Урок ферменти іх роль в клітині

Про матеріал
Лабараторна робота на тему Ферменти іх роль в клітині. Для учнів 9 класу.В розробці ( повторення та закріплення)
Перегляд файлу

Криворізька спеціалізована школа І-ІІІ ст. №74

Методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

на тему: Ферменти, їхня роль у клітині.

 

 

 

 

 

 

 

                Підготувала : вчитель біології  Циганкова Ю.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг 2019р.

Тема. Ферменти, їхня роль у клітині.

           Лабораторне дослідження: властивостей ферментів

 

Мета : 

навчальна: ознайомити з особливостями будови та властивостями ферментів; розкрити значення ферментів для живих організмів; формувати знання про основні види ферментів; нагадати роль травних ферментів у процесі травлення; дослідити властивості ферментів; формувати вміння визначати вплив фізичних факторів на властивості;

розвивальна: розвивати навички роботи в парі, навички міжособистісного спілкування, мову, пам’ять, мислення, увагу, уміння систематизувати та узагальнювати інформацію, робити логічні висновки;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, формувати переконання необхідності раціонального харчування, науковий світогляд, інтерес до предмета.

Обладнання : невеликі кубики сирої та вареної картоплі, пробірки, гідроген пероксид, який має кімнатну температуру, гідроген пероксид із холодильника.

Базові поняття і терміни: органічні речовини, білки, ферменти.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент 

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної  діяльності

  • Бесіда:
  1. Що таке білки?
  2. Що входить до складу білків?
  3. Скільки рівнів організації мають білки?
  4. Як класифікують білки?
  5. Які функції в живих організмах виконують білки?

 

  • Обговорення

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Ферменти

  • Розповідь з елементами бесіди

    Під час вивчення біології людини ви вже познайомилися з такою групою білків, як ферменти. Ферменти є унікальними молекулами. Вони виконують функцію каталізу, тобто прискорюють хімічні реакції, і роблять вони це надзвичайно ефективно.

    Наприклад, для взаємодії атмосферного азоту з воднем у процесі синтезу азотних добрив сучасна промисловість використовує температуру 500 °С і тиск у 350 атмосфер! Це за наявності каталізатора — пористого заліза  з певними домішками. А звичайна ґрунтова бактерія азотобактер здійснює ті самі реакції за допомогою ферментів у звичайних умовах. Без високих температур і за нормального тиску.

    Ферменти потрібні для здійснення процесів обміну речовин у клітині. Без них реакції обміну перебігають надзвичайно повільно. А часто ці реакції без ферментів узагалі не відбуваються.

    Як же ферментам вдається досягати такого успіху? Секрет у їхній просторовій будові. Будь-який фермент є ланцюжком амінокислот, що певним чином згорнутий у просторі. Згортання ланцюжка відбувається таким чином, щоб радикали амінокислот утворили унікальну структуру — активний центр ферменту (рис.6.2 с.33). Саме в цьому центрі й відбуваються реакції.    

    Радикали амінокислот розташовані у просторі певним чином відносно один до одного. Вони різні за своїми властивостями, і їхня спільна дія створює умови, в яких відповідна реакція відбувається надзвичайно швидко.   

    У деяких випадках для роботи ферменту потрібний і небілковий компонент. Це сполука (її називають кофактором), яка приєднується до ферменту й також бере участь у процесі каталізу реакції. Часто кофакторами ферментів є вітаміни.

 

Лабораторне дослідження№1

Тема. Властивості ферментів.

 Мета: ознайомитися з дією ферментів на перебіг біохімічних реакцій. Обладнання: невеликі кубики сирої та вареної картоплі, пробірки, гідроген пероксид, який має кімнатну температуру, гідроген пероксид із холодильника.

Хід роботи:

1. Інструкція з БЖ для учнів під час проведення практичних і лабораторних робіт у кабінеті біології.

2. Клітини картоплі містять фермент пероксидази. При контакті гідроген пероксиду з ферментом картоплі проходить розклад гідроген пероксиду на Н2О та О2. Кисень виділяється у вигляді пухирців газу.

3. Візьміть три пробірки й помістіть у них невеликі кубики картоплі. У перші дві помістіть кубики сирої картоплі, а в третю – вареної.

4. Залийте першу пробірку розчином гідроген пероксиду, який перед цим був у холодильнику.

5. Спостерігайте, чи виділяються пухирці газу. Відмітьте інтенсивність їх виділення.

6. Залийте другу і третю пробірку розчином гідроген пероксиду, який має кімнатну температуру.

7. Спостерігайте, чи виділяються пухирці газу. Відмітьте інтенсивність їх виділення.

 8. Результати досліду зробіть у вигляді таблиці:

          

 ВЛАСТИВОСТІ ФЕРМЕНТІВ НА ПРИКЛАДІ ФЕРМЕНТУ ПЕРОКСИДАЗИ

 

 

вміст пробірки

що добавили

спостерігали

1

 

 

 

2

 

 

 

3

 

 

 

 

2.Що впливає на активність ферментів?

  • Робота з підручником

Учні опрацьовують матеріал підручника і роблять висновок про чинники, які впливають на активність ферментів.

 

 

ІV. Узагальнення, систематизація і контроль знань та вмінь учнів

  • Опитування
  1. Що таке ферменти?
  2. Навіщо живим організмам потрібні ферменти?
  3. Як працюють ферменти?
  4. Що може перешкодити роботі ферменту?

V. Домашнє завдання

  1. Опрацювати § 5  підручника.
  2. Виконати завдання 1-8 на с.23.

 

 

 

 

Фото звіт

C:\Users\Juliya\Downloads\IMG_0634.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\Juliya\Downloads\IMG_0631.jpg

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
1458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку