Урок. "Форми власності підприємств. "

Про матеріал

Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.

Перегляд файлу



Тема № 7: Форми власності підприємств.

Мета уроку: Ознайомити дітей з формами власності підприємств. Формувати економічне мислення. Розвивати пізнавальну компітентність. Збагачувати словниковий запас учнів.

Виховувати інтерес до сучасного бізнесу.

Обладнання: круглий стіл, мікрофони, таблички з іменами учасників, тлумачні словники, проектор, слайди,пазли, “чорни ящик”.

                                                              Хід уроку

 Головуючий.

- Сьгодні наш “Круглий стіл” буде присвячений дуже цікавій темі, а якій саме ви дізнаєтесь, якщо вгадаєте анограму. (ПРИВОПІДЄМСТ) – (ПІДПРИЄМСТВО)   

(Учасники круглого столу – це діти, але ми до них будемо звертатися, як до дорослих.)

Головуючий.

- Прошу вас, Олександре Івановичу.
Олександр Іванович.
-Я гадаю, що це слово “Підприємство”. Готоючись до круглого столу, я знайшов його пояснення в тлумачному словнику.

Підприємство – самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, нуково-дослідної, торгевельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому Господарським кодексом України та іншими.

 

Олена Миколаївна доповнила, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та індетифікаційним кодом.

 

Головуючий.

- Дякую шановні, але сьогодні більш детально ми поговоримо про форми власності. А зараз, подивіться на екран і запам`ятайте форми власності.
(Всі слайди коментує головуючий)

 

(Слайд № 1)
1.Державна
2.Колективна     
3.Приватна
4.Комунальна

(Слайд № 2)

Найважливішими об`єктами загальнодержавної власності є:

  1. єдина енергетична система;
  2. система транспорту загального користування, зв`язку та інформації загальнодержавного значення;
  3. частка одержавленого національного доходу;
  4. державні підприємства;
  5. Національний банк України та його установи і створювані ними кредитні ресурси;
  6. об`єкти соціально-культурної сфери;
  7. державні резервні, страхові та інші фонди, майно вищих і середніх спеціальних навчальних закладів;
  8. оборонні об`єкти, майно Збройних сил, органів державної безпеки, прикордонних і внутрішніх військ та ін.

 

(Слайд № 3)

Суб`єктами права колективної власності є:

  1. колективні підриємства ( в тому числі сільськогосподарських);
  2. господарські товариства;
  3. кооперативи;
  4. споживчі товариства та їх спілки;
  5. орендні підприємства та організацїї орендарів;  
  6. товариства покупців;
  7. спільні підриємства;
  8. об`єднання недержавних підприємств, політичні партїї, інші об`єднання громадян;
  9. релігійні організаціїї.

 

(Слайд № 4)

Основними об`єктами комунальної власноті є:

  1. кошти місцевих бюджетів;
  2. державний житловий фонд, об`єкти житлово-комунального господарства;
  3. майно підприємств комунальної власності, закладів народної освіти, культури, охорони здоров`я, торгівлі, побутового обслуговування;
  4. місцеві енергетичні системи;
  5. транспорт, системи зв`язку та інформації;
  6. майно, яке забеспечує діяльність віповідних Рад і утворюваних ними органів, та ін.

Після перегляду слайдів діти діляться на 4 групи і виконують наступні завдання, користуючись пам`ятками про форми власності.

 

1.Робота в групах “Хто швидше?”

Зібрати пазли з назвою форм власності підприємств.

 

2.Мозкова атака “Чорний ящик”.

(цей ігровий прийом є різновидом мозкової атаки й може бути використаний як складова пізнавальної діяльності під час традиційних занять чи активних методів навчання.)

З “Чорного ящику” діти дістають картки з назвами казок і пояснюють до якої форми власності відноситься сюжет даної казки.

Наприклад: “Ріпка” – колективна власність, “Колосок” – приватна власність, “Теремок” – комунальна власність, “Котигорошко” – державна власність та ін.

 

3.З`єднай слова першого стовпчика зі словами другого.

Щоб наша держава була успішною, кожний громадянин має бути працьовитим. У наших чарівних стовпчиках заховані прислів`я про труд.

Всякий труд                                                        не витягнеш рибку з ополонки.

Губою говори,                                                    ніколи не пропаде.

Добра праця                                                        почесний.

Добре все вміти,                                                 той ні про що не тужить.

Кому робота служить                                         а руками роби.

Без труда                                                              та не все робити.

 

Підведення підсумків.

Головуючий.

- Закінчити нашу зустріч хочеться словами М. Сингаївського:

 Все – із доброго чи злого –

 Починається з малого.

 Листя виросте з листочка,

 З нитки витчеться сорочка.

 

 Проганяй мерщій дрімоту –

 І рукам давай роботу.

 І роби невтомно, вміло

 Хоч мале, та добре діло.

 

Головучий.

- Я бажаю вам рости добрими і працьовитими громадянами нашої держави. І цей урок буде першою сходинкою до Великого бізнесу. 

 

 

doc
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
28 червня 2018
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку