Урок "​Евглена зелена, хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі)."

Про матеріал

Евглена зелена, хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

Мета:

Освітня. Розширити знання учнів про одноклітинних твариноподібних організмів, ознайомивши із тими, що здатні до фотосинтезу: хламідомонадою, хлорелою та евгленою зеленою; розкрити особливості їхнього середовища існування, будови, процесів життєдіяльності та значення у природі; дати поняття «пелікула», «спора»..

Розвиваюча.Розвивати уміння порівнювати організми згідно одноклітинності і багатоклітинності; уміння співставляти процеси життєдіяльності одно- і багатоклітинних; розвивати увагу, мислення, уяву та уміння робити висновки.

Виховна.Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища і особливо до невидимих оку тварин та рослин; сприяти розумінню єдності походження представників різних царств.

Обладнання й матеріали: підручник, робочий зошит

Тип уроку: комбінований

Перегляд файлу

Урок 6 клас

Біологія

 

Тема: Евглена зелена, хламідомонада, хлорела – одноклітинні рослини (середовища існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі).

 

Мета:

Освітня. Розширити знання учнів про одноклітинних твариноподібних організмів, ознайомивши із тими, що здатні до фотосинтезу: хламідомонадою, хлорелою та евгленою зеленою; розкрити особливості їхнього середовища існування, будови, процесів життєдіяльності та значення у природі; дати поняття «пелікула», «спора»..

Розвиваюча. Розвивати уміння порівнювати організми згідно одноклітинності і багатоклітинності; уміння співставляти процеси життєдіяльності одно- і багатоклітинних; розвивати увагу, мислення, уяву та уміння робити висновки. 

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до оточуючого середовища і особливо до невидимих оку тварин та рослин; сприяти розумінню єдності походження представників різних царств. 

Обладнання й матеріали:  підручник, робочий зошит

Тип уроку: комбінований

ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опор­них знань учнів

ВСТАВИТИ ЗАМІСТЬ КРАПОК ПОТРІБНІ СЛОВА.


  1. Амеби рухаються за допомогою …
  2. Органоїд руху інфузорій
  3. У амеби форма тіла … , а в інфузорії - …
  4. Перетравлення їжі в найпростіших відбувається в …
  5.  У найпростіших продукти обміну та надлишки води виводяться через …
  6. Здатність організмів реагувати на зміни навколишнього середовища - …
  7.  Інфузорія-туфелька рухається за допомогою …
  8.  Кисень у цитоплазму надходить через …
  9.  В інфузорії неперетравлені рештки їжі виводяться через …
  10.  Переносити несприятливі умови найпростіші можуть за допомогою утворення …
  11.  Найпростіші розмножуються …
  12.  У інфузорії є 2 …


ВИПИСАТИ ЗА ПОРЯДКОМ НОМЕРИ, ПІД ЯКИМИ МІСТИТЬСЯ ІНФОРМАЦІЯ ПРО ІНФУЗОРІЮ ТУФЕЛЬКУ.
1. Форма тіла непостійна.
2. Форма тіла постійна
3. Пересувається за допомогою війок тупим кінцем вперед.
4. Пересувається за допомогою псевдоніжок. 
5. Живиться бактеріями, водоростями, найпростішими.
6. Може живитися розчиненими у воді органічними і неорганічними речовинами.

7. Рідкі продукти життєдіяльності і надлишок води виділяються крізь поверхню тіла і за допомогою скоротливої вакуолі.
8. Рідкі продукти життєдіяльності і надлишок води виділяються за допомогою двох скоротливих вакуоль.
9. Травлення здійснюється у травних вакуолях.
10. Травні вакуолі не утворюються.
11. За несприятливих умов перетворюється на цисту.
12. У цитоплазмі одне ядро. 
13. У цитоплазмі два ядра – велике і мале.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Ми ознайомимось з іншими одноклітинними твариноподібними організмами хлорелою, евгленою зеленою та хламідомонадою, що здатні до фотосинтезу та порівняємо їх із вже вивченими амебою та інфузорією. 

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Хламідомонада і хлорела– типові представники одноклітинних водоростей (розповідь, робота з підручником):

а) особливості будови клітини;

б) процеси життєдіяльності;

в) значення в природі і житті людини.

Забарвлення їхнім клітинам надає зелений пігмент хлорофіл, який міститься в хлоропластах.

Хламідомонада має два джгутики, за допомогою яких плаває в товщі води. Вона здатна розмножуватись як нестатево, за допомогою рухомих спор, так і статевим шляхом. Хлорела джгутиків не має, тому її клітина нерухома. Вона розмножується лише нестатево, за допомогою нерухомих спор.Хлорелу широко використовують як вітамінний та стимулюючий препарат.

  1. Евглена – представник міксотрофних одноклітинних організмів(розповідь, робота з таблицею):

а) середовище існування: прісні водойми;

б) форма тіла: постійна;

в) органоїд руху: джгутик;

г) живлення: змішане – автотрофне на світлі  + гетеротрофне в темряві;

д) виділення: скоротлива вакуоля;

е) дихання: всією поверхнею тіла;

є) розмноження: поділ навпіл.

 

V. Узагальнення та систематизація знань

Виберіть одну правильну відповідь:

1. Хламідомонада й хлорела на світлі живляться:

а) готовими органічними речовинами, які вони вбирають з води;

б) за допомогою фотосинтезу.

2. Нерухомий спосіб життя веде:

а) хламідомонада;  б) хлорела;   в) евглена зелена;  г) амеба протей.

3. Хлорела розмножується за допомогою спор:

а) рухомих;   б) нерухомих.

 

VІ. Підведення підсумків уроку

Уявіть кабінет водоймою, а себе -  одноклітинними організмами, що ви скажете про своє життя. Деякі учні не беруть участі в грі, а залишаються поза водоймою, щоб виправити помилки, які допустять гравці. 

 

ІV. Надання та пояснення домашнього завдання

Опр. §17

doc
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
3887
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку