Урок "ЕЛЕКТРОННІ ТА ГРАФІЧНІ ЕЛЕКТРОННІ ФОРМУЛИ АТОМІВ НЕМЕТАЛІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ 2 І З ПЕРІОДІВ У ОСНОВНОМУ І ЗБУДЖЕНОМУ СТАНАХ"

Про матеріал
Конспект уроку в 11-тих класах з теми: "ЕЛЕКТРОННІ ТА ГРАФІЧНІ ЕЛЕКТРОННІ ФОРМУЛИ АТОМІВ НЕМЕТАЛІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ 2 І З ПЕРІОДІВ У ОСНОВНОМУ І ЗБУДЖЕНОМУ СТАНАХ"
Перегляд файлу

Хімія       11 клас                      Дата:

УРОК 6

Тема: ЕЛЕКТРОННІ ТА ГРАФІЧНІ ЕЛЕКТРОННІ ФОРМУЛИ АТОМІВ НЕМЕТАЛІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ 2 І З ПЕРІОДІВ У ОСНОВНОМУ І ЗБУДЖЕНОМУ СТАНАХ

Мета: повторити та закріпити суть поняття «ступінь окиснення» та вмін­ня визначати його у сполуках, вміти складати електронні та графіч­ні електронні формули атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах; навчитися порівнювати можливі сту­пені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що розташовані в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчення хімії.

Обладнання: ПСXE, підручник.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  1.            ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  2.         ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  3.         АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Прийом «Мікрофон»

Учні заздалегідь поділені та на початку уроку сідають групами. У групах учні з різним рівнем навчальних досягнень. На дошці (або проектуємо на екран) основні поняття вивченої теми по 5 зразу (щоб не розсіювати увагу). Учні, передаючи по черзі одне одному уявний мікрофон, дають визначення даним поняттям. Починаємо з першої групи, і, якщо виникає затримка, учні інших груп можуть допома­гати у визначеннях. Слід відмітити, що існує окрема група із силь­них учнів, яка стежить за відповідями і рахує скільки правильних визначень дає та чи інша група, кожна правильна відповідь зарахо­вується як 1 бал. Ця група називається «Експерти». Відповіді дають коротко і точно.

  1.       Класифікація елементів;
  2.        період;
  3.        група;
  4.        підгрупа;
  5.        протонне число;
  6.        нуклонне число;
  7.        будова атома;
  8.        склад ядра атома;
  9.        протон;
  10.       нейтрон;
  11.       радіус атома;
  12.       електронна хмара;
  13.       електронна орбіталь;
  14.       види електронних хмар;
  15.       спарені, неспарені електрони;
  16.        Ме властивості в періодах;
  17.        Ме властивості в групах;
  18.       номер періоду;
  19.       номер групи;
  20.       основний стан;
  21.       збуджений стан;
  22.       можливі ступені окиснення;
  1.           РОБОТА В ГРУПАХ

Хімічна естафета

Вчитель роздає картки із завданнями «Хімічної естафети». Всьо­го 5 завдань. Естафету організовуємо так. Групам на виконання кожного завдання дається по 5-6 хв. Учні виконують їх на окре­мих аркушах, які здають групі «Експертів». У цей час один з учнів, наприклад, першої групи виконує перше завдання на дошці. Двоє з експертів перевіряють правильність виконання завдання на арку­ші, а двоє інших слухають з класом відповідь однокласника. Якщо виникає потреба, вони вносять корективи у виконання, виправля­ють і ставлять питання щодо розв’язку даного завдання, виставля­ють бали. Далі учень з другої групи виконує і пояснює друге завдан­ня, з третьої — третє і т. д.

  1.        «Логічний ланцюг»

Запишіть будову атомів неметалічних елементів 2 та 3 періодів. Вкажіть, що спільного та відмінного у будові атомів та можливі ступені окиснення.

  1.        «Відстрочена відгадка»

Елемент розташований у III періоді, VI групі, головній під­групі періодичної системи. Який це елемент? Запишіть повну будову його атома в основному та збудженому станах, укажіть кількість неспарених електронів. Передбачте його валентність та можливі ступені окиснення.

  1.           «Приваблива мета»

Дано елементи з протонними числами 12 і 15. Який з даних елементів має яскравіше виражені металічні властивості? Чому? Запишіть електронно-графічні формули будови атомів цих елементів у основному та збудженому станах. Укажіть можливі ступені окиснення у сполуках. Складіть рівняння ре­акції між речовинами, утвореними цими елементами.

  1.           «Практичність теорії»

На прикладі будови атома Калію та Хлору поясніть, чому одні елементи мають постійні ступені окиснення, а інші змінні.

  1.           «Дивуй»

Елемент, якому відповідає вищий оксид із загальною формулою R2О5 , утворює летку сполуку з Гідрогеном, масова частка Гід­рогену в якому становить 3,85 %. Що це за елемент? Складіть електронні схеми будови цього елемента в основному та збудже­ному станах. Вкажіть можливі ступені окиснення.

  1.   Підбиття підсумків уроку.

Група експертів аналізує роботу інших груп

  1.          Домашнє завдання

Вивчити §4, впр. 33 стор.28.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку