Урок "Форми дієслова (інфінітив, особові та безособові форми, дієприкметник та дієприслівник)"

Про матеріал

Мета: сформувати поняття в учнів про форми дієслова; розвивати творчі вміння доцільно використовувати форми дієслова в текстах; виховувати бережливе ставлення до культурних надбань українців.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

Обладнання: мультимедійна дошка.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Оголошення епіграфа уроку

Історію вивчай – розуму набувай.

Народна творчість

Перегляд файлу

Урок №2

Тема. Форми дієслова

Мета: сформувати поняття в учнів про форми дієслова; розвивати творчі вміння доцільно використовувати форми дієслова в текстах; виховувати бережливе ставлення до культурних надбань українців.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

Обладнання: мультимедійна дошка.                                                           

                                                     Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

       Оголошення епіграфа уроку

                                                                          Історію вивчай – розуму набувай.

                                                                                                  Народна творчість

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

Вибірковий диктант

На екрані текст « Українське відродження». Виписати дієслова, визначити граматичні категорії та синтаксичну роль.

Українське відродження

ХVІ століття – доба українського відродження, доба великого піднесення розумового життя країни. Це було відбито у релігійних поглядах і поняттях. Духовний злет був могутньою закономірною реакцією на політичні явища часу, що ставили під загрозу самостійне духовне існування української народності. Посилення польського тиску спричинило пробудження патріотичної свідомості, прагнення піднести у країні освіту, що могла б стати надійним захистом від окатоличення.

V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

1. Робота з таблицею « Форми дієслова»

На екрані таблиця «Форми дієслова».

Прочитати і записати в зошит.

2. Розподільний диктант ( робота груп)

На екрані текст «Михайлівський Золотоверхий».

Завдання групам - виписати:

1- інфінітив; 2- особові форми; 3- безособові форми; 4- дієприкметник;

5- дієприслівник.

 

Михайлівський Золотоверхий

Михайлівський Золотоверхий собор був однією з найповніше збережених пам’яток Києва. У середині ХVІІІ століття весь храм перебудовано у стилі українського бароко. Ставши семиверхим, Михайлівський храм знову підніс золоті бані грушовидної форми над містом-героєм. Ліпленням пишно було оздоблено фасад. З 1920 року монастир почали грабувати, а у 1937 році наказ знищити було здійснено. На зламі тисячоліть Михайлівський собор знову  підніс золоті бані.

3.Творча робота ( парна робота)

Продовжити рядок форм дієслова 2 власними прикладами:

Розмальовуючи-

Відроджувати –

Захищено –

Аналізуючий-

Працюю –

4. Гра «Хто швидше»

Від поданих слів утворити всі дієслівні форми. Записати їх.

Надумати, нагріти, замовити, прочитати, віддати, створити.

VІ.Систематизація й узагальнення знань

На екрані питання:

  1. Які форми має дієслово? Навести приклади.
  2. Як відрізнити одну форму від іншої?
  3. Яку роль відіграють у мовленні форми дієслова?

VІІ. Підсумок уроку

Рефлексія.

VІІІ. Домашнє завдання

1.Підготувати повідомлення на тему «Форми дієслова».

2.Із художньої літератури виписати 5 речень з різними формами дієслова. 

   Визначити їх вид.                                                                                   

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
935
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку