План-конспект
уроку фізичної культури
Тема уроку: «Футбол як життя».
Мета уроку: закріпити виконання техніки ударів, зупинок м’яча та вкидання м’яча в гру;формувати комунікативну компетентність учнів; підвищити інтерес до уроків фізичної культури.
Завдання уроку:
повторити та закріпити техніку ударів м’яча внутрішньої та зовнішньою стороною стопи, зупинки м’яча підошвою та вкидання м’яча в гру двома руками із-за голови;
Обладнання: м’ячі футбольні, кеглі, м’ячі на гумових стрічках, ворота для міні - футболу, обручі; секундомір, картки із завданням.
Місце проведення: спортивна зала
Хід уроку:
Частиниуроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина |
|||
Підготовча частина – 10 – 12 хв. |
1.Шикування. Привітання. Повідомлення завдань уроку. |
2 хв. |
Перевірити наявність, охайність спортивної форми. |
2.Правила техніки безпеки та поведінки під час виконання фізичних вправ |
30 с |
Виконувати вправи по команді вчителя чітко й правильно. |
|
3.ЧСС за 10 сек. |
10 с |
Готовність учнів до уроку |
|
4. Інформаційне повідомлення вчителя: Сьогодні у вас незвичайний урок, а урок-подорож країною футболу та сприяння здоров’я. Чому саме футбол? Це дуже просто, футбол - це самий розповсюджений вид спорту, в цю гру грають й дорослі й діти. Сучасний футбол відродився в Англії у 1863 році та вперше було складено правила гри. А за підсумками кожного етапу зупинок у подорожі містами українського футболу, команда-переможець здобуде право відкрити позначки на чарівному дереві. Дереві – здоров’я. Наприкінці уроку ми з вами дізнаймося усі фактори, які впливають на покращення здоров’я, всі складові здорового способу життя. Але перш ніж розпочати, нам потрібно виконати розминку, підготувати організм до навантажень. Повідомлення правил безпеки життєдіяльності. |
2-3 хвилин |
Звернути увагу на дотримання правильних дистанції.
Повідомлення вчителя.
Нагадати правила поведінки у спортивному залі.
|
|
5.Види ходьби: - ходьба на носках, руки на пояс; - ходьба на зовнішній та внутрішній стороні стопи, руки до плечей; - ходьба перекатом з п’ятки на носок, оберти руками вперед та назад. |
5 -7 м кожної вправи |
Показ вчителя. Звернути увагу на дотримання дистанції під час виконання ходьби та бігових вправ..
|
Частиниуроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина |
6. Бігові вправи:- повільний біг; - біг «змійкою»; - біг схресним кроком; - біг із захлестом гомілки назад; - біг із доторканням руками до внутрішньої частини стопи; - те саме, але із доторканням руками до зовнішньої частини стопи. |
5-12 м. Кожної вправи. |
Змінюючи напрямок руху. В повільному темпі.
|
7. Стрибки: - вліво, вправо у присіді; - з ноги на ногу; - на лівій та правій нозі з хлестом гомілкою на кожен стрибок. |
3-4 види |
Поточний метод. |
|
8.Дихальні вправи на відновлення ЧСС. |
2 хв. |
Акцентувати увагу на видиху. |
|
9.Комплекс загальнорозвивальних вправ в русі: а)В.п. – руки в боки. 1-4 - кругові оберти головою ліворуч, 5-8 – те саме праворуч. б)В.п. – руки перед грудьми в «замок»; 1 - руки вперед долоні назовні, 2 – в. п. 3 – руки вгору долоні назовні, голову підняти; 4 – в. п. в) В. п. – руки в боки; 1-4 – нахили тулуба вперед на кожен крок. г)В. п. – руки вперед в сторони, ходьба махами, 1 – мах лівою до правої ноги, 2 – мах правою до лівої ноги, 3-4 – те саме. д)В.п. – руки перед грудьми в замок; ходьба випадами з одноіменними поворотами тулуба; 1 – випад правою, поворот праворуч; 2 – випад лівою, поворот ліворуч, 3-4 – те саме.
|
5-6 разів
6-7 разів
4-5 разів
5-6 разів
6-8 разів |
Самостійне виконання учнями 6-8 вправ по 3-5 повторень, але під наглядом вчителя. Вправи виконуються послідовно. У середньому темпі, руки випрямлені.
Нахили із доторканням до носків ніг. Махова нога пряма.
Одноіменні повороти у ходьбі випадами. |
Частиниуроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||
Підготовча частина |
е)В. п. – руки в боки; 1- випад правою, руки на коліно; 2- присід, руки вперед; 3-4 те саме з іншої ноги. ж)В. п. – руки в боки; 1-4 – стрибки в присіді. і)Ходьба в повільному темпі з виконанням дихальних вправ: 1–2 – руки через сторони вгору – вдох, 3-4 – руки вниз – видих. |
6-8 разів
8-10 разів |
Вправи виконуються на кожен крок. З пересуванням вперед.
