Урок "Famous places in London"

Про матеріал
Матеріал підібрано, щоб поглибити знання учнів про визначні місця Лондона; практикувати у вмінні сприймати на слух тексти, давати відповіді на запитання, з метою отримання детальної інформації.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

 

Клас 6-A                                                                                          Дата ______________

Тема: Визначні місця Лондона

Тематика ситуативного спілкування:  Цікаві місця в Лондоні / Places of interest in London

Мета уроку:  

активізувати та закріпити вживання лексичного матеріалу в мовленні учнів;
поглибити знання учнів про визначні місця Лондона; практикувати у вмінні сприймати на слух тексти, давати відповіді на запитання, з метою отримання детальної інформації;
розвивати вміння сприймати інформацію на слух та виконання післятекстових завдань; розвивати творчу увагу; розвивати готовність учнів до участі в іншомовному мовленні, до подальшої самоосвіти в оволодінні іноземною мовою; виховувати почуття поваги до пам’яток культури в пізнанні світової культури; культуру спілкування і колективної співпраці; толерантність, активність, доброзичливість.

Очікувані результати на кінець уроку:

  • учні можуть слухати та розуміти відео англійською мовою.
  • учні можуть називати визначні місця Лондона.
  • учні можуть розрізняти визначні місця Лондона.
  • учні можуть здобувати інформацію з тексту.

Тип уроку: урок розвитку умінь  та навичок

Обладнання уроку: підручник (A. Nesvit “English” 6), роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал,  відеоматеріал, медіапрезентація.


ХІД УРОКУ

 

Етап, прийом навчання

 

Зміст уроку

Примітка

Етап 1. Організація класу і бесіда з учнями

Прийом: вітання та бесіда з учнями

(введення в іншомовну атмосферу)

T: Good afternoon, children. I’m glad to see you. How are you? How do you feel today?  Who is absent today?

-Do you like to travel?

- Why do people travel?

- What means of travelling do you know?

- What is the fastest (the cheapest, the most expensive, the most comfortable) kind of travelling?

- If you have a chance to travel to Great Britain what would you like to travel by?

 

-Morning meetings (with helping stars).

 

Етап 2. Повідомлення цілей уроку

Прийом: активне слухання

 

T: Today we’ll continue learning the topic “London” and you’ll have a possibility to take a tour of London and look at the most famous places of interest in London.

Subtopic: “Places of interest in London”

Learning outcomes: by the end of the lesson you will be able  to speak about the capital of the United Kingdom;

 to listen to and understand some information about

London; to find necessary information and work with it.

 

 

Етап 3.  Фонетична зарядка

Прийом: розучування скоромовки

T: Listen to the sounds and repeat.

 [θ]                                              [ð]

third                                           the

month                                        this

Elizabeth

Thursday

Birthday

T: Let’s read a tongue-twister.

 “Elizabeth’s birthday is on the third Thursday of this month”

 

Етап 4. Актуалізація опорних знань

Прийом : завдання на поєднання

 

Speaking. What do you know about London? What places of interest do you know in London?

T.: Well, let’s remember the famous places in London. You have to unscramble words. Write down today’s date and work in your copybooks.

Rapk, Beyba, Edralcath, Werto, Trome, Aresqu, Mlunco, Ribdge, Seumum.
 

T.:Now it’s time to check your answers: Park, Abbey, Cathedral, Tower, Metro, Square, Column, Bridge, Museum

T.: Now you need match word-combinations.

1.the National                a)Parliament

2. the Houses of             b)Museum

3. Westminster               c)Square

4. the British                   d)Gallery

5. Trafalgar                     e)Palace

6. St. Paul’s                    f)Abbey

7. Buckingham                g)Cathedral

 

T.: Let’s check. Please, make sentences with this word-combinations.   (Homework !!!)

 

 

Етап 5.  Перевірка домашнього завдання.

Прийом : індивідуальне завдання

T: Your homework was to revise the vocabulary and the information on the sights of London. We’ll check it during the lesson.

 

 

Етап 6.   Передтекстовий етап

Прийом : Гра на передбачення

 

T: Let’s play a game “I agree…I don’t agree…”. Read and tell what statements are True and Wrong.

  • Paris is the capital of the UK.
  • The Tower of London is a museum now
  • Buckingham Palace is the residence of the Queen
  • Westminster Abbey is a church
  • The heart of London is Khreschatyk. 
  • London stands on the river  Dnipro.

 

Guessing game”

T.: Now we’II work with puzzles, but it will be unusual puzzles – “Hexagonal Learning”.When you finish you will read the texst and another groups need guess what about it.

 

 

Етап 7. Фізкультхвилинка

T: Let’s do some physical exercises. I’ll name some sightseeing. Your task stand up - if this place in London and if this place isn’t in London – you needn’t stand up.

 

Big Ben, Tower Bridge, St. Sophia’s Cathedral, St. Paul’s Cathedral, Sviato-Voskresenska Church, the Buckingham Palace, Westminster Abbey, Red Square, the Globe Theatre, the Houses of Parliament, the London Eye, the Statue of Freedom, Trafalgar Square.

 

Етап 8.  Аудіювання

Прийом 1: активне слухання з метою одержання інформації (2 рази)

 

T: Children, now you are going to see a video and after that  you’ll do some tasks. Be attentive, please. (watching video Top 10 attractions in London).

 

 

 

Етап 9.  Післятекстовий етап (контроль розуміння прослуханої інформації)

 

Прийом : завдання на встановлення відповідностей

 

 

T: Work in groups of 4-5 people. You have cards with pictures and numbers you should put them in the logical order like you saw in video from 10 – 1.

Key:

10 -  St. Paul’s Cathedral

9 - Trafalgar Square

8 – Double Decker Bus

7 – Thames River Cruise

6 – Covent Garden

5 – Tower of London

4 – London Bridge

3 – Houses of Parliament (Westminster Abbey)

2 - Buckingham Palace

1 – London Eye

 

 

 

 

 

 

 

 

Етап 12. Підбиття підсумків уроку та оцінювання

Прийом: заповнення форми зворотного зв’язку

T.: What place of interest am I describing?

  • It is a beautiful building with two towers and a very big clock. It is the seat of British government.(the Houses of Parliament)
  • It is the residence of the Queen of England. It stands in large gardens (Buckingham Palace)
  • It is the most famous of all the historical buildings in London. In different times it was served as a palace, as a prison, as a fortress. Now it is a museum. Ravens live there. (the Tower of London)
  • It is a very beautiful church. It is very old, it was built 900 years ago. It was s monastery for a long time. Kings and queens have been crowned in this great church. It contains the tombs of many famous people of Great Britain (Westminster Abbey)
  • It is the main square of London. There are fountains in this square. You can see a very high column to some famous English admiral (Trafalgar Square)

T: Our lesson is coming to the end.
It’s time to say good bye. We’ve done much at our lesson. We read, listened to the text, did exercises. You were good pupils.

Let’s have a look at our learning outcomes. Finally, complete the feedback.

 

Етап 13.

Домашнє завдання

Т.: Now open your diaries and write down your homework for tomorrow -  to make projects about famous places of London.

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку