Урок.Ернест Сетон-Томпсон.Оповідання «Снап».Утвердження любові до всього живого.

Про матеріал
Розробка уроку за твором Ернеста Сетон-Томпсона «Снап». Твір вчить осмислювати цінність життя , усвідомювати взаємозв’язок людини та природи.
Перегляд файлу

Тема. Ернест Сетон-Томпсон.Оповідання  «Снап».Утвердження любові до всього живого.

  • Мета: формування компетентностей: ключові: осмислювати цінність життя , усвідомювати взаємозв’язок людини і природи , предметні розвивати навички звязного мовлення: розвивати навички виразного читання прозового твору, вчити малювати словом, визначати ставлення автора до світу природи; комунікативні: висловлювати думки та враження ; інформаційні: розвивати навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурні:  розширювати світогляд школярів, виховувати любов до природи.

Обладнання:

портретЕ.С.Томпсона,ілюстрації тварин, презентація, відоматеріали,робочі зошити.

Тип уроку: комбінований.

                                               

                                                          Хід уроку.

 

I.Вчитель:Добрий день, діти. Сьогодні у нас незвичайний урок, на ньому присутні гості . Давайте з ними привітаємося також. А зараз я попрошу вас мені підіграти. Я буду задавати вам питання, а ви маєтете казати у відповідь«Краще –краще»!

-як ваше здоров’ я?

-як ваш настрій?

-як будемо працювати на уроці?

II.Оголошення теми уроку.  Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

1.Вчитель: Я прийшла до вас  з секретом у скинцї.

Спробуйте вгадати що це?(корінь імбіру).Як ця рослина стосується теми нашого уроку?

 

Відповідь: Ім’ я героя Джинджер перекладається як «імбір».

Вч.:Чому, на вашу думку, автор дав головному герою ім’я Снап-Джинджерснап ?   (Відповіді)

III.Робота з текстом.

1. Вправа «Акровірш».

Снап:  С-сміливий,

             Н-незламний, 

             А-активний,

             П-породистий.

2.  Фронтальне опитування.

 

Вч.: Діти, пригадайте, де відбуваються події твору? Прошу переглянути відеоматеріал про Канаду. https://www.youtube.com/watch?v=tf2G5c1K7dk

Що вдалось запам’ятати?

  • Як клімат і природа впливають на характер людей?
  • (Характери більш суворі,рішучі,сміливі.Ці люди звикли боротися за себе та своє майно).
  • Як намагалися скотарі захистити отару від вовків?(Капкани,отрута,полювання з собаками)
  • Поясніть,чому скотарі під час полювання на вовків використовували собак різних пород?(Мають різні природні якості та недоліки).

3. Гра «Віднайди відповідну цитату»   

Англійські гончаки були надто слабкими для битви;

хорти призначалися для гонитви, доги — для допомоги, а вовкодави — для головної битви.

Там також було двоє або троє гончаків,

а рвонувся просто до горла вовка показав їм, як ловити вовків.

Хорти надто вразливі для битви з вовком, данські доги надто повільні

данські доги — надто незграбними; а хорти не могли переслідувати ціль, якщо її не було видно.

Він не витрачав часу на гавкіт,

які повинні були своїми чутливими носами вистежити звіра, якби він раптом зник з очей.

Від усіх них немає жодної користі без переможної сили духу,

а доги можуть подолати й ведмедя грізлі.

Гончаки можуть іти навіть по триденному сліду,

яка є тільки в бультер’єрів.

 

Довідка для вчителя:  Англійські гончаки були надто слабкими для битви; данські доги — надто незграбними; а хорти не могли переслідувати ціль, якщо її не було видно.  Хорти надто вразливі для битви з вовком, данські доги надто повільні,  хорти призначалися для гонитви, доги — для допомоги, а вовкодави — для головної битви. Там також було двоє або троє гончаків, які повинні були своїми чутливими носами вистежити звіра, якби він раптом зник з очей. Він не витрачав часу на гавкіт, а рвонувся просто до горла вовка показав їм, як ловити вовків. Від усіх них немає жодної користі без переможної сили духу, яка є тільки в бультер’єрів.

 Гончаки можуть іти навіть по триденному сліду, а доги можуть подолати й ведмедя грізлі.

4.   Зарядка для очей.

 Вч.: Отже ,як ви ставитеся до вовків?  Як люди сприймають цих хижаків?

4. Прошу  уважно переглянути відео.

(https://www.youtube.com/watch?v=6CXsUyhis-M

або  https://www.youtube.com/watch?v=sDIeEekbiX4&t=46s )

Що вдалось запам’ятати?

Чи змінилося ваше ставлення до цих хижаків після такої інформації?

 Яких тварини, крім вовків, згадує автор у творі?(вовки,коні,собаки,койоти,ведмеді,кролик,грізлі).  

Довідка:1.Койот (луговий вовк) — представник родини собачих, що мешкає на відкритих просторах Північної Америки.

2. Грізлі — різновид бурого ведмедя, що мешкає переважно на Алясці й у західних районах Канади; величина грізлі, зазвичай, становить 2,4-2,5 м і важить він до 450 кг.

 

Вч:Як характеризують автора його уважні спостереження за світом природи?

Пригадайте,що ви знаєте про творчість Е.С.-Томпсона.?(Відповіді)

5. Мистецька хвилинка.(Мистецькі роботи Е.Сеттона-Томпсона)

Вчитель: Яка робота письменника сподобалась найбільше? Чому?(передає любов до природи)

6. Складання сенкану «Природа».

 

7. Творче завдання : Висловіть власну думку щодо того, як людина має ставитись до природи.»(2-3 речення)

 IV. Підсумки уроку.

Вч. Чи справдились ваші очікування від уроку?

Що нового ви дізнались?

Що зацікавило?

Ви активно працювали й ті, хто читали сенкан і міні-твір, отримуєте…,ті, хто не встиг прочитати, здають зошити, я передивлюсь, і ви також отримаєте оцінку.

V.Д/З  Підготуватися до уроку позакласного читання.

 Прочитати твір Редьярда Кіплінга  «Рікі-Тікі-Таві» .

docx
Додав(-ла)
Драчук Олена
Додано
20 вересня
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку