Урок фізики в 11 класі " Змінний струм"

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів з теми, формувати вміння висловлювати і доводити свою думку, пробуджувати інтерес до фізтчних знань

Перегляд файлу

Комунальний заклад «Пересічанський ліцей»

Солоницівської селищної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  - конференція в 11класі «Змінний струм»

 

 

 

Підготувала

вчитель фізики

Руда Ірина Олександрівна

 

 

 

 

 

 

Пересічне

 

Мета уроку: повторити, систематизувати, узагальнити знання учнів, розвивати логічне мислення, тренувати пам’ять, проявляти творчість і активність, формувати культуру спілкування, ознайомити учнів з різними професіями

 

Обладнання:магнітна дошка, роздатковий матеріал до магнітної дошки, мікрофони. Таблички «1+1», «Інтер», НТН,СТБ, плакат «Безпечне користування електроприладами», магнітофон, електрочайник, бейжики з текстом електрик, завгосп, міністр палива і енергетики, доцент кафедри фізики, інженер по технічному обслуговуванню електромереж, медсестра реанімаційного відділення лікарні

 

Демонстрації:1.Генератор змінного струму.2.Мультимедійні презентації

 

На дошці текст

І світло, і тепло у нашому домі

Ми музику чуєм, не знаючи втоми,

Всі ми любимо зазвичай

Пити духмяний,чорний чай,

Він смачний,цілющий дуже

Хто його готує, друже? –

Звичайно електричний струм

 

На другій дошці плакат «Безпечне використання електроприладів».

 

На столі: електрочайник, магнітофон, комп’ютер, телевізор

 

 

Вступ

Вчитель. Вітаю всіх присутніх. Давайте подумаємо, що в нашому домі є найбільшим помічником, що допомагає людині створювати нормальні побутові умови, створює комфортний відпочинок. Ну звичайно – це електричний струм. Саме він приводить вдію різні електропобутові прилади і механізми.(звертається увага учнів на віршовані рядки, записані на дошці). Сьогодні вам прийдеться показати свої знання про змінний струм, його властивості, особливості добування і застосування. Провел=демо ми свій урок незвично і цікаво. Для цього потрібно, щоб ви трішки підіграли в певних ситуаціях, були максимально уважними і активними, сміло поринули у світ фантазій

 А почнемо ми теж незвично, спочатку приготуємо чай, каву, послухаємо музику, пограємося в комп’ютері, подивимося телевізор.

Діти включають електроприлади, але через кілька секунд вони вимикаються і вони про це повідомляють вчителя.

Вчитель Шкода, але  такі складні ситуації трапляються і у нас дома. В першу чергу звернемося до завгоспа школи. Що ви нам порадите?

 Учень з бейжиком Завгосп повідомляє: «По зовнішнім ознакам всі електроприлади знаходяться в належному стані, відсутні сторонні запахи. Пошкодження провідників, запобіжники справні, тому давайте викличемо електрика. Учень з бейжиком Електрик: «Потрібно звернутися до наших постачальників в електромережу Солоницівської РЕМ . Учень – електрик визиває по мобільному телефону чергового електромережі. Учень – черговий електромережі: « Дуже шкода, але  в зв’язку з профілактичними роботами вас відключено від електромережі на  2 години. Вибачте за незручність».

Вчитель.Отже нам нічого чекати, починаємо діяти самостійно, будемо добувати електричний струм самі, тому:

1.Негайно скликаємо прес – конференцію

2.Запросимо людей, професії яких стосуються нашої теми. , послухаємо повідомлення спеціалістів і вирішимо, що робити. А спочатку подумаємо, що ми знаємо про змінний електричний струм. Для цього проведемо невеличку перевірку у вигляді « Мозкового штурму». Нагадаємо. Якщо вислів правильний ставимо на листочку  +, якщо – ні, то - .

«Мозковий штурм»

1.Електричний струм – це рух частинок(-)

2.Змінним струмом називається струм, що періодично змінює свою величину і напрямок (+)

3.Змінний струм – це електромагнітні вимушені коливання(+)

4.В промисловості використовують струм з частотою 40Гц.(-)

5.Змінний струм змінюється за гармонічним законом(+)

6.Змінний струм може мати силу струму миттєвого значення, амплітудного значення і діючого значення (+)

7.Період змінного струму є величина змінного характеру (-)

8.Пристрій для отримання змінного струму – це трансформатор(-)

9. Ємнісний опір конденсатора відноситься до активних опорів(-)

10. Чим більша частота струму, тим більший індуктивний опір(+)

11. Коливання напруги випереджають коливання струму в котушці(+)

12.Робота генератора змінного струму основана на явищі електромагнітної індукції при обертанні  рамки в магнітному полі(+)

Логічні пари

Вчитель Наступне завдання – скласти логічні пари

Варіант1

1.Швидкість зміни магнітного потоку

2.Швидкість зміни сили струму.

3.Зміна магнітного потоку

4.Зміна сили струму

А. -   Б.∆Ф  В.    Г.  ∆І  Д. ∆U

 

Варіант2

  1. Амплітудне значення сили струму.
  2. Ємнісний опір.
  3. Амплітуда напруги.
  4. Миттєве значення напруги струму

 

А.i=Imaxsinꭃt   Б.Imax =qmax   В. Xc=   Г. Umax=    Д. U = Umaxsinꭃt

 

Презентації учнів

Вчитель В зв’язку з обставинами, які склалися, ми запросили на урок спеціалістів, праця яких безпосередньо пов’язана з нашою темою уроку. До нас завітали 1.Завідуючий кафедрою Фізики. Він буде презентувати тему «Змінний струм».2. Медсестра реанімаційного відділення лікарні з проектом «Вплив електричного струму на організм людини» . 3.Міністр палива і енергетики з проектом « Виробництво електроенергії». 4. Інженер по технічному обслуговуванню електромереж, який презентуватиме вам проект «Опори в колі змінного струму».

Обговорення презентацій

Учні, прослухавши презентацію, по черзі задають питання в мікрофон, представляючись кореспондентомвідповідного засобу інформації.

Телеканал «Інтер». 1. На якій безпечній відстані можна знаходитись біля повітряної лінії електропередач? 2.Які електростанції працюють на Слобожанщині?3. Які перші дії при ураженні струмом?

Телеканал «1+1». 1.Якщо електричний струм це коливання. То напишіть приклад рівняння зміни струму. 2.Записати формулу періоду вимушених коливань. 3. Які альтернативні засоби використання видів енергії в перетворенні її в електричну?

Телеканал НТН.1.Чому трансформатор небезпечно вмикати в коло постійного струму? 2.Яку максимальну напругу можна отримати в нашій мережі? 3.Яке явище в механічних коливаннях має аналогією самоіндукцію в електромагнітних коливаннях?

Телеканал СТБ.1.Назвати головні складові генератора електричного струму. 2.Які преваги має змінний струм? 3. Чому для освітлення не використовують змінний струм з частотою 10-15Гц?

Вчитель Тепер. Коли ми отримали повну інформацію про струм і його виробництво та правильне використання, можемо приступити до його отримання. Учень – електрик виконує демонстрацію з генератором струму.

 

Підсумок уроку

  • Чи отримали ви потрібну інформацію і як ви зможете її використати на практиці?
  • Чи відчули ви особливості почутих професій? Чи допоможе це вам у виборі професії в майбутньому?
  • Побажання і зауваження щодо проведеного уроку

 

 

Домашнє завдання

Повторити параграфи 25 – 29 підручника, виконати вправи Перевір себе до відповідних параграфів

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Засєкіна Т.М., Засєкін Д.О.)
До уроку
Розділ 4. Електромагнітні коливання та хвилі
Додано
31 січня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку