Сюжетний урок «Веселий потяг»
Завдання:
1. Повторити рухливі ігри з елементами стройових вправ і гімнастики.
2. Розвивати рухові навички і фізичні якості. Місце проведення: спортивна зала.
Інвентар: м'ячі, стійки, мішки, обручі, музичний програвач, квитки з назвами станцій.
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (15 хв)
Учні організовано входять до спортивної зали. Шикування в шеренгу.
У ч и т е л ь. Здрастуйте, учні!
Учні. Здрастуйте!
Учитель. Сьогодні ми будемо подорожувати. А на чому здійснемо цю подорож, дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Його поведе машиніст. Машиністом буде... (призначає учня). Ви всі — пасажири, я — контролер, у мене квитки. Праворуч! Зігніть руки в ліктях, розправте плечі, спина пряма. Машиністе, відривай квиток!
Учень відриває квиток.
Станція «Стройова» (3 хв.)
Ходьба по колу в колоні. Учні зображують рух потяга зі словами «чух- чух». Зупинка.
— На цій станції всі шикуються у колони і шеренги, роблять повороти лі-воруч і праворуч.
— Молодці! Але не забувайте, що потяг іде точно за розкладом. Не можна спізнюватися ані на хвилину. Машиністе, відривай квиток!
Учень відриває квиток.
Станція «Музична» (7 хв.)
— На цій станції всі рухи виконують під музику. Перешикуймося в три потяги. (Розрахунок на 1—3.)
Діти виконують разом з учителем комплекс ритмічної гімнастики
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (20 хв)
— Розім'ялися? Ви готові продовжити рух? Тоді займайте місця у вагонах. Кругом! Машиністе, відривай квиток!
Учень відриває квиток.
Станція «Казкова»
— Потяги № 1, 2, 3, улаштовуйтеся зручніше і поїхали до станції призна-чення.
Учні рухаються.
— А тепер ми проведемо естафети з казковими сюжетами. У кожній казці є завдання, що потрібно виконати на швидкість.
Перша казка-естафета «Ріпка»
Посадив дід ріпку. Виросла вона велика. Тягне дід ріпку. Витягнув її дід і побіг з нею. Потрібно оббігти навколо стійки, повернутися назад і передати ріпку бабці, а самому стати в кінець колони. Потім бабка передає ріпку онучці й т. ін. (лінійна естафета з передачею м'яча).
Друга казка-естафета «Півник, золотий гребінець»
Лисиця. Півнику, півнику, золотий гребінець! Визирни у віконце!
Визирнув півник у віконце, а лисиця схопила його — і в мішок. Побігла лисиця в ліс навколо стійки і назад, передала мішок інший лисиці, а сама в кінець колони заховалася (лінійна естафета «Біг з мішком на плечі, в мішку — два м'ячі»).
Після кожної естафети вчитель підбиває її підсумки. Починати естафету можна тільки за командою «Увага! Поїхали!»
— Усі ми трохи втомилися. Час відпочити. Машиністе, відривай квиток!
Учень відриває квиток.
Станція «Лісова»
— Усі виходимо з вагонів — і в ліс! Але далеко не розбігайтеся! У лісі вдень є клишоногі ведмеді, а вночі вони завмирають. А ще на лісових галявинах з квітки на квітку літають красиві метелики.
Рухлива гра «День і ніч»
На відстані 2—3 кроків у центрі майданчика креслять дві паралельні лінії. Учнів об'єднують на дві рівні команди. Із двох боків від них на відстані 15 - 20 м креслять лінії «будинків». Команди стоять, повернувшись спиною одна до одної. Одна команда називається «День», друга — «Ніч». За сигналом учителя «День!» команда «Ніч» тікає у свій «будиночок», а команда «День» наздоганяє їх. Спійманих дітей рахують, а потім вони стають на свої місця. Гра повторюється кілька разів, після чого вчитель рахує кількість спійманих дітей у кожній команді.
Примітка. Ловити дозволено лише до лінії «будиночка». Перемагає команда у якої опиниться більша кількість спійманих гравців суперника.
— Ми загралися в лісі. Можемо не встигнути доїхати до наступної станції. По вагонах, у коло!
Шикування в коло.
— Машиністе, відривай квиток!
Учень відриває квиток.
Станція «Ігрова»
— Зараз пограємо в гру «Ти котись веселий м»
— Учні, вам сподобалося? По вагонах, у коло!
Шикування в коло.
— Машиністе, відривай квиток!
Учень відриває квиток.
Станція «Морська»
— Ми прибули до моря, виходимо з вагонів.
Діти довільно розходяться залою.
Рухлива гра «Море хвилюється»
Море хвилюється — раз,
Море хвилюється два,
Море хвилюється — три,
Гарна фігура, замри!
— Море гарне і спокійне.
Діти йдуть на носках, виконуючи плавні рухи руками, а після речита¬тиву завмирають у красивих позах.
— А зараз на морі здійнявся шторм.
Діти біжать на носках, махаючи руками, а після речитативу знову за- змирають у красивих позах.
— На морі світить яскраве сонце.
Діти бігають залою, удаючи, що бризкаються водою одне в одного, а пі- :ля речитативу завмирають у красивих позах.
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (5 хв)
— Учні! Засмагли! Розчервонілися! А тепер нам час їхати! По вагонах!
Шикування в коло.
— Машиністе, відривай останній квиток!
Учень відриває квиток.
Станція «Кінцева» "
Гра «Клас, струнко!»
Гравці вишикувані в одній шерензі. Учитель подає стройові (організаційні) команди. Учні повинні виконувати команди вчителя тоді, коли він скаже слово «клас». Якщо вчитель не сказав цього слова, учні команди не викону- ють. Виграють гравці, які були найуважнішими і залишилися на своїх місцях.
Учень, який припустився помилки, робить один крок уперед і продовжує гру.
Шикування в шеренгу. Підбиття підсумків.
— Ось і все. Подорож добігла кінця! Удома розкажіть батькам про свою подорож. Виходьте з вагонів. Дякую всім вам!
Вихід із зали.