Урок з БЖД : "Техніка безпеки- це не жарти!"

Про матеріал
Урок присвячений питанням техніки безпеки при роботі з речовинами побутової хімії, а також містить вікторини, правила користування речовинами, інтераткивні вправи.
Перегляд файлу

Урок з БЖД для учнів 4-11 класів

Тема:Техніка безпеки – це не жарти!

Мета:узагальнити та систематизувати знання правил безпеки, перевірити вміння застосовувати свої знання на практиці та в повсякденному житті; формувати навички самоконтролю, розвивати пізнавальний інтерес, увагу, фантазію; розширити світогляд учнів, розвивати почуття товариськості, вимогливості до своїх товаришів.

Обладнання: інтерактивна дошка, переносна дошка, на сцені напис:

« 28 квітня- день охорони праці», виставка речовин побутової хімії, на картках піктограми

Епіграф уроку:      Техніка безпеки – це не жарти!

                                 Правила поводження пам’ятати варто

                                 Під час практичної роботи

                                 І в побуті, щоб не було турботи,

                                 Як працювати з кислотою,

                                Штативом, склом та лугом…  

                                 І хімія тоді завжди  буде другом  

Хід проведення:

І.Організаційний момент. Презентація про День охорони праці

ІІ. Основна частина заходу:

1.Вправа  «Асоціативний ряд «Охорона праці»: комфорт, безпека, задоволення від роботи, життя, здоров’я, бажання працювати.

2. Девізом цьогорічного дня охорони праці є слова: «Безпека праці та здоров’я під час використання хімічних речовин»,тому зараз я запрошую вас до домашньої хімічної лабораторії ( робота з виставкою побутової хімії).

Побутові хімікати широко використовують у домашньому господарстві. Товари побутової хімії вражають розмаїттям. Яскрава вигадлива упаковка привертає увагу. Найрізноманітніші форми( розчини, гелі, порошки, пасти, креми, піни, суспензії, емульсії, гранули, таблетки, олівці, стікери, аерозолі),

Склад і призначення є наочним свідченням того, настільки «широко простягає руки свої у справи людські» і як н просто пересічному споживачеві вибрати не тільки якісний продукт, а й безпечний продукт.

До складу побутових хімікатів входять як неорганічні, так і органічні речовини: природні, штучні,синтетичні. Це неспростоване свідчення того, що

Хімія, хімічна технологія і її продукти - життєво важливі, необхідні сьогодні кожному. Продукти хімічного, передусім, органічного синтезу стали невід’ємною складовою життя сучасної людини.

Загальні правила поводження з побутовими хімікатами    

1).Використовувати засоби побутової хімії строго за призначенням, згідно з інструкцією.

2).Пильнуйте, аби на кожному з побутових хімікатів була етикетка, не перекладайте їх з упаковок до інших місткостей.

3). Беріть до уваги піктограми на етикетці

4). Зберігайте засоби побутової хімії  в місцях, недоступних для дітей і хатніх тварин, подалі від харчових продуктів, місць приготування їжі, нагрівальних приладів.

5). Не нехтуйте під час роботи з їдкими та отруйними побутовими хімікатами засобами індивідуального захисту ( захисні окуляри, рукавички, респіратор).

6). Рештки побутових хімікатів і упаковку утилізуйте згідно з рекомендаціями виробника.

7). Тримайте на видноті список телефонів для екстремального звернення по допомогу в разі нещасного випадку.

 

3.Знайомство з найбільш поширеними піктограмами на засобах побутової хімії.

4.У школі кабінетами підвищеної небезпеки є: кабінет хімії, фізики, біології, інформатики, майстерня, спортивний зал.

Відеоролик про правила поводження в кабінеті інформатики

5.Тест «Моє здоров’я»

Сідайте зручно, розслабтесь. Зробіть вдих і неповний видих. Затисніть ніс пальцями та визначте, скільки секунд ви можете не дихати. Коли робите вдих, підніміть руку для визначення часу.

Оцінювання тесту «Моє здоров’я»

Затримка понад 40с- здоровий.

Від 20 до 40с- здоров’я послаблене.

Менш ніж 20с- є захворювання.

ІІІ. Узагальнення одержаної інформації.

1.Вікторина про безпеку життєдіяльності.

1).Що може спричинити нещасний випадок під час проведення практичної або лабораторної роботи( неуважність, недостатня обізнаність).

2). Чи можна куштувати хімічні речовини?

3). Що таке правила техніки безпеки?

4).Чи можна користуватися реактивом у якого відсутня етикетка.Чому?

5).Які ви знаєте препарати побутової хімії

6). Чи можна вживати їжу в кабінеті хімії

7). Яка перша допомога при отруєнні хімічними препаратами( викликати блювання).

8). Назвіть симптоми отруєння кислотами та лугами( сильний біль у горлі, нудота, погано дихати, отруєння дихальних шляхів)

9).Перелічіть кабінети підвищеної небезпеки  у школі (кабінетами  підвищеної небезпеки є: кабінет хімії, фізики, біології, інформатики, майстерня, спортивний зал).

10).Який посуд може використовуватись тільки для коротко тривалого питної води( оцинкований).

2.У школі протягом тижня був оголошений конкурс дитячого малюнка присвячений дню охорони праці « Техніка безпеки очима дітей».Пропонуємо вашій увазі виставку дитячих малюнків.

ІV. Підсумок проведення заходу. Щоб речовини, матеріали, якими ви користувалися, приносили щоденно користь, а не шкоду, треба опанувати знання, і перш за все, з техніки безпеки. Хочеться сподіватися, діти, що знання правил техніки безпеки збережуть вам життя і здоров’я. Дякуємо за увагу!

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
2600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку