Тема. Ернест Сетон-Томпсон.Оповідання «Снап».Утвердження любові до всього живого.
Обладнання:
портретЕ.С.Томпсона,ілюстрації тварин, презентація, відоматеріали,робочі зошити.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
I.Вчитель:Добрий день, діти. Сьогодні у нас незвичайний урок, на ньому присутні гості . Давайте з ними привітаємося також. А зараз я попрошу вас мені підіграти. Я буду задавати вам питання, а ви маєтете казати у відповідь«Краще –краще»!
-як ваше здоров’ я?
-як ваш настрій?
-як будемо працювати на уроці?
II.Оголошення теми уроку. Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
1.Вчитель: Я прийшла до вас з секретом у скинцї.
Спробуйте вгадати що це?(корінь імбіру).Як ця рослина стосується теми нашого уроку?
Відповідь: Ім’ я героя Джинджер перекладається як «імбір».
Вч.:Чому, на вашу думку, автор дав головному герою ім’я Снап-Джинджерснап ? (Відповіді)
III.Робота з текстом.
1. Вправа «Акровірш».
Снап: С-сміливий,
Н-незламний,
А-активний,
П-породистий.
2. Фронтальне опитування.
Вч.: Діти, пригадайте, де відбуваються події твору? Прошу переглянути відеоматеріал про Канаду. https://www.youtube.com/watch?v=tf2G5c1K7dk
Що вдалось запам’ятати?
3. Гра «Віднайди відповідну цитату»
Англійські гончаки були надто слабкими для битви; |
хорти призначалися для гонитви, доги — для допомоги, а вовкодави — для головної битви. |
Там також було двоє або троє гончаків, |
а рвонувся просто до горла вовка показав їм, як ловити вовків. |
Хорти надто вразливі для битви з вовком, данські доги надто повільні |
данські доги — надто незграбними; а хорти не могли переслідувати ціль, якщо її не було видно. |
Він не витрачав часу на гавкіт, |
які повинні були своїми чутливими носами вистежити звіра, якби він раптом зник з очей. |
Від усіх них немає жодної користі без переможної сили духу, |
а доги можуть подолати й ведмедя грізлі. |
Гончаки можуть іти навіть по триденному сліду, |
яка є тільки в бультер’єрів. |
Довідка для вчителя: Англійські гончаки були надто слабкими для битви; данські доги — надто незграбними; а хорти не могли переслідувати ціль, якщо її не було видно. Хорти надто вразливі для битви з вовком, данські доги надто повільні, хорти призначалися для гонитви, доги — для допомоги, а вовкодави — для головної битви. Там також було двоє або троє гончаків, які повинні були своїми чутливими носами вистежити звіра, якби він раптом зник з очей. Він не витрачав часу на гавкіт, а рвонувся просто до горла вовка показав їм, як ловити вовків. Від усіх них немає жодної користі без переможної сили духу, яка є тільки в бультер’єрів.
Гончаки можуть іти навіть по триденному сліду, а доги можуть подолати й ведмедя грізлі.
4. Зарядка для очей.
Вч.: Отже ,як ви ставитеся до вовків? Як люди сприймають цих хижаків?
4. Прошу уважно переглянути відео.
(https://www.youtube.com/watch?v=6CXsUyhis-M
або https://www.youtube.com/watch?v=sDIeEekbiX4&t=46s )
Що вдалось запам’ятати?
Чи змінилося ваше ставлення до цих хижаків після такої інформації?
Яких тварини, крім вовків, згадує автор у творі?(вовки,коні,собаки,койоти,ведмеді,кролик,грізлі).
Довідка:1.Койот (луговий вовк) — представник родини собачих, що мешкає на відкритих просторах Північної Америки.
2. Грізлі — різновид бурого ведмедя, що мешкає переважно на Алясці й у західних районах Канади; величина грізлі, зазвичай, становить 2,4-2,5 м і важить він до 450 кг.
Вч:Як характеризують автора його уважні спостереження за світом природи?
Пригадайте,що ви знаєте про творчість Е.С.-Томпсона.?(Відповіді)
5. Мистецька хвилинка.(Мистецькі роботи Е.Сеттона-Томпсона)
Вчитель: Яка робота письменника сподобалась найбільше? Чому?(передає любов до природи)
6. Складання сенкану «Природа».
7. Творче завдання : Висловіть власну думку щодо того, як людина має ставитись до природи.»(2-3 речення)
IV. Підсумки уроку.
Вч. Чи справдились ваші очікування від уроку?
Що нового ви дізнались?
Що зацікавило?
Ви активно працювали й ті, хто читали сенкан і міні-твір, отримуєте…,ті, хто не встиг прочитати, здають зошити, я передивлюсь, і ви також отримаєте оцінку.
V.Д/З Підготуватися до уроку позакласного читання.
Прочитати твір Редьярда Кіплінга «Рікі-Тікі-Таві» .