Урок-тренінг з Я досліджую світ
Тема:Фізичні вправи і здоров’я. Правила загартовування
Мета: формувати в дітей поняття про взаємозв’язок фізичних вправ і здоровя; розвивати бажання систематично займатися фізичними вправами, загартовуванням; виховувати любов до життя. Створити на тренінгу дружню атмосферу; формувати навички комунікації і групової роботи.
Хід уроку-тренінгу
І.Вступна частина
1.1.Привітання. Вправа «Обіймушки».
Діти стають в коло:
Доброго ранку,
Щедрого дня.
Сонечко радо,
Всіх вас віта!
Сьогодні у нас буде незвичайний урок-урок тренінг. Але перш ніж розпочати,давайте з’ясуємо правила поведінки на уроці-треніг.
1)Приходити вчасно.
2)Бути позитивним.
3)Говорити коротко.
4)Говорити по черзі.
5)Бути доброзичливим.
6)Зберігати таємниці.
7)Бути толерантним.
Отже,розпочнемо.
Сьогодні ми потрапимо на планету Здоров’я.
Давайте з’ясуємо,що ми очікуємо від цієї подорожі. У вас на партах є клейкі папірці,напишіть будь ласка на них,що ви очікуємо від сьогоднішого уроку,і давайте ці очікування помістимо на нашу планету здоров’я.
1.2. Знайомство
А зараз пропоную встати в коло і по черзі передаючи м’ячик продовжити речення: «Щоб бути здоровим потрібно…»(. Починає вчитель.)
1.3.Вправа «Асоціативний кущ».
Ми всі зрозуміли,що кожен хоче бути здоровим,а що ж означає для вас здоров’я? На дошці ви бачите слово здоров’я. Давайте уточнемо,що для вас є здоров’я.
Настрій
Добрий апетит
Бажання вчитися
Гарний сон Бажання спілкуватися
Здоров’я
ІІ. Практична частина.
2.1.Робота в групах
Пропонуємо вам об’єднатися в групи. На партах ви бачите емблему,за якою повинні об’єднатися в групи.
Перша група «Працьовиті» - написати, які корисні справи ви робите протягом дня;
Друга група «Активісти» - намалювати види активного відпочинку;
Третя група «Консультанти» - скласти поради для учнів щодо підвищення працездатності.
2.2. Відгадування загадок
Давайте відгадаємо загадки.
Бродить самотнє вогняне око,
Усюди, де буває, поглядом зігріває. (Сонце.)
Нею миємось щодня,
Це основа для життя.
Як нема її — біда.
Звісно, діти,— це … (вода).
Куди ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, та вживаєш. (Повітря.)
А як за допомогою Сонця,води і повітря можна загартовуватися?
1. Загартовування повітрям:
- Повітряні ванни з різними вправами.
- Сон з відкритою кватиркою.
- Сонячні ванни.
- Відпочинок на вулиці в тіні.
- Ходіння босоніж.
- Щоденні прогулянки незалежно від погоди (за винятком дощу і сильного вітру).
2.Загартовування водою передбачає:
- Умивання прохолодною водою.
- Полоскання рота прохолодною рідиною.
- Обливання ніг водою в теплу пору року.
- Вологе обтирання рушником.
3.Загартовування Сонцем передбачає:
-сонячні ванни
2.3 Руханка «То не є проблема»
2.4 Гра «Асоціації»
Давайте пограємо в гру,і до кожної букви слова загартування придумаємо слова,що стосуються нашої теми.
З
А
Г
А
Р
Т
О
В
У
В
А
Н
Н
Я
2.5.Перегляд мультфільма «Лунтік.Загартовування»
Вправа «Мозковий штурм»
Скажіть будь ласка
– Для чого потрібно загартовуватись?
2.6. Гра «Так чи ні»
• Чиста вода — для хвороби біда.
• Корисно ходити босоніж там, де чисто.
• Здоров’я дитини залежить від її поведінки.
• Улітку треба ходити в теплому одязі.
• Приймати повітряні ванни корисно для здоров’я.
Отже, Якщо дитина загартована, то вона швидко росте, рідко хворіє та завжди в гарному настрої.
ІІІ Заключна частина
3.1.Продовжити фразу: «Я здоровий тому, що…"
3.2 Бесіда
Чи справдилися ваші очікування від уроку???А тепер давайте створимо ще маленькі планети,це будуть ваші особисті планети з вашими побажаннями. Підійдіть до дошки,напишіть очікування і створіть біля Планети здоров’я свої власні планети.
3.3 Прощання
Попрошу всіх стати в коло і взяться за руки. Давайте промовимо слова : «Нині, завтра і завжди бажаємо один одному бути здоровими!»