Слайд 6)

Функції портфоліо:

  •              діагностична — фіксує зміни за певний проміжок часу;
  •              змістовна — розкриває спектр виконуваних робіт;
  •              розвиваюча — забезпечує безперервний процес освіти і самоосвіти;
  •              мотиваційна — відзначає результати діяльності;
  •              рейтингова — дозволяє виявити кількісні і якісні індивідуальні досягнення. (Слайд 7)

Практичне значення і моделі та мета портфоліо:

  • атестація в майбутньому;
  • систематизація діяльності власника портфоліо;
  • фактор, який стимулює професійний розвиток. (Слайд 8)

  1.               Моделі та типи портфоліо
  • Портфель досягнень (для себе і для інших)

Мета створення: оцінити прогрес в дослідницькій, професійній і творчій діяльності;

  • Портфель-самооцінка (для себе)

Мета створення: показати прогрес чи регрес в якихось видах чи окремих аспектах професійної діяльності

  • Портфель-звіт (для інших)

Мета створення: показати успішність і доказати прогрес дослідницької, професійної і творчої діяльності

 

Типи портфоліо

Портфоліо документів: дипломи, грамоти, посвідчення, свідоцтва, довідки (Слайд 10)

Портфоліо робіт: конкурсні роботи, проекти розвитку бібліотеки, тексти виступів на семінарах, методичних радах, сценарії різних масових заходів, відеозаписи, фотоальбоми різних заходів, друковані роботи, авторські освітні програми. (Слайд 11)

Портфоліо відгуків — це характеристики ставлення бібліотекаря до різних видів діяльності. В ньому дається письмовий аналіз ставлення бібліотекаря до своєї діяльності і її результатів (рецензії, відгуки, резюме і т.д.) Включає відгуки колег про проведені заходи, методистів, адміністрації школи, вчителів-предметників, попередньо складається список представлених робіт.

Види Портфоліо (Слайд 13)

Особистий можна назвати професійним портретом. Портрет розповідає про особистість працівника. Його пропонується виконувати у формі резюме. Акцент необхідно зробити на досвіді роботи: самоосвіті, використання в своїй практиці сучасних інформаційних технологій, проектній діяльності. Можна включити в особистий портфоліо свої роздуми у формі ессе, а також результати професійного тестування.

Тематичний портфоліо має зміст робити, якщо ви постійно і цілеспрямовано займаєтесь певною темою.

Тематичний портфоліо може включати:

• план (структуру, схему) проекту чи розробку його теми;

• пояснювальну записку з інформацією про автора, про форму представлення матеріалів і т. д.;

• обґрунтування теми, своє бачення даної теми, яких результатів очікуєте;

• програму курсу майстер-класу, конференції;

• власні роботи дітей (анкети, тести, твори, презентації, сайти, малюнки);

• самоаналіз проведеної роботи;

• підведення підсумків, визначення перспектив.

  1.               Методика формування та оформлення портфоліо

Різні проекти, дослідження, папки з грамотами, дипломами та багато інших матеріалів. Це і є складова вашого портфоліо — потрібно тільки відібрати головне і систематизувати. (Слайд 13)

 

Для чого я хочу створити портфоліо?

В залежності від відповіді визначте тип і вид вашого портфеля досягнень;

Що я хочу включити в портфоліо? Професійний портфоліо бажано робити за останні 3-5 років. Ви самі повинні вирішити, які матеріали відібрати у портфель.

Як буде організований портфоліо? Що це буде — файлова папка, чи електронний варіант? Чи і те і інше? Як будуть розміщені матеріали? В прямій чи зворотній хронології, чи за видами матеріалів.

Обов'язково складається перелік матеріалів, і розміщується з самого початку як друкованого так і електронного варіанту. Де буде зберігатися портфоліо і хто до нього буде мати доступ? Якщо в бібліотеці, то можна представити орігінали, якщо в іншому місці, то краще представити копії.

Оформлення порт фоліо. Стандартів не існує. Головне — логічна послідовність. [16] (Слайд 14)

6. Фізкультхвилинка

А зараз, давайте поглянемо на екран (Слайд 15) та попробуємо повторити всі дії, які будуть нам демонструвати герої.

7. Закріплення вивченого матеріалу

Рефлексія. Метод  «АБВ»

 Учням пропонується зібрати відомі їм поняття з теми в алфавітному порядку та розмістити в таблиці.

Робота за  методом "АБВ" проводиться у чотири етапи:

  1. – ий етап. Спочатку учні працюють у парах: кожен збирає поняття на задану тему.
  2. – ий етап. Потім відбувається обговорення результатів з партнером
  3. – ій етап. Слід визначити найважливіші, на їхню думку  поняття, які занесуться в таблицю в алфавітному порядку.
  4. - ий етап. учні заносяться у таблицю основні поняття, терміни.

Пошук відомостей у мережі Інтернет

 

 

 

 

А

 

 

 

Н

Б

 

 

 

О

В

П

Г

Р

Д

С

Е

Т

Є

У

Ж

Ф

З

Х

І

Ц

Й

Ч

К

Ш

Л

Щ

М

Ю

 

Я

 

8. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Інструкційна картка

  1. У текстовому процесорі Microsoft Word створити особисте портфоліо (досягнення, творчі доробки за минулий чи поточний навчальний рік).
  2. Зберегти портфоліо у власній папці
  3. Продемонструвати роботу вчителю.

 

9. Заключна частина

1. Підведення підсумків уроку.

Вправа «Квітка вражень»

Учням роздаються квітки вражень. (Додаток 1)  На кожній пелюстці написане запитання, на яке слід дати відповідь. Потім учні зачитують свої відповіді на запитання. Вчитель робить загальний висновок уроку.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шудря Тетяна Михайлівна
    Гарна розробка! Дякую! Чи є презентації до уроку?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Боднар Богдана Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 вересня 2019
Переглядів
10932
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку