Клас: 3-В
Тема: «Харчування»
Підтема: «Їжа. Розвиток навичок аудіювання.»
Мета:
-навчальна: повторити та активізувати лексичний матеріал з теми, продовжувати формування у учнів навичок аудіювання, читання, роботи в парах, в групі;
-розвивальна: розвивати вміння швидкого мислення, навички монологічного мовлення, використання знань граматики;
-виховна: виховувати повагу до різноманіття смаків та вподобань;
Тип уроку: урок формування умінь і навичок аудіювання;
Обладнання: підручник, робочий зошит, флешкартки, картки для індивідуальної роботи та роботи в парах, в групах, екран з презентацією, комп’ютер.
№ |
Етап уроку |
Пояснення до завдання |
Вид роботи |
Час виконання |
1
2
|
Greeting
Aim |
Привітання T: Good morning pupils! Ps: Good morning teacher! T: Nice to meet you! Ps: Nice to meet you, too! Повідомлення теми та мети уроку T: Today the topic is ‘food’, remember how to use the word “much, many” with the uncountable and countable nouns. |
|
1 хвилина
1 хвилина |
3 |
Choosing a leader in each group |
Choose a leader in each group 1 group 2 group 3 group |
Групове обговорення |
1 хвилина |
4 |
Warm up
|
Уведення в іншомовну атмосферу Скоромовка: I scream, you scream We all scream for an ice cream. |
Хором 3 групами -повільно; -звичайним темпом; -швидко. |
1-2 хвилини |
5 |
Vocabulary revision |
Повторення слів-перевірка знань за допомогою аудіювання Onion, lettuce, biscuits, chocolate, flour, sugar 1 Choose any picture and name the word, 2 Match the printed word to the picture, 3 Listen and number the words.
|
1 група |
3 хвилини |
6 |
Vocabulary revision |
Повторення слів-перевірка знань за допомогою аудіювання Omelette, peas, pancake, pineapple, coconut, peppers 1 Choose any picture and name the word, 2 Match the printed word to the picture, 3 Listen and order the words in a live stream. |
2 група |
3 хвилини |
7 |
Vocabulary revision |
Повторення слів-перевірка знань за допомогою аудіювання Butter, jam, garlic, noodles, soup, fried chicken, cheeseburger, crepe 1 Choose any picture and name the word, 2 Match the printed word to the picture, 3 Listen and order the words in a live stream. |
3 група |
3 хвилини |
8 |
Brain storm |
Look and order the letters to make the words. nonldse, ckchein Kvyi, rcpee, eeechsbrgreu, |
Кожна група працює самостійно |
2 хвилини |
9 |
Listening |
Listen to 4 texts and order the words. 1 Cheeseburger 2 Chicken Kyiv 3 Noodles 4 Crepes |
Кожна група працює самостійно |
2 хвилини |
10 |
Listening |
Listen to 4 texts and match the words. 1 Cheeseburger US 2 Chicken Kyiv Ukraine 3 Noodles China 4 Crepes France Check. |
Кожна група працює самостійно |
2 хвилини |
11 |
PE break |
Cucumber Dance |
3 групи разом |
2 хвилини |
12 |
Listening |
Listen and point. Ex 3 p.73 Listening transcript 1. A: What’s in your cheeseburger,Peter? B: There’s meat, cheese, and tomatoes too. A: Are there any onions? B: No, there aren’t. I don’t like onions. 2. A: Mary, do you want noodle soup for dinner? B: No, Mum. Can I have noodles with vegetables, please? A: Noodles with vegetables? B: Yes, please. 3. A: What are you eating, Pierre? B: I’m eating a crepe. A: What is in it? B: Mmm... chocolate. It’s achocolate crepe. My favourite.
Check. 1a 2b 3b |
Кожна група працює самостійно |
5 хвилин |
13 |
Rule
|
Grammar box • Direct Ss’ attention to the grammar box at the top of the page and point out the questions and answers. • Ask Ss what they think How many and How much mean and when they think we use them. Elicit that we use How many to ask about the quantity of countable nouns and that we use How much to ask about the quantity of uncountable nouns. Give Ss some more examples.
How many onions are there? How many peppers are there? How many vegetables are there? How many tomatoes are there? How many eggs are there? How much chocolate is there? How much sugar is there? How much jam is there? How much milk is there? How much lemonade is there? |
Парна робота |
7 хвилин |
14 |
Dialogue practice
|
Activity 1 1. many, There are three cheeseburgers. 2. many, There are four biscuits. 3. many, There is a pineapple. 4. much, There is a bottle of water. 5. much, There are 2 glasses of lemonade. 6. many, There are 4 pizzas. 7. much There are 3 glasses of milk. 8. many There are 6 eggs. |
Групова робота |
6 хвилин |
15 |
Closing the lesson |
Listening and singing Song p.69 |
Усі учні разом |
1,5 звилини |
16 |
Homework |
Ex. 1 p.74 письмово |
|
1 звилина |
17 |
Feedback |
What is the topic of our lesson? What did we do? What did you like? |
індивідуально |
1 хвилина |
18 |
Формувальне оцінювання |
Team 1-Well done Team 2-Well done Team 3-Well done
|
індивідуально |
1 хвилина |