БОГОЯВЛЕНСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТ.
8 клас
Тема: «Фізика за чайним столом»
Мета: показати зв"язок теорії з
практикою; навчити в простих
повсякденних подіях бачити нове та
незвичайне;формувати вміння
спостерігати, аналізувати й пояснювати
фізичні явища.
ОБЛАДНАННЯ: чашка, блюдце, ложка, цукор, чай,
печиво, цукерки, металевий і
пластмасовий чайники, кип"ятильник,
чайні ложки з різних речовин,
сухе пальне, паперова коробка,
термометр, фаянсовий та металевий
заварники, паперові серветки, рушник.
Шуліка О.Л.
І. Вступ.
Фізичні явища оточують нас повсюди, багато з них нам уже знайомі, і ми можемо їх пояснити. Я хочу, щоб ви побачили і переконалися в тому, що фізика – це не тільки (і навіть не стільки) храм точних формул, законів і правил, а саме життя у всіх його проявах. І навіть у такій повсякденній справі, як чаювання, можна побачити багато нового й цікавого, тим більше що у вас уже є необхідний запас знань, щоб пояснити явища, які ми сьогодні з вами спостерігатимемо.
ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Отже, почнемо. Перш за все воду необхідно закип"ятити. Ми наливаємо воду в чайник і ставимо його вдома на газовий пальник. А у нас з вами сьогодні чайник електричний, тому включаємо його в розетку і, поки вода нагріватиметься, подумаємо над такими питаннями:
Демонстрація: нагрівання води в паперовій коробці. Обговорити чому папір не зайнявся, звернутися до таблиці «Питома теплоємність речовин».
А наша вода вже майже закипіла. У зв"язку з цим до вас є питання:
А зараз визначимо температуру кипіння. Спочатку визначимо ціну поділки термометра. Після вимірювання з"ясовуємо, чому вода протягом кількох хвилин не змінює свою температуру.
Тепер правильно заваримо чай. Смак чаю залежить від температури, за якої його заварили. Чим вища температура в момент заварювання, тим смачніший чай.
Поки ми з вами розмовляли чай готовий! Можна розливати. Доки він розливається розглянемо такі питання:
ІІІ. Чаювання.
Ми обговорили з вами всі моменти нашого чаювання. Отже, приємного чаювання!
ІV. Домашнє завдання.
Підготувати повідомлення по темі.