Клас 7 Дата _____________
Урок 5-6
Тема. Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин
Мета: формувати уявлення про фізичне тіло, матеріал, речовина, молекула, атом; розвивати навички розрізняти фізичні тіла, речовини, матеріали, атоми, молекули; ознайомити з основними методами вивчення хімічних сполук і явищ; дати поняття про спостереження й експерименту як одні з основних методів досліджень в хімії; розвивати вміння працювати самостійно а також самостійно здобувати знання.
Обладнання уроку: підручник, зошит, зошит для лабораторних робіт, речовини: кухонна сіль, вода, любий метал, пісок, цукор
Тип уроку: засвоєння нового навчального матеріалу
Форма уроку: урок з розвитку критичного мислення + дослідницький
Хід уроку
І стадія «Виклику»
Розшифруйте записану формулу уроку: ( у + о ) (в +с) р = з ( у - увага, о – організованість, в – взаємодопомога, с – спілкування, р – робота, з – знання). Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.
Завдання 1. Розгляньте першу групу малюнків та спробуйте назвати її одним словом.
(учні пропонують назви, вчитель записує на дошці під малюнком)
Завдання 2. Розгляньте другу групу малюнків і також спробуйте назвати їх одним словом.
(учні пропонують назви, вчитель записує на дошці під малюнком)
(учні записують тему уроку у зошитах)
ІІ стадія «Усвідомлення»
І. Фізичні тіла, матеріал, речовина.
Перше прочитання §4 (5) І зараз ми з вами все ж таки з’ясуємо, яку єдину назву мають малюнки першої групи, а яку – другої. Про це нам розповість підручник на с. 34-36 (підр. Григоровича і Попеля)
Завдання. Прочитати і визначити назви.
Друге прочитання §4 (5)
Відповіді на питання за текстом:
Підведення підсумків:
Які хімічні поняття ми вивчили на уроці? Чим кожен з них відрізняється один від одного?
Закріплення вивчених понять:
Фізичне тіло |
Матеріал |
Речовина |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перелік: алюмінієва ложка, стіл, вода, крижинка, крапля олії, алюміній, срібло, цемент, жир, бетон, мідний дріт, целюлоза, вата, цукор, кухонна сіль, пробірка, каблучка.
(Записати домашнє завдання)
ІІ. Виконання лабораторної роботи 2. За друкованим зошитом
ІІІ стадія «Рефлексія»
На дошці знаходиться текст який необхідно доповнити:
Наш урок дійшов кінця, і я хочу сказати …..
Домашнє завдання.