Урок "Фізика за чайним столом"

Про матеріал
Даний урок - підсумковий. Перевіряємо, яук учні засвоїли навчальний матеріал з теми "Теплові явища". Крім теоретичних знань превіряємо вміння учнів застосовувати вивчене до практичного застосування, пояснення теплових явищ у навколишньому житті.
Перегляд файлу

БОГОЯВЛЕНСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТ.

 

 

 

 

8 клас

 

Тема: «Фізика за чайним столом»

Мета:       показати зв"язок теорії з

            практикою; навчити в простих

            повсякденних подіях бачити нове та

            незвичайне;формувати  вміння

           спостерігати, аналізувати й пояснювати

           фізичні явища.

 

ОБЛАДНАННЯ:     чашка, блюдце, ложка, цукор, чай,

                                  печиво, цукерки, металевий і

                                  пластмасовий чайники, кип"ятильник,

                                  чайні ложки з різних речовин,

                                  сухе пальне, паперова коробка,

                                  термометр, фаянсовий та металевий

                                   заварники, паперові  серветки, рушник.

 

 

 

 

 

 

Шуліка О.Л.

 

 

 

 

 

І. Вступ.

 

               Фізичні явища оточують нас повсюди, багато з них нам уже знайомі, і ми можемо їх пояснити. Я хочу, щоб ви побачили і переконалися в тому, що фізика – це не тільки (і навіть не стільки) храм точних формул, законів і правил, а саме життя у всіх його проявах. І навіть у такій повсякденній справі, як чаювання, можна побачити багато нового й цікавого, тим більше що у вас уже є необхідний запас знань, щоб пояснити явища, які ми сьогодні з вами спостерігатимемо.

 

ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

 

             Отже, почнемо. Перш за все воду необхідно закип"ятити. Ми наливаємо воду в чайник і ставимо його вдома на газовий пальник. А у нас з вами сьогодні чайник електричний, тому включаємо його в розетку і, поки вода нагріватиметься, подумаємо над такими питаннями:

 

  1. Чому рідини завжди нагрівають знизу? (Звертаємо увагу на те, що й спіраль нагрівального елемента чайника розташована знизу)
  2. Чому чайник металевий? Чи не можна використати ємність, виготовлену з інших речовин(пластмаси, скла) ?
  3. А чи не можна використати для нагрівання води паперову посудину?
  4.  

Демонстрація: нагрівання води в паперовій коробці. Обговорити чому папір не зайнявся, звернутися до таблиці «Питома теплоємність речовин».

 

А наша вода вже майже закипіла. У зв"язку з цим до вас є питання:

 

  1. Як прискорити процес нагрівання води?
  2. Для чого ми накриваємо чайник кришкою?
  3. На поверхні з"являються бульбашки. Про що це свідчить? Звідки вони беруться?

 

А зараз визначимо температуру кипіння. Спочатку визначимо ціну поділки термометра. Після вимірювання з"ясовуємо, чому вода протягом кількох хвилин не змінює свою температуру.

 

  1. Чи завжди вода кипить при одній і тій самій температурі?
  2. Від чого це залежить?
  3. Я відкриваю кришку. Що ми бачимо? Адже пара – це газ, побачити який ми не можемо.(Бачимо туман, тобто крапельки води, сконденсовані на порошинках повітря).
  4. Якби ми налили у чайник такої самої кількості води, але не сирої, а кип"яченої, чи закипіла б вона швидше, якби умови нагрівання були однакові?(Сира вода закипить швидше, бо має розчинене повітря)

 

Тепер правильно заваримо чай. Смак чаю залежить від температури, за якої його заварили. Чим вища температура в момент заварювання, тим смачніший чай.

 

  1. У якому заварнику – металевому чи порцеляновому – краще заварювати чай і чому?
  2. Чому перед заварюванням рекомендують чайник кілька раз ополоснути окропом?
  3. Рекомендується почекати хвилин п"ять, щоб чай добре заварився. Чому на цей час краще накрити заварник рушником?
  4. З якої тканини повинен бути рушник і чому?
  5. Чому через деякий час чай стає рівномірно зафарбованим?

 

                Поки ми з вами розмовляли чай готовий! Можна розливати. Доки він розливається розглянемо такі питання:

 

  1. Які неприємності можуть нас чекати, коли ми наливаємо гарячий чай у склянку?
  2. Як цьому запобігти?
  3. Якою ложкою краще скористатися для цього?
  4. Що треба наливати раніше – заварку чи окріп?
  5. Ми насипаємо у чай цукор. Чому він стає солодким? Яке явище відбувається?
  6. Як прискорити цей процес?
  7. Чай дуже гарячий. Як нам остудити його? Обговоримо кожну пропозицію.
  8. Я переливаю решту води у термос. Які особливості він має? Що дозволяє йому добре зберігати тепло? А чи можна використати його як термос?

 

ІІІ. Чаювання.

 

Ми обговорили з вами всі моменти нашого чаювання. Отже, приємного чаювання!

 

ІV. Домашнє завдання.

 

Підготувати повідомлення по темі.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
16 жовтня
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку