Сюжетно-ігровий урок з фізичної культури
ПОДОРОЖ В КОСМОС
для 1 класу
Тема: Розвиток та вдосконалення фізичних якостей в рухливих іграх
Мета: Сприяти підвищенню психомоторних функцій організму;
розвиток рухових якостей; розвиток уваги та пам'яті;
профілактика відхилень в розвитку осанки;
виховання почуття колективізму та взаємодопомоги.
Завдання:
1. Спонукати учнів до мотивації систематичних занять фізичною культурою.
2. Закріпити навички учнів, щодо лазіння і перелізання різними способами.
3. Сприяти розвитку в учнів швидкісно-силових якостей та спритності і швидкості.
Обладнання: гімнастичні лави, гімнастичні мати, м'ячі, паперові літачки, мультимедійний проектор та екран, ноутбук.
Місце проведення: спортивний зал Дата ______________
№ |
Зміст уроку |
Дозування часу |
Організаційно- методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
11 хв |
Учні заходять у спортивний зал, на єкрані фрагмент мульфільму «Тайна третьої планети» |
1 |
Шикування, повідомлення мети уроку стройові вправи |
1 хв |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів, їх самопочуття Відмітити кращих
|
2 |
Вимірювання частоти серцевих скорочень (ЧСС) |
10с |
У нормі ЧСС – 70-80 уд./ хв.
|
3 |
Мотивація діяльності учнів на уроці:
Зараз ми вирушаємо в політ до невідомої планети. Але перед польотом необхідно потренувати наші м'язи, тому що космонавту слід переносити в польоті великі перевантаження. |
1 хв |
Фрагмент мультфільму Інструктаж з ТБ
Діти стоять по стійці вільно |
4 |
Різновиди ходьби: - на носках; - на п’ятах; - перекатами з п´ятки на носок - на внутрішній стороні стопи; - на зовнішній стороні стопи. |
1 хв |
Руки на пояс. Руки на плечі Руки на пояс Стрибати вище |
5 |
Різновид бігу: Біг приставними ногами ліворуч, праворуч; з високим підняттям стегна, із закиданням ніг назад. |
1 хв |
Руки зігнуті в ліктях, спина рівна |
6 |
Учитель : Зробимо перед нашим польотом ще й зарядку -ходьба на місці; - В.п. – стійка, ноги нарізно, руки на поясі. 1-2. Колові обертальні рухи головою праворуч. 3-4. Колові обертальні рухи головою ліворуч; -В.п. – о.с., права рука вверху, пальці в кулак. 1-2. ривки руками назад. 3-4 те ж саме після зміни положення рук. -В.п. – стійка-ноги нарізно руки перед грудьми 1-2 відведення рук назад 3-4 те ж саме, але руки випрямлені -В.п. – стійка-ноги нарізно, права рука вверху, ліва на поясі (стрибком прийнять) 1-2 – нахил тулуба вправо; 3-4 – нахил тулуба вліво. -В.п. – широка стійка 1- прогнутися, руки до верху 2-3 – наклон вперед 4- в.п. -В.п. – основна стійка 1-2-3-4 стрибки з оплесками над головою -ходьба |
5 хв |
Всім хто добре виконує чіпляються наліпки (якщо учень протягом уроку отримає три і більше наліпки, це відмінно) |
7 |
Вимірювання ЧСС за 10с |
0,5 хв |
У нормі 150-180 уд/хв |
ІІ |
Основна частина |
20 хв |
|
1 |
Діти, тепер треба залізти в ракету, пройти по коридору, спуститися у «рубку управління».Діти залізають по черзі на стінку, переміщаючись горизонтально з однієї секції стінки на інші (дві), сходять вниз і стають в намальовані на підлозі кола (мал. 1).
|
5 хв |
Мал. 1
|
2 |
То ж вирушаємо в політ на інші планети. Учитель: "А зараз, діти, ми зробимо з вами подорож по різних планетах. Для цього ми пограємо в гру "Космонавти". Гра "Космонавти".Гравці йдуть по кругу, взявшись за руки, і вимовляють наступні слова: «Нас чекають вже ракети, для прогулянок по планетах. На яку захочемо, на таку полетимо. Є умова лиш одна, запізнившим місця нема!» Після цих слів усі біжать до ракетодромів і займають місця на будь-якій з ракет (в одну ракету три учня). Що залишилися без місця йдуть до учителя в центр залу. Потім усі знову стають в круг разом з тими, що запізнилися і знову починають грати (мал. 2). Мал.2
|
7 хв |
Слідкувати за правилами гри
|
3 |
Космонавти не тільки працюють, але добре і відпочивають… Зараз ми з вами зіграємо у гру «Білі ведмеді» Креслять невелике коло. Це „крижина”. Решта простору - „море”. Його на майданчику обмежують лініями. Обирають ведучого - „білого ведмедя”. Решта гравців - „ведмежата”. „Ведмідь” іде на крижину, „ведмежата” розташовуються довільно по всьому майданчику. „Ведмідь” кричить: „Виходжу на ловлю!”, біжить з крижини в море і починає ловити „ведмежат”. Як тільки піймає кого-небудь, відводить його на крижину. Потім ловить друге „ведмежа”. Кожна пара пійманих, узявшись за руки, допомагає ловити інших. Наздогнавши кого-небудь, вони швидко з'єднують руки так, щоб пійманий гравець опинився між руками. Гра триває доти, поки не переловлять усіх „ведмежат”. Гравець, якого піймали останнім, вважається найспритнішим і наступного разу стає “білим ведмедем”. |
5 хв |
|
4 |
Учитель - увага на космічних кораблях закінчується кисень. Необхідно передати космонавтам балони з киснем. А вони дужу важкі. Тому коли робимо вдих кажемо „Ох”, видихаючи – „хУх” |
1хв |
|
5 |
Учитель : за час польоту ми скучили за своїми рідними, які залишились на Землі. Тому відішлемо їм листи-літачки та подивимося чий літачок полетить далі всіх. |
2 хв |
Кидати з місця, слідкувати за правильною стійкою
|
ІІІ |
Заключна частина |
3 хв |
|
|
Тепер космонавтам необхідно відпочити. Виконання вправ із закритими очима. Підняти руки догори – вдох, руки опустити – видох. |
|
Вправи виконувати стоячи на місці, слідкувати за осанкою |
1 |
Вимірювання ЧСС за 10с Ви всі показали, що є майбутніми космонавтами і гордістю своєї держави Тому кожен з вас отримає перший свій космічний і солодкий приз Підведення підсумків уроку. Відзначення самих активних учасників польоту.
|
1 хв |
|
2
|
Завдання додому
|
0.5 хв
|
Згинання та розгинання рук в упорі лежачи |
3 |
Організований вихід із спортзалу |
0.5 хв |
|