Барабаш Станіслав Костянтинович
вчитель фізичної культури
Юріквська гімназія
Ватутінської міської ради
Конспект уроку з фізичної культури
з елементами футболу
6 клас
Завдання:
Мета: сприяти створенню високого емоційного настрою, використовуючи ігровий та змагальний методи.
Інвентар: футбольні м’ячі; стійки; прапорці ; свисток.
Місце проведення : спортивний майданчик. Тривалість : 45 хв.
№/№ |
Зміст завдання |
Дозування |
Організаційно –методичні вказівки |
І. Підготовча частина (12-14 хв.) |
|||
1 |
Шикування . Рапорт . Привітання. |
30 сек. |
Клас вишикуваний в одну шеренгу. |
2 |
Оголошення завдання уроку |
20 сек. |
|
3 |
ЧСС |
за 10 сек. |
|
4 |
Організаційно стройові вправи |
1 хв |
Чітке виконання команд |
|
- повороти «Ліво-РУЧ», «Право-РУЧ», «кру-ГОМ». |
|
|
- перешикування з шеренги по 1 в шеренгу по 2 |
|
|
|
- фігурне марширування |
|
|
|
- перешикування в 2 колони для виконання бігових вправ |
|
Рухаючись стройовим кроком через центр по 2 |
|
5 |
Рівномірний біг |
200 м |
|
|
- біг приставними правим і лівим боком |
50-60 м |
Зміна через 3 кроки, руки зігнуті в ліктях |
- біг з високим підніманням бедра і захлистом гомілки |
2 х 15 м |
Бігти не на швидкість, а дотримання частоти руху |
|
В двох колонах з інтервалом 1 м утворюють коридор, що позначений двома прапорцями. Колони дріботливим бігом прямують до прапорця. За сигналом учителя двоє. які замикають колони, якомога швидше перебігають у голови своїх колон. Наступна пара чекає сигналу вчителя.
|
2хв |
Як варіант – направляючі розвертаються і біжать в кінець колони.
|
|
Рухлива гра «Білі - чорні» |
|
|
|
В.п. один за одним, в дві шеренги, на відстані 4-6 м ( «чорні» за «білими»), готові до старту. За командою вчителя «чорні» доганяють «білих» і намагаються торкнутися їх, поки ті не добігли
10-20 м до лінії. Скільки учасників це зробить , стільки команда отримує балів. Повторити 8-10 раз. Бали додаються. |
|
|
|
6 |
ЗРВ з м’ячами |
7 хв |
|
|
1. В.п. стійка ноги нарізно. Перший стоїть спиною до напарника і тримає м’яч внизу. Він кидає м’яч через голову двома руками і повертається. Другий, піймавши м’яч повертається спиною до 1 і виконує кидок. |
10–12 раз |
При кидкові не прогинатися, руки піднімати високо вгору. |
2. В.п. широка стійка ноги нарізно, спиною до партнера тримає м’яч спереду. Енергійно нахиляючись вперед, він кидає м’яч двома руками назад – вгору між ногами. Другий ловить і повертається кругом в в.п. |
10-12 раз |
|
|
3. В.п. в парах, спиною один до одного. Спинами притримують м’яча. Перший присідає, другий стоїть. Перший піднімається, другий присідає. |
10-12 раз |
Під час присідання не нахилятися вперед. |
|
4.Учні в колоні, ноги широко розставлені. Перший в колоні, повернувшись лицем до колони, робить передачу між ногам і стає в голову колони. Останній, який отримав м’яч, веде його в обхід колони на місце першого і з цього місця передає м’яч знову між ногами останньому.
|
кожен виконує по 3 спроби |
|
|
5. Команди вишикувані в колону, перший, відхилившись назад, передає м’яч другому, другий - третьому і т.д. Останній веде м’яча на початок колони. Перемагає команда, яка першою повертається у в.п.
|
кожен виконує 2 спроби |
|
|
6. . Команди вишикувані в колону, перший передає м’яч другому з глибоким нахилом вперед між ногами другий - третьому і т.д. Останній веде м’яча на початок колони. Перемагає команда, яка першою повертається у в.п.
|
кожен виконує по 2-3 спроби |
|
|
Ходьба. Замір пульсу за 10 сек |
|
|
|
7. Виконання спеціальних вправ для контролю м’яча. - котити м’яч вперед – назад стопою, лівою та правою ногою, - те саме, але ліворуч – праворуч, - навколо себе праворуч, ліворуч. |
1хв |
Фронтальний метод
Стопу від м’яча не відривати. Не втрачати контролю. Ногу трохи відривати від м’яча. |
|
ІІ. Основна частина ( 26-28 хв.) |
|||
1 |
Повторити техніку удару по м’ячу зовнішньою частиною підйому та техніку зупинки підошвою.
|
6-8 хв
7-8 раз
8-10 раз
8-10 раз |
Додаток № 1
Гомілка і стопа повернуті в середину. Виконувати повний замах, щоб виходив удар а не поштовх. Зупинка підошвою. Поступово збільшуючи дистанцію та силу удару. Зупинка підошвою. |
2 |
Закріпити техніку ведення м’яча вивченими способами, з зміною напрямку і обведенням стійок, сприяти розвитку загальної витривалості. |
8-10 хв. |
Додаток 2 Учні в колонах ведуть м’яч вперед між стійками, а назад вздовж стійок. |
А. Кожну стійку обводити один раз зліва, другий – справа. |
15-20м |
В процесі ведення м’яча учень міняє ноги. Коли діє «внутрішньою» ногою – торкає м’яч зовнішньою частиною стопи. А коли «зовнішньою» - внутрішньою частиною стопи.. |
|
Б. Учень прокидає м’яч вперед мимо стійки, оббігаючи її з другої сторони. |
15-20 м |
Від більш підготовлених учнів треба вимагати ведення м’яча без зорового контролю. |
|
* оцінювання навиків ведення м’яча ( індивідуально) |
|||
3 |
Вдосконалення техніки удару м’яча головою (хлопчики), утримання м’яча (дівчатка) |
6-8 хв. |
Завдання виконується ігровим методом. |
А. Вдосконалення техніки удару м’яча головою (хлопчики) Команди по 4 особи ( 2 проти 2), переносні прапорці замість воріт і середня лінія. Завдання: кожна пара намагається за допомогою удару головою перевести м’яч через лінію суперника, щоб вразити ворота. |
|
Дозволяється довільно жонглювати головою. При цьому не можна переходити середню лінію. Якщо пара втрачає м’яч під час передачі – суперник отримує право на вільний удар із середньої лінії. Розмір ігрового поля і тривалість гри слід пристосовувати до працездатності гравців. |
|
Б. Вдосконалення техніки утримання м’яча (дівчатка). продовжують працювати над зупинкою м’яча стегном. |
|
Додаток 3 |
|
Команда із 6 осіб ( 4 проти 2). 4 учні утворюють квадрат з стороною 5-6 м і передають м’яч між собою, 2 учні всередині квадрату – намагаються перехопити м’яч. Учень який перехопив м’яч міняється місцем з гравцем що м’яч втратив. Перемогу здобуває той , хто менше втрачав м’яча. |
|
М’яч можна передавати вивченими способами, зупиняти стопою. |
|
ІІІ. Заключна частина (5-6 хв.) |
|||
1 |
Шикування. |
15-20 сек. |
Організація класу. |
2 |
Вправи для нормалізації дихання. |
1 хв. |
|
3 |
Рухлива гра «Хвилинка» Учні рухаються по колу. І повинні визначити відрізок часу в 1 хв. Визначивши вказаний час, учень робить крок в сторону. Піднімає руку і зупиняється, вчитель фіксує точність часу. |
1 хв. |
Гра спрямована на відновлення ЧСС, приведення організму у відносний спокійний стан. Забороняється спілкуватися між собою. Визначаються найуважніші і найточніші учні. |
4 |
Замір пульсу за 10 сек. |
|
|
5 |
Підбиття підсумків уроку |
2 хв |
Відзначення найбільш старанних. Загальні зауваження. |
6. |
Домашнє завдання. |
1 хв |
Комплекс вправ для розвитку сили ніг. |
Додаток 1
Удар зовнішньою частиною підйому найчастіше використовується для виконання різаних ударів . Структура рухів при ударах середньої і зовнішньої частин підйому подібна. Відмінності полягають у тому, що під час ударного руху гомілка і стопа повертаються всередину
Зупинка м’яча підошвою здійснюється таким шляхом: коли м’яч , який котиться назустріч, наближається, ногу виносять вперед. Носок піднятий вгору під кутом 30 -40º. Поступливий рух назад незначний.
Додаток 2