Узагальнення знань з теми:Сенсорні системи"

Про матеріал
узагальнити знання учнів про будову та функції сенсорних систем, встановити факт взаємодії аналізаторів та її ролі в адаптації організму до навколишнього середовища; розвивати вміння учнів співпрацювати, здійснювати взаємоконтроль, сприяти формуванню логічного мислення; виховувати відчуття відповідальності.
Перегляд файлу

9 Клас

Узагальнення знань

Варіант 1

І рівень

  1.               Спеціально чутливі клітини, які сприймають та перетворюють різні види енергії та нервові імпульси:

А) рецептори;

Б) нейрони

2. Загальна властивість сенсорних систем - здатність пристосовувати рівень чутливості до інтенсивності  подразника:

А) адаптація;

Б) регенерація

3. Густа сітка кровоносних судин, які забезпечують безперервне живлення свого ока:

А) внутрішня оболонка ока;

Б) власне судинна оболонка

4. Помутніння кришталика спричинює хворобу:

А) катаракту;

Б)коньюктивіт

5. Відхилення від нормальної здатності  оптичної системи ока заломлювати промені, яке полягає в тому, що зображення предметів, розташованих близько до очей, виникають перед сітківкою:

А) далекозорість

Б) короткозорість

6. Очне яблуко має видовжену форму, тому промені від предметів фокусуються перед сітківкою:

А) природжена короткозорість;

Б) набута короткозорість

ІІ рівень

  1. Що таке акомодація?
  2. Дати характеристику короткозорості і далекозорості
  3. Охарактеризуйте процес сприйняття світла і кольору

ІІІ рівень

  1. Зазначте складові будови слухової сенсорної системи та їхні функції
  2. Охарактеризуйте, яке значення для людини має запах. Поясніть, як сприймаються запахи

IV рівень

Яких гігієнічних норм необхідно дотримуватися, щоб зберегти слух? Скласти пам’ятку

9 клас

Узагальнення знань

Варіант 2

І рівень

1.Розвивається при збільшенні кривизни кришталика, внаслідок порушення обміну речовин або гігієни зору:

А) природжена короткозорість;

Б) набута короткозорість

2. Порушення зору, пов’язане з нерівномірним заломленням світла:

А) коньюктивіт;

Б)астигматизм

3. Вкажіть частину органу слуху, в якій розташована завитка:

А) зовнішнє вухо;

Б) середнє вухо;

В) внутрішнє вухо

4. Виберіть складові зовнішнього вуха:

А) слухові кісточки;

Б) вушна раковина;

В) завитка;

Г) зовнішній слуховий прохід

5. Виберіть сенсорну систему до якої належить вестибулярний апарат:

А) слухова

Б)Зорова

В) рухова

Г)рівноваги

6. Місце найкращого бачення:

А) жовта пляма;

Б) сліпа пляма

ІІ рівень

  1.               Яке значення для людини має відчуття смаку
  2.               З чого складається смакова сенсорна система?
  3.               Як визначається гострота нюху?

ІІІ рівень

  1.               Поясніть, як будова вестибулярного апарата пов’язана з його функціями
  2.               Що відбувається за підвищеної чутливості вестибулярного апарату?

IV рівень

Яких гігієнічних норм необхідно дотримуватися, щоб зберегти слух? Скласти памятку

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Контрольні роботи
Додано
12 грудня 2019
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку