Мета: сформувати поняття в учнів про форми дієслова; розвивати творчі вміння доцільно використовувати форми дієслова в текстах; виховувати бережливе ставлення до культурних надбань українців.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).
Обладнання: мультимедійна дошка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Оголошення епіграфа уроку
Історію вивчай – розуму набувай.
Народна творчість
Урок №2
Тема. Форми дієслова
Мета: сформувати поняття в учнів про форми дієслова; розвивати творчі вміння доцільно використовувати форми дієслова в текстах; виховувати бережливе ставлення до культурних надбань українців.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).
Обладнання: мультимедійна дошка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Оголошення епіграфа уроку
Історію вивчай – розуму набувай.
Народна творчість
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
Вибірковий диктант
На екрані текст « Українське відродження». Виписати дієслова, визначити граматичні категорії та синтаксичну роль.
Українське відродження
ХVІ століття – доба українського відродження, доба великого піднесення розумового життя країни. Це було відбито у релігійних поглядах і поняттях. Духовний злет був могутньою закономірною реакцією на політичні явища часу, що ставили під загрозу самостійне духовне існування української народності. Посилення польського тиску спричинило пробудження патріотичної свідомості, прагнення піднести у країні освіту, що могла б стати надійним захистом від окатоличення.
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
1. Робота з таблицею « Форми дієслова»
На екрані таблиця «Форми дієслова».
Прочитати і записати в зошит.
2. Розподільний диктант ( робота груп)
На екрані текст «Михайлівський Золотоверхий».
Завдання групам - виписати:
1- інфінітив; 2- особові форми; 3- безособові форми; 4- дієприкметник;
5- дієприслівник.
Михайлівський Золотоверхий
Михайлівський Золотоверхий собор був однією з найповніше збережених пам’яток Києва. У середині ХVІІІ століття весь храм перебудовано у стилі українського бароко. Ставши семиверхим, Михайлівський храм знову підніс золоті бані грушовидної форми над містом-героєм. Ліпленням пишно було оздоблено фасад. З 1920 року монастир почали грабувати, а у 1937 році наказ знищити було здійснено. На зламі тисячоліть Михайлівський собор знову підніс золоті бані.
3.Творча робота ( парна робота)
Продовжити рядок форм дієслова 2 власними прикладами:
Розмальовуючи-
Відроджувати –
Захищено –
Аналізуючий-
Працюю –
4. Гра «Хто швидше»
Від поданих слів утворити всі дієслівні форми. Записати їх.
Надумати, нагріти, замовити, прочитати, віддати, створити.
VІ.Систематизація й узагальнення знань
На екрані питання:
VІІ. Підсумок уроку
Рефлексія.
VІІІ. Домашнє завдання
1.Підготувати повідомлення на тему «Форми дієслова».
2.Із художньої літератури виписати 5 речень з різними формами дієслова.
Визначити їх вид.