Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.
Тема № 7: Форми власності підприємств.
Мета уроку: Ознайомити дітей з формами власності підприємств. Формувати економічне мислення. Розвивати пізнавальну компітентність. Збагачувати словниковий запас учнів.
Виховувати інтерес до сучасного бізнесу.
Обладнання: круглий стіл, мікрофони, таблички з іменами учасників, тлумачні словники, проектор, слайди,пазли, “чорни ящик”.
Хід уроку
Головуючий.
- Сьгодні наш “Круглий стіл” буде присвячений дуже цікавій темі, а якій саме ви дізнаєтесь, якщо вгадаєте анограму. (ПРИВОПІДЄМСТ) – (ПІДПРИЄМСТВО)
(Учасники круглого столу – це діти, але ми до них будемо звертатися, як до дорослих.)
Головуючий.
- Прошу вас, Олександре Івановичу.
Олександр Іванович.
-Я гадаю, що це слово “Підприємство”. Готоючись до круглого столу, я знайшов його пояснення в тлумачному словнику.
Підприємство – самостійний суб`єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб`єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, нуково-дослідної, торгевельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому Господарським кодексом України та іншими.
Олена Миколаївна доповнила, що підприємство є юридичною особою, має відокремлене майно, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та індетифікаційним кодом.
Головуючий.
- Дякую шановні, але сьогодні більш детально ми поговоримо про форми власності. А зараз, подивіться на екран і запам`ятайте форми власності.
(Всі слайди коментує головуючий)
(Слайд № 1)
1.Державна
2.Колективна
3.Приватна
4.Комунальна
(Слайд № 2)
Найважливішими об`єктами загальнодержавної власності є:
(Слайд № 3)
Суб`єктами права колективної власності є:
(Слайд № 4)
Основними об`єктами комунальної власноті є:
Після перегляду слайдів діти діляться на 4 групи і виконують наступні завдання, користуючись пам`ятками про форми власності.
1.Робота в групах “Хто швидше?”
Зібрати пазли з назвою форм власності підприємств.
2.Мозкова атака “Чорний ящик”.
(цей ігровий прийом є різновидом мозкової атаки й може бути використаний як складова пізнавальної діяльності під час традиційних занять чи активних методів навчання.)
З “Чорного ящику” діти дістають картки з назвами казок і пояснюють до якої форми власності відноситься сюжет даної казки.
Наприклад: “Ріпка” – колективна власність, “Колосок” – приватна власність, “Теремок” – комунальна власність, “Котигорошко” – державна власність та ін.
3.З`єднай слова першого стовпчика зі словами другого.
Щоб наша держава була успішною, кожний громадянин має бути працьовитим. У наших чарівних стовпчиках заховані прислів`я про труд.
Всякий труд не витягнеш рибку з ополонки.
Губою говори, ніколи не пропаде.
Добра праця почесний.
Добре все вміти, той ні про що не тужить.
Кому робота служить а руками роби.
Без труда та не все робити.
Підведення підсумків.
Головуючий.
- Закінчити нашу зустріч хочеться словами М. Сингаївського:
Все – із доброго чи злого –
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка.
Проганяй мерщій дрімоту –
І рукам давай роботу.
І роби невтомно, вміло
Хоч мале, та добре діло.
Головучий.
- Я бажаю вам рости добрими і працьовитими громадянами нашої держави. І цей урок буде першою сходинкою до Великого бізнесу.