В повільному темпі. |
|||
9. Повідомлення вчителя: тепер ми з вами готові до подорожі по чарівній країні футболу. |
|
Поточний метод. |
||||
10.Перешикування в колону по два. |
30 с |
В русі через середину залу. |
||||
I. Перша зупинка у місті Полтава. Місто полтавських ярмарок, та не лише. В цьому місті існує футбольний клуб «ВОРСКЛА». Найкращим гравцем цього клубу було визначено Сергія Кравченко - півзахисника та члена збірної команди України. Завдання командам: Виконується ведення м’яча з обведенням кеглів зовнішньою та внутрішньою частинами ступні, середньою частиною підйому. Перемагає та команда, яка першою виконає завдання. Команді переможцю надається право прикрашати чарівне дерево «Здоров’я». |
5 хвилин |
Коротке повідомлення про футбольний клуб «Ворскла».
БЖ – дотримання правил передачі естафети.
За кожну перемогу команда отримує по 5 додаткових очок. |
||||
|
II.Друга зупинка у м.Харків. В цьому місті, першій столиці України процвітає футбольний клуб «МЕТАЛІСТ». Його гравці зберігають блискучі традиції свого клубу, це такі як:
|
5 хвилин |
Повідомлення про клуб «Металіст» - вчитель. |
|||
Частиниуроку |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||
Підготовча частина |
Завдання командам: Кожен гравець по черзі виконує біг до м’яча - ведення футбольного м’яча до лінії, з якої виконує вкидання м’яча, двома руками із-за голови на точність в коло (обруч). Обруч розташований на підлозі на відстані 5-6 метрів. Після вкидання гравець підбирає м’яча та кладе його на місце та передає естафету іншому. Команда-переможець прикрашає дерево «Здоров’я». |
|
Поточний метод.
Чітке виконання |
|||
III. Третя зупинка у м.Дніпропетровську . Це місто славиться своєю командою «ДНЕПР», гравці якої наполегливо працюють та прославляють свою команду, своє місто. В сезонах 2006, 2007 рр. українським футболістом №1 став півзахисник «ДНЕПРА» та збірної країни Сергій Назаренко, Андрій Русол, Павло Пашаєв, Максим Калініченко, Руслан Ротань та новачок – нападаючий Володимир Гоменюк. Завдання командам: біг з ударами по повітряній кульці серединою лоба у стрибку та без стрибка, до лінії де підвішені м’ячі на гумовій стрічці, робіть удар по м’ячу боковою частиною лоба або серединою лоба та бігом повертається назад.
|
5 хв |
Коротке повідомлення
Чітке виконання техніки удару по повітряній кульці серединою лоба |
||||
IV.Четверта зупинка у м.Донецьку. Донецьк завжди асоціюється із шахтарським краєм, тобто командою «ШАХТАР», яка вкотре стала переможцем
А цю перемогу здобули: Андрій Воробей, Анатолій Тимощук, Дарио Срна, Фернандіно, Андрій Пятов, В’ячеслав Шевчук та інші. Саме для цих людей гра футбол потрібна як повітря. Завдання командам: ведення м’яча в парах із зв’язаними ногами та передачі по прямій до позначки, зупинка м’яча підошвою, удар одним із вивчених способів по воротах та повернення з м’ячем у рухах до лінії фінішу та передає естафету. |
5 хв |
Коротке повідомлення про міський футбольний клуб
За влучення у ворота додатково нараховуються 5 очок не зараховується команді виправлення помилок |
||||
V.П’ята зупинка у місті – столиці України Києві. Яка команда утворена в цьому місті? Так, правильно, це славетна команда «ДИНАМО» - Київ. А весь світ її прославляють такі видатні гравці як: Андрій Шевченко, Блохін, Сергій Ребров, Артем Мілевський та багато інших. Вони стали яскравим прикладом для вас – школярів. Але не тільки гравці й тренери: Валерій Лобановський, всі ці люди своїм прикладом підкреслюють необхідність ведення здорового способу життя. Завдання командам: кожен гравець виконує біг до карток та знаходить відповідь на поставлене вчителем питання з правила гри футбол та правил здорового способу життя:
|
5 хв |
Поточно-змагальний метод
З усіх відповідей потрібно знайти необхідну правильну та принести до фінішу. Хто швидше та правильно відповів на питання той перемагає
Можливі відповіді: |
||||
Перешикування в шеренгу. |
|
|
||||
|
1. Ходьба в повільному темпі 2. Дихальні вправи; звукова гімнастика. 3. Підведення підсумків уроку Наша подорож підійшла до кінця. Ми багато дізналися про українські футбольні клуби, але головне в житті це що? діти! Здоров’я, так! Ось і на нашому дереві всі основні складові здоров’я, всі вони спливають на його стан. Найбільше багатство – здоров’я людини! А люди здорові – багатство країни! Хай будуть здоровими діти рости - То буде країна багатством цвісти! Пам’ятайте діти, що здоров’я в наших руках, тобто ми самі повинні дбати про нього з молоду, та вести здоровий спосіб життя. 4. Клас праворуч, на вихід зі спортивного залу кроком руш! Побажання до нових зустрічей. Фізкультура, спорт, здоров’я – Речі кожному потрібні, Бути сильним, і здоровим – Це найбільша радість в світі!
|
|
|
|||
|