Урок фізичної культури в 3 класі
на тему :
«Бджілки - трудівниці»
Гімнастика . Акробатичні вправи. Вправи у рівновазі на гімнастичній лаві. Елементи силової підготовки.
Вчитель: Мардар А.А.
Тема : «Бджілки - трудівниці» Гімнастика . Акробатичні вправи. Вправи у рівновазі на гімнастичній лаві. Елементи силової підготовки.
Завдання : Удосконалювати навички виконання акробатичних вправ. Розвивати силу, швидкість, гнучкість, координацію рухів. Виховувати любов до фізичної культури, працелюбність, наполегливість.
Обладнання та інвентар: гімнастичні мати (8), гімнастична стінка, гімнастична лава, обручі(8) , гантелі 0,5 кг (40), ТЗН.
Місце проведення: спортивний зал.
Хід уроку.
Підготовча частина (13хв.)
-
Шикування у шеренгу , привітання, повідомлення завдань уроку. (1 хв.)
Вчитель:
-
Сьогодні проведемо незвичайний урок. Ви уявите себе бджілками. А наш зал буде великим вулієм. Що вам відомо про бджіл та їхнє життя?
-
Техніка безпеки під час виконання фізичних вправ. (1 хв.)
«Бджолина розминка» - різновиди ходьби та бігу під музичний супровід пісні «Бджілка» (2хв.)
Ходьба:
-
чергування ходьби у пів присіді з ходьбою на носках.
-
на носках, «махаючи крильцями».
-
в пів присіді, руки в сторони
-
на п`ятках , руки на поясі, махи руками в перед - в сторони.
Біг:
-
з підскоком;
-
з високим підніманням стегна;
-
з закиданням ноги назад;
-
з виносом прямої ноги вперед;
-
біг в розсипну «виліт бджілок на поляну»;
-
«збирання спортивного нектару» - гантелі;
-
біг і ходьба з гантелями.
-
Комплекс загально-розвивальних вправ з гантелями. (6 хв.)
-
«Бджілки оглядають поле». В.п. - стоячи ноги нарізно, прямі руки з гантельками вперед; 1,3- поворот голови праворуч; 2,4 – поворот голови ліворуч.
-
«Бджілки дивляться чи не піде дощик» В.п. – стоячи, ноги нарізно, руки з гантельками в сторони; 1,3- нахил голови вгору- назад; 3,4 – нахил голови вниз.
-
В.п. – руки з гантельками біля плечей. 1,3- нахил праворуч , руки вгору-праворуч; 3.4 – те саме в ліву сторону.
-
В.п. – ноги на ширині плечей, руки з гантельками в сторони; 1, 3 – нахил вперед, схрестити руки, доторкнутись до різнойменної ноги; 2,4 – в.п.
-
В.п. ноги разом, руки внизу ; 1 – випад правою ногою вперед, руки в сторони; 2 – в.п.; 3.4 – те саме лівою ногою.
-
В.п. – ноги разом, руки біля грудей – 1,3 - стрибок права нога і ліва рука вперед; 2,4 – те саме інша нога та рука.
-
Вправа на розслаблення «Трутні! Не спати!!» - плавні ліниві рухи руками, повільно, ніби падаючи присісти. За сигналом «Трутні! Не спати!!» - ніби трішки бадьоряться, повільно піднімаються, але потім знову «дрімають».
Організаційно - методичні вказівки
-
Рівняння у шерензі, постава.
-
Акцент на дотриманні правил техніки безпеки.
-
Дистанція 1 м, рівняння у колоні, виконувати у такт з музичним супроводом. Обережність, дотримання дистанції 1м, рівномірний темп виконання.
-
Слідкувати за роботою рук ніг, за поставою . Синхронність виконання фізичних вправ.
Основна частина (22хв.)
-
«Бджоли - акробати» - підготовчі вправи з акробатики (4 хв.)
-
упор присівши;
-
групування присівши;
-
перекати у групуванні;
-
заведення прямих ніг за голову в положенні лежачи;
-
вправа «жабка»
-
перекати вперед, назад в положенні на животі, прогнувшись, тримаючись руками за ноги.
-
«Бджілки трудівниці» - групова робота
-
Пояснення техніки виконання вправ.
-
Виконання завдань групами.
Станція 1.
Галявина «акробатична» - виконання комбінації акробатичних вправ (перекид вперед , перекид назад, стійка на лопатках, міст з положення лежачи).
Станція 2
«Перехід через місток» (коло тренування: вправи у рівновазі на гімнастичній лаві; напів-шпагат; перекат боком у групуванні)
Станція 3.
Галявина «Силова» (робота над пресом , віджимання в упорі лежачи).
Станція 4.
«Вправа Вінні Пуха» - «Я хмаринка» ( коло тренування: лазіння по гімнастичній стінці ; лазіння через обручі в упорі стоячи на колінах)
-
Рухлива гра «Бджоли та ведмеді»
Клас поділено на дві команди «Бджоли» та «Ведмеді». «Бджоли» знаходяться у «вулику» (за гімнастичним матом). Ведмеді починають рухатися у напрямку вулика примовляючи: «Любимо медок! Любимо медок!». За сигналом вчителя «Бджоли!» «ведмеді» тікають до водойм – обручів розкладених по залу - забігають в обруч. Коли «ведмеді» в обручі- «бджілки» не ловлять іх , за межами – ловлять.
Правила: ловити дотиком руки , впіймані діти - виходять з гри.
Організаційно - методичні вказівки
-
Інтенсивність та чіткість роботи рук, ніг, тулуба.
-
Дотримуватись правил техніки безпеки.
1)Пояснити , показати , показ кращими учнями;
2) Груповий метод виконання вправ.
-
Точне дотримання техніки виконання акробатичних вправ.
-
Слідкувати за поставою. Дотримуватись послідовності виконання.
-
Інтенсивність виконання Повна амплітуда роботи рук та тулуба.
-
Підніматись, використовуючи силу рук, ноги у висі.
-
Дотримання правил гри, обережність під час гри.
Заключна частина (5хв.)
-
Заспокійлива імітаційна гра «Бджолиний клуб» (3хв.)
Діти рухами під музичний супровід відтворюють політ бджіл.
За сигналом вчителя «Зима» - збігаються до середини, утворюючи «клуб»(спосіб виживання бджіл взимку) - хлопчики стають у коло , в центрі якого дівчатка. Усі бджілки починають повільно рухатись, «споживаючи медок», дівчатка –«бджілки» годують медком хлопчиків «бджілок»
-
Підведення підсумків уроку (1хв.)
-
Вербальне оцінювання дітей. (1 хв.)
Організацйно- методичні вказівки
-
Відновлення дихання, плавність рухів.
-
Запитати, проаналізувати якість виконання вправ.
-
Відзначити роботу кращих учнів.
Урок фізичної культури у 4 класі на тему:
«Козацькому роду нема переводу» Біг 30 м з високого старту (акцент на фінішування). Метання малого м`яча у горизонтальну ціль. Біг на дистанцію 800м.
Вчитель: Мардар А. А.