Урок фізичної культури з елементами футболу

Про матеріал
Даний урок фізкультури у 6 класі з елементами футболу допоможе дітям закріпити технічні навики володіння м’ячем, використовуючи ігрову форму з елементами змагання.
Перегляд файлу

 

 

 Барабаш Станіслав Костянтинович

 вчитель фізичної культури

                                                   Юріквська гімназія

Ватутінської міської ради

 

 

    Конспект уроку з фізичної культури

з елементами футболу

6 клас

 

 

 

 

 

Завдання:

  1. Повторити  техніку передачі м’яча зовнішньою частиною підйому та техніку зупинки підошвою.
  2. Закріпити техніку ведення м’яча вивченими способами, з зміною напрямку і обведенням стійок. Сприяти розвитку загальної витривалості.
  3.  Вдосконалення техніки удару м’яча головою ( хлопці) і навиків утримання м’яча ( дівчата).Ознайомлення з технікою удару м’яча головою.
  4. Розвиток спритності, координації, витривалості.

Мета: сприяти створенню високого емоційного настрою, використовуючи ігровий та змагальний методи.

 

Інвентар:  футбольні м’ячі;  стійки; прапорці ; свисток.

Місце проведення : спортивний майданчик.            Тривалість :  45 хв.

 

 

№/№

Зміст завдання

Дозування

Організаційно –методичні вказівки

                                                  І. Підготовча частина   (12-14 хв.)

1

Шикування . Рапорт .  Привітання.

   30 сек.

Клас вишикуваний в одну шеренгу.

2

Оголошення завдання уроку

  20 сек.

 

3

ЧСС

за 10 сек.

 

4

Організаційно стройові вправи

 1 хв

Чітке виконання команд

 

- повороти «Ліво-РУЧ», «Право-РУЧ», «кру-ГОМ».

 

 

- перешикування з шеренги по 1 в шеренгу по 2

 

 

- фігурне марширування

 

 

- перешикування в 2 колони для виконання бігових вправ

 

Рухаючись стройовим кроком через  центр по 2

5

Рівномірний біг

200 м

 

 

- біг приставними правим і лівим боком

50-60 м

Зміна через 3 кроки, руки зігнуті в ліктях

- біг з високим підніманням бедра і захлистом гомілки

2 х 15 м

Бігти не на швидкість, а дотримання частоти руху

В двох колонах з інтервалом 1 м утворюють коридор, що позначений двома прапорцями. Колони дріботливим бігом прямують до прапорця. За сигналом учителя двоє. які замикають колони, якомога швидше перебігають у голови своїх колон. Наступна пара чекає сигналу вчителя. 

 

 

    2хв

Як варіант – направляючі розвертаються і біжать в кінець колони.

 

Рухлива гра «Білі - чорні»

 

 

В.п. один за одним, в дві шеренги, на відстані 4-6 м ( «чорні» за «білими»), готові до старту. За командою вчителя «чорні» доганяють «білих» і намагаються торкнутися їх, поки ті не добігли

 

10-20 м до лінії. Скільки учасників це зробить , стільки команда отримує балів. Повторити 8-10 раз. Бали додаються.

 

 

6

ЗРВ з м’ячами

 7 хв

 

 

   1. В.п. стійка ноги нарізно. Перший стоїть спиною до напарника і тримає м’яч внизу. Він кидає м’яч через голову двома руками і повертається.  Другий, піймавши м’яч повертається спиною до  1 і виконує кидок.

 

 10–12 раз

При кидкові не прогинатися, руки піднімати високо вгору.

 2. В.п. широка стійка ноги нарізно, спиною до партнера тримає м’яч спереду. Енергійно нахиляючись вперед, він кидає м’яч двома руками назад – вгору між ногами. Другий ловить і повертається кругом в в.п.

 

   10-12 раз

 

3.  В.п. в парах, спиною один до одного. Спинами притримують м’яча. Перший присідає, другий стоїть. Перший піднімається, другий присідає.

10-12 раз

Під час присідання не нахилятися вперед.

4.Учні в колоні, ноги широко розставлені. Перший в колоні, повернувшись лицем до колони, робить передачу між ногам і стає в голову колони. Останній, який отримав м’яч, веде його в обхід колони на місце першого і з цього місця передає м’яч знову між ногами останньому.  

 

 

кожен виконує по 3 спроби

 

5.  Команди вишикувані в колону, перший, відхилившись назад, передає м’яч другому, другий - третьому і т.д. Останній веде м’яча на початок колони.  Перемагає команда, яка першою повертається у в.п. 

 

 

 

кожен виконує 2 спроби

 

6. .  Команди вишикувані в колону, перший передає м’яч другому з глибоким нахилом вперед між ногами другий - третьому і т.д. Останній веде м’яча на початок колони.  Перемагає команда, яка першою повертається у в.п. 

 

 

 

 

кожен виконує по 2-3 спроби

 

Ходьба. Замір пульсу за 10 сек

 

 

 

7. Виконання спеціальних вправ для контролю м’яча.

- котити м’яч вперед – назад стопою, лівою та правою ногою,

- те саме, але ліворуч – праворуч,

- навколо себе праворуч,  ліворуч.

 1хв

Фронтальний метод

 

Стопу від м’яча не відривати.

Не втрачати контролю.

Ногу трохи відривати від м’яча.

                                      ІІ. Основна частина ( 26-28 хв.)

1

Повторити техніку удару по м’ячу зовнішньою частиною підйому та техніку зупинки підошвою.

  • удари по нерухомому м’ячу;

 

  • удари з одного кроку;

 

 

 

  • удари по м’ячу що котиться.

 6-8 хв

 

 

7-8 раз

 

8-10 раз

 

 

 

8-10 раз

Додаток № 1

 

 

Гомілка і стопа повернуті в середину.

Виконувати повний замах, щоб виходив удар а не поштовх. Зупинка підошвою.

Поступово збільшуючи дистанцію та силу удару. Зупинка підошвою.

2

Закріпити техніку ведення м’яча вивченими способами, з зміною напрямку і обведенням стійок, сприяти розвитку загальної витривалості.

 8-10 хв.

Додаток 2

Учні в колонах ведуть м’яч вперед між стійками, а назад вздовж стійок.

А.  Кожну стійку обводити один раз зліва, другий – справа.

 15-20м

В процесі ведення м’яча учень міняє ноги. Коли діє «внутрішньою» ногою – торкає м’яч зовнішньою частиною стопи. А коли «зовнішньою» - внутрішньою частиною стопи.. 

Б.  Учень прокидає м’яч вперед мимо стійки, оббігаючи її з другої сторони.

 15-20 м

Від більш підготовлених учнів треба вимагати ведення м’яча без зорового контролю.

* оцінювання навиків ведення м’яча ( індивідуально)

3

Вдосконалення техніки удару м’яча головою (хлопчики), утримання м’яча (дівчатка)

 6-8 хв.

Завдання виконується ігровим методом.

А.  Вдосконалення техніки удару м’яча головою (хлопчики)

Команди по 4 особи ( 2 проти 2), переносні прапорці замість воріт і середня лінія.

Завдання: кожна пара намагається за допомогою удару головою перевести м’яч через лінію суперника, щоб вразити ворота.

 

Дозволяється довільно жонглювати головою. При цьому не можна переходити середню лінію.

Якщо пара втрачає м’яч під час передачі – суперник отримує право на вільний удар із середньої лінії.

Розмір ігрового поля і тривалість гри слід пристосовувати до працездатності гравців.

Б. Вдосконалення техніки утримання м’яча (дівчатка). продовжують працювати над зупинкою м’яча стегном.

 

Додаток 3

Команда із 6 осіб ( 4 проти 2). 4 учні утворюють квадрат з стороною 5-6 м і передають м’яч між собою, 2 учні всередині квадрату – намагаються перехопити м’яч. Учень який перехопив м’яч міняється місцем з гравцем що м’яч втратив.

Перемогу здобуває той , хто менше втрачав м’яча.

 

М’яч можна передавати вивченими способами, зупиняти стопою.

                                                       ІІІ. Заключна частина (5-6 хв.)

1

Шикування.

15-20 сек.

Організація класу.

2

Вправи для нормалізації дихання.

1 хв.

 

3

Рухлива гра «Хвилинка»

Учні рухаються по колу. І повинні визначити відрізок часу в 1 хв. Визначивши вказаний час, учень робить крок в сторону. Піднімає руку і зупиняється, вчитель фіксує точність часу.

1 хв.

Гра спрямована на відновлення ЧСС, приведення організму у відносний спокійний стан. Забороняється спілкуватися між собою. Визначаються найуважніші і найточніші учні.

4

Замір пульсу за 10 сек.

 

 

5

Підбиття підсумків уроку

2 хв

Відзначення найбільш старанних. Загальні зауваження.

6.

 Домашнє завдання.

1 хв

Комплекс вправ для розвитку сили ніг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Удар зовнішньою частиною підйому найчастіше використовується для виконання різаних ударів .  Структура рухів при ударах середньої і зовнішньої частин підйому подібна. Відмінності полягають у тому, що під час ударного руху гомілка і стопа повертаються  всередину

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зупинка м’яча підошвою здійснюється таким шляхом: коли м’яч , який котиться назустріч, наближається, ногу виносять вперед. Носок піднятий вгору під кутом 30 -40º. Поступливий рух назад незначний.

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 січня 2022
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку