Урок "Фізика як фундаментальна наука про природу. Зв’язок фізики з іншими науками. Фізичні тіла й фізичні явища."

Про матеріал

Перший урок повинен бути незабутнім. Різноманітні форми роботи, демонстрація дослідів, відеофрагментів допоможуть вчителю зацікавити учнів вивченням фізики.

Перегляд файлу

Урок № 2

Тема. Фізика як фундаментальна наука про природу. Зв’язок фізики з іншими науками. Фізичні тіла й фізичні явища.

Мета. Сформувати в учнів початкові уявлення про фізику як науку та її зв’язок з іншими науками, фізичні явища, тіла; добитися засвоєння учнями засвоєння деяких фізичних понять; розвивати увагу і допитливість;  працювати над  розвитком пізнавального  інтересу.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, презентація.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Привітання учнів.
  2. Мотивація до учбової діяльності.

Я еще не устал удивляться
Чудесам, что есть на земле,-
Телевизору, голосу раций,
Вентилятору на столе.

 

 

Как придумать могли такое,
Что пластинка - песню поет,
Что, на кнопку нажмешь рукою -
И средь ночи день настает?

Самолеты летят сквозь тучи,
Ходят по морю корабли,-
Как до этих вещей могучих
Домечтаться люди смогли?

 

Я вверяю себя трамваю,
Я гляжу на экран кино,-
Эту технику понимая,
Изумляюсь ей все равно. 

 

                                                     Ток по проволоке струится,
                                                     Спутник ходит по небесам…
                                                     Человеку стоит дивиться
                                                     Человеческим чудесам

    Сучасну  людину казковими чудесами не здивуєш. Потрібно лише уважно поглянути довкола: чудеса, про які раніше можна було мріяти тільки в казці, – сьогодні довкола нас, не вигадка, а саме життя. Машинна техніка, транспорт, досягнення  медицини – за всім  цим стоїть праця людини – робітника, дослідника, інженера. Проте вони не народилися з тими знаннями, які допомогли створити все те, що ми маємо. Кожен з них вчився. І лише після того, як вони отримали необхідні знання, учені змогли зробити нові відкриття, і багато в чому їм допомогла наука, яку сьогодні ви починаєте вивчати, – фізика.

Як ви гадаєте представникам яких професій потрібні знання з фізики?

Запишіть тема урока. «Фізика - наука про природу. Зв’язок фізики з іншими науками. Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл і фізичні величини.»

  1. Вивчення нового матеріалу.

   1. Фізика як наука зародилася дуже давно перед усім це було викликано практичними потребами. Спроби пояснити явища природи були в Китаї, у Стародавній Греції та Індії. Спочатку фізикою займалися філософи, богослови, астрономи, мореплавці, лікарі. (хто першим ввів це слово? Завдяки кому воно з’явилося в російській мові?)У IV столітті до н.е. Аристотель увів поняття "ФІЗИКА" (від грецького слова "фюзіс" - природа). У російській мові слово "фізика" з'явилося в XVIII столітті, завдяки Михайлу Васильовичу Ломоносову, вченому-енциклопедисту, який зробив переклад з німецької першого підручника з фізики . Саме тоді в Росії і стали серйозно займатися цією наукою.

Проте не тільки практичні потреби спонукали до вивчення Природи. Допитливість, властива людині, штовхала її до пошуку відповідей на безліч питань

Погодьтеся - цікаво:
-Чому такий величезний океанський лайнер не тоне, а важкий літак, літає по повітрю?
- Як виникли Земля й Сонце, Місяць і зорі?
- Чому на сотнях метрів глибини в океані плаває підводний човен?
-Як слово,що сказали в Комсомольську, може почути мешканець Лондона?

Так почала зароджуватися «наука про природу», яку сьогодні називають природознавство. Із часом обсяг знань збільшувався і єдина «наука про природу» почала розпадатися на окремі дисципліни (географія, хімія, біологія, астрономія)

 

Завдання1: розгадайте ребуси і назвіть науку, що споріднена з фізикою.

Завдання2: виконайте інтерактивну вправу і вкажіть об’єкти, що вивчають науки про природу.

 

 

 

2. Природа – це весь матеріальний світ: повітря, вода, земля, люди, рослини, тварини, планети, зорі. У природі відбуваються безперервні зміни., і вона перебуває в русі.

Для того щоб характеризувати природу та зміни які в ній відбуваються в фізиці використовують певні терміни.

Фізичні терміни

Матерія  - все, що нас оточує. Матерія поділяється на речовину і поле.

Фізичні тіла – певна частина простору, що зайнята речовиною. Тіла бувають тверді, рідкі, газоподібні.

Фізичні явища – зміни що відбуваються в природі (механічні, теплові, звукові, електромагнітні, світлові)

Демонстрація фізичних явищ: реактивний рух; взаємодія магнітів; нагрівання металевої кульки; 

 

3. Настав час  дати означення, що ж таке фізика і визначити, що ж вивчає фізика.

 

Фізика це основна, фундаментальна природнича наука, яка вивчає найзагальніші 

                 закономірності явищ природи,   властивості та будову матерії, закони її руху.

 

  1.  Первинне закріплення нового матеріалу.

 

Вправи.  1)Робота з підручником в групах стор9(розібрати таблицю, спробувати дати означення кожної групи явищ, навести свої приклади)

           2) встановити співвідношення тіло- речовина- явище    https://learningapps.org/2981555

http://files.school-collection.edu.ru/dlrstore/21409d57-0acd-4500-8983-7ce708d29b38/5.swf - тест «Физика наука о природе»

 

Фронтальна робота з опорним конспектом (заповнити лакуни)

  1. Підсумок. Отже, ваше перше знайомство з фізикою відбулося. Вважайте, що ми разом вирушили у довгу мандрівку. Хотілося б, щоб ви з перших кроків зрозуміли: мандрівка буде нелегкою, проте дуже цікавою.  У когось вона триватиме 6 шкільних років, а у когось і в все життя.
  2. Домашнє завдання.

§1 (підр. Божинова, Баряхтар) опрацювати, стор 12 знати відповідь на контрольні запитання;  впр 1(1-5у, 2 письм.)

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 1. Фізика - наука про природу
Додано
23 липня 2018
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку