Урок "Фізична складова здоров'я"

Про матеріал

Конспект уроку з "Основ здоров'я" з різними видами завдань, презентацією, іграми, віршами для створення невимушеної атмосфери на уроці, зацікавленості учнів, введення їх в активних співавторів уроку.

Перегляд файлу

 УРОК З ПРЕДМЕТА «ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я» 2 клас

Назва розділу «Фізична складова здоровя»

Тема уроку: Фізичні вправи і здоровя

Мета уроку:  Продовжити формувати у школярів переконання, що рух і здоров’я взаємопов’язані; пропагувати здоровий спосіб життя та оздоровлення засобами фізичної культури та за допомогою спорту; формувати у школярів потребу рухової активності та позитивної мотивації на здоровий спосіб життя; продовжити формувати знання про умови, що спричиняють фізичному розвиткові дитини, розвивати прагнення займатися спортом, щоденно виконувати комплекс вправ ранкової зарядки; виховувати почуття прекрасного, вміння цінувати красу руху, старанність та наполегливість.

Учні називають: види рухової активності;

 розпізнають: активні та пасивні, корисні та шкідливі для здоровя вправи;

 пояснюють: користь фізичних вправ, від виконання комплексу вправ ранкової зарядки, та вправ для фізичного та розумового розвантаження.

Обладнання: таблиці «Рух і здоров’я», презентація до уроку.

УРОК ВИВЧЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Хід уроку

І. Організаційний момент. Самовизначення до діяльності. Мотивація дій учнів.

- Всі почули ви дзвінок,

 Він покликав на урок.

 Кожен з вас приготувався,

 На перерві постарався.

 Зараз сядуть лиш дівчата,

 А за ними і хлоп’ята.

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок скоріше починаймо!

Девізом нашого уроку сьогодні будуть такі рядки:

Горішок знань міцний – це знає кожен.

Та нам – не відступать!

Його нам розколоти допоможе

Бажання наше все на світі знать!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Розгадування кросворда. (Робота в групах, кожній групі надається аркуш із заготовкою кросворда).

— Розв’яжіть кросворд, у виділених клітинках прочитайте слово.

1. Стоїть при дорозі

 на одній нозі.

 Хто її зрушить,

 плакати мусить.

 (Кропива.)

2. Хоч не солодкий,

 та дуже смачний.

 Хоч і дешевий, проте дорогий.

 Сядем обідати — він на столі.

 люблять його і дорослі, й малі.

 (Хліб.)

3. Сидить баба, одягнулась,

 в сто сорочок загорнулась.

 Ціле літо достигає,

 до нас у борщик поспішає. (Капуста.)

4. У воді вона живе,

 не має дзьоба, а клює. (Риба.)

5. Цінний продукт харчування, джерело будівельного матеріалу нашого ор-

ганізму. Буває тільки тваринного походження. Без нього важко уявити котлету, пельмені, холодець. (М’ясо.)

6. Корінець пекучий дуже,

та усім потрібен він.

ти здогадуєшся, друже?

Ця рослина зветься ... (Хрін).

7. Сестри всі зазеленіли,

як прийшла весна.

влітку враз зачервоніли —

час збирання настава. (Суниці.)

8. я гірка і завжди свіжа.

всім подобаюсь. одначе

хто мене ножем уріже,

неодмінно сам заплаче. (Цибуля.)

ГОЛОВНЕ СЛОВО, ЩО УТВОРИЛОСЯ - ВІТАМІНИ

2. Відповіді на запитання. (Група обирає дитину для відповіді на питання після обговорення.)

-Діти, ви всі слухаєте відповіді на питання груп та доповнюєте, виправляєте, якщо треба.

— Що таке «вітаміни»?

Які ще складові нашої їжі ви знаєте?

Яка їх роль в організмі людини?

— Назвіть корисні продукти харчування.

— Без їжі людина може прожити кілька тижнів, а без води? (3–4 дні.)

— Скільки треба випивати рідини? Що до неї належить?

3. Постановка проблеми (Навчальної задачі).

- Діти, ви всі влітку відпочивали, оздоровлювалися. І мої знайомі хлопчики теж це робили. Батьки їх відправили у табір відпочинку і ось, що там трапилося:

У таборі відпочинку оголосили, що через тиждень відбудуться змагання

«Веселі старти». Петрик і Олег почали наполегливо тренуватися: бігати, стрибати, підтягуватися на перекладині, віджиматися від підлоги. Сергійко й Андрійко теж вирішили змагатися й обрали свій шлях підготовки: багато їсти і лежати – сил набиратися.

— Хто, на вашу думку, переміг? Чому?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. (Презентація слайд 1,2)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Слово вчителя.

— Французький лікар А. Труссо писав, що рух за своєю дією може заміни-

ти будь-які ліки, але всі ліки, які є у світі, не замінять рух.

  • Як ви розумієте ці слова?

На сьогоднішньому уроці ми доведемо, що рух — це здорове життя, що за-

йматися фізичними вправами щодня так само необхідно, як харчуватися, спа-

ти, дихати. Серед наших завдань — скласти та вивчити новий комплекс вправ для ранкової зарядки і рухливі ігри для відпочинку на перервах або для розваги у дворі.

— У різному віці фізичне виховання має різні завдання. Діти 6–9 років

удосконалюють м’язове відчуття – здатність розрізняти темп і розмах рухів,

ступінь напруження і розслаблення м’язів. вони оволодівають правильною

технікою рухів, тобто вчаться виконувати вправи в потрібних напрямах, ритмі і темпі, з відповідним напруженням м’язів. якщо діти не вміють правильно довести рухи до кінця, по-перше, вони ніколи не досягнуть добрих результатів, по-друге, в них не розвинуться дисциплінованість і самоконтроль.

2. Бесіда про фізичні вправи і здоров’я. (Презентація слайди 3,4)

Коли можна вважати, що людина здорова? (Здорова людина хоче рухати-

ся, гратися, допомагати іншим, творити добро.)

— Щоб бути бадьорим, треба одержати заряд енергії зранку. Як? (Робіть

фізичну зарядку — це наснага на весь день.)

3. Завдання групам: за 5 хвилин придумати нові вправи для ранкової гімнастики, щоб були задіяні («розбуджені») всі мязи тіла людини.

Демонстрація  групами своїх комплексів вправ, коментування щодо набору вправ іншими групами, оцінювання роботи товаришів.

4. Слово вчителя

— Без руху м’язи стають слабкими, кволими, серце і легені погано розви-

ваються, та й голова стомлюється дуже швидко.

— Подумайте, чи достатньо ви рухаєтеся протягом дня. Коли ви виконуєте

фізичні вправи?

— Ранкова зарядка обов’язкова, її виконують зранку (10–12 хвилин), енер-

гійно, з хорошим настроєм на новий день.

— Дорога до школи — прогулянка пішки, навіть якщо до школи 1–2 зу-

пинки автобуса.

— Фізкультхвилинки на уроках допомагають відпочити голові, спині, паль-

чикам. Всього три вправи, та після них ми знову готові до навчання.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (за вибором учнів).

— На перерві — рухливі ігри і фізичні вправи: Гра в настільний теніс,

стрибки на скакалці, ігри «Третій зайвий», «Струмочок», «Ловися, рибко» та  й просто танці під веселу ритмічну музику. а ось бігати коридорами, боротися чи битися зовсім не годиться.

— На уроках фізкультури будьте активними, запам’ятовуйте нові вправи,

ігри, деякі з них робіть самостійно зранку або ж навчіть друзів у дворі.

Спортивні секції, які ви можете відвідувати після занять у школі, подару-

ють вам гарну поставу, пружні м’язи, світлу голову, хороший настрій.

— Під час прогулянок більше рухайтеся, катайтеся на лижах, ковзанах,

велосипеді, скейті, ходіть у походи, змагайтеся у спритності.

— Посильна фізична праця удома, в бабусі принесе задоволення від

м’язового навантаження не тільки вам, а й потішить рідних.

5. Фізкультпауза «Спортсмени».

— Увага! Увага! в 2 класі відбуваються спортивні ігри майбутніх олімпій-

ців. Після того, як я назву вид спорту, ви ,учні, повинні активно виконувати

основні рухи спортсменів:

легка атлетика — стрибки на батуті;

легка атлетика — біг на місці;

бокс — почергове згинання-розгинання рук;

важка атлетика – нахили вперед та розгинання з підйомом рук вгору.

V Включення нового знання в систему знань і повторення

 (Презентація слайд 5,6).

  1. Завдання для груп «Закінчи прислів’я» (Оцінювання роботи груп).

Поясни значення кожного прислівя.

  1. Щоб досягти успіху , що треба? (Висловлювання кожної групи).

VІ Рефлексія діяльності.

  1. Закінчи речення (Гра «Мікрофон»)

Я прагну до…

Я відчуваю, що мені потрібно…

Я буду наслідувати…

Я зумію це зробити…

  • Дякую всім за урок. Мені було приємно з вами працювати, я думаю, що і вам теж.
docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку