Урок "Фізичні тела, матеріал, тіло.Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин"

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань та вмінь. Розроблений до підручника "Хімія 7" під редакцією Григоровича, з використанням технології розвитку критичного мислення
Перегляд файлу

Клас 7                                                                                     Дата _____________

Урок 5-6

Тема. Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин

Мета: формувати уявлення про фізичне тіло, матеріал, речовина, молекула, атом;   розвивати навички розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали, атоми, молекули; ознайомити з основними методами вивчення  хімічних сполук і явищ; дати поняття про спостереження й експерименту як одні з основних методів досліджень в хімії; розвивати вміння працювати самостійно а також самостійно здобувати знання.

Обладнання уроку: підручник, зошит, зошит для лабораторних робіт, речовини: кухонна сіль, вода, любий метал, пісок, цукор

Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу

Форма уроку: урок з розвитку критичного мислення + дослідницький

Хід уроку

І стадія «Виклику»

  1. Привітання з учнями

Розшифруйте записану формулу уроку: ( у + о ) (в +с)  р = з ( у - увага,  о – організованість,  в – взаємодопомога,  с – спілкування, р – робота, з – знання). Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.

 

  1. Робота з малюнками

Завдання 1. Розгляньте першу групу малюнків та спробуйте назвати її одним словом.

E:\работа\уроки\хімія\7 клас\атом. химический элемент\fiz8sirotuk-52.jpg 

 

 

 

(учні пропонують назви, вчитель записує на дошці під малюнком)

Завдання 2. Розгляньте другу групу малюнків і також спробуйте назвати їх одним словом.

E:\работа\уроки\хімія\7 клас\атом. химический элемент\1_1.jpg

(учні пропонують назви, вчитель записує на дошці під малюнком)

  1. Визначення теми та задач уроку.
  • А давайте зараз пограємо у гру «Хто перший». Який ряд перший за допомогою підручника здогадається, що ми сьогодні будемо вивчати, якою буде тема нашого уроку? Існує правило першої піднятої руки
  • Як ви вважаєте чого ми маємо навчитися? (Пропозиції цчнів)

(учні записують тему уроку у зошитах)

ІІ стадія «Усвідомлення»

І. Фізичні тіла, матеріал, речовина.

Перше прочитання §4 (5) І зараз ми з вами все ж таки з’ясуємо, яку єдину назву мають малюнки першої групи, а яку – другої. Про це нам розповість підручник на с. 34-36 (підр. Григоровича і Попеля)  

Завдання. Прочитати і визначити назви.

Друге прочитання §4 (5)

Відповіді на питання за текстом:

  1. Що таке фізичне тіло (або тіло)?
  2. Які основні ознаки фізичних тіл?
  • Мають масу
  • Об’єм
  • Густину
  • Форму
  • Розміри
  • Колір
  1. Що таке речовина?
  2. А які її основні ознаки? Читати с.36-37
  • Агрегатний стан
  • Колір, запах, смак
  • Температури плавлення і кипіння
  • Густина
  • Електропровідність
  • Теплопровідність
  • Розчинність у воді
  1. Давайте з вами визначимо характеристику за якою можна розрізнити фізичне тіло та речовину.
  2. У § 4 (5) ви зустрічали ще одне поняття про яке ми ще не говорили. Що це за поняття? (матеріал)
  3. Що таке матеріал? Чим матеріал відрізняється від речовини? А чи може назва матеріалу збігатися з назвою речовини? Наведіть приклади таких випадків.

Підведення підсумків:

Які хімічні поняття ми вивчили на уроці? Чим кожен з них відрізняється один від одного?

Закріплення вивчених понять:

  1. Гра «Третій зайвий»
    1.             – книжка, олівець, вода
    2.             – золото, срібло, перстень
    3.             – дріт, алюміній, мідь
    4.             – дошка, целюлоза, дерево
    5.             – сірка, ручка, пластмаса
    6.             – оцет, сода, вапно
  2. З даного переліку тіл, матеріалів та речовин складіть таблицю:

Фізичне тіло

Матеріал

Речовина

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перелік: алюмінієва ложка, стіл, вода, крижинка, крапля олії, алюміній, срібло, цемент, жир, бетон, мідний дріт, целюлоза, вата, цукор, кухонна сіль, пробірка, каблучка.

(Записати домашнє завдання)

ІІ. Виконання лабораторної роботи 2. За друкованим зошитом

ІІІ стадія «Рефлексія»

На дошці знаходиться текст який необхідно доповнити:

Наш урок дійшов кінця, і я хочу сказати …..

  • Мені більш за все вдалося…
  • Я можу себе похвалити за …
  • Я можу похвалити однокласників за …
  • Мене здивувало …
  • Для мене було відкриттям те, що …
  • На мій погляд, не вдалося …, тому що …
  • На майбутнє я візьму до уваги …

Домашнє завдання.

  1. Опрацювати § 4 (5)
  2. Виконати завдання 4,8,10 на с. 42 (26,27, 29 с. 40)

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
27 жовтня
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку