28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Як працює підприємство."

Про матеріал

Економічні події, що відбуваються в Україні, потребують реформ в навчанні. Сучасний світ вимагає постійної зміни освіти. Однією з важливіших потреб сучасної школи є виховання ділової людини, особистості з розвиненим економічним мисленням, готовою до життя й господарської діяльності в умовах ринкових відносин. Не виникає заперечень, що освіта завжди була і буде найважливішим чинником управління будь-якими змінами. Сучасні знання, інтелект, компетентність стали найбільш вартісним товаром. Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали знання з основ економіки.

Перегляд файлу

Тема № 7: Як працює підприємство.

 

Мета уроку: сформувати в учнів поняття про зміст підприємства та їх види;

    розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення,продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами знань, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;

    виховувати творчу  активність, самостійність у формуванні нових знань,сприяти професійній орієнтації учнів;

Обладнання: комп’ютер,  слайди, малюнки.

 

Хід уроку.

 

I   Організаційна частина

 1.Настрій на позитив ( 1слайд )

Найкраща витрата часу – це праця.

Без охоти нема роботи.

Добре роби — добре й буде!

Роботі як не сядеш на шию, то вона тобі сяде. (Народна мудрість)

Ремесло на плечах не висить і хліба не просить, а хліб дає. (Народна мудрість)

Розуміння плідності праці є одним з найкращих задоволень. - Л. Вовенарг

Тільки два стимули примушують працювати людей: бажання заробітної плати і боязнь її втратити. - Г. Форд

Коли праця - задоволення, життя - хороше! Коли праця - обов'язок, життя - рабство! - Максим Горький

Я сподіваюсь, що ви  отримаєте задоволення від праці і не витратите марно час, а відкриєте для себе багато нового й цікавого.

ІI   Релаксація– після серйозного веселее

Смішинка – веселика:

- Де ти працюєш?

-  Ніде.

- А що робиш?

- Нічого. 

- Ой, то це ж найкраще заняття!

-  Да, так і конкуренція велика!

  III Оголошення  теми та мети уроку:

Епіграфом до  уроку є слова Леонарда да Вінчі (на дошці)- “Якщо запастися терпінням і виявити старання, то посіяні насіння знання неодмінно дадуть добрі сходи. Навчання корінь гіркий, так плід солодкий”.

 

-У чому головний зміст цього вислову?

-Задля чого людина творить?

                                         План.

  1. Поняття підприємства, його визначення та задачі.

 

Що ж таке підприємство?

Що вам відомо про нього? (мозкова атака)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіанти визначень:

    самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб шляхом систематичного здійснення виробничої, науково-дослідної, торговельної, іншої господарської діяльності в порядку, передбаченому Господарським кодексом України та іншими законами.

    це первинна організаційно відокремлена і економічно самостійна ланка народного господарства, яка виробляє продукцію, виконує роботу, надає послуги.

 самостійний господарюючий суб'єкт з правами юридичної особи, який на основі використання свого майна і коштів виробляє і реалізує продукцію, виконує роботи, надає послуги.

Задачі підприємства:

1.    Одержання доходів, його власникам.

2.    Створення робочих місць для населення.

3.    Охорона навколишнього середовища.

4.    Забезпечення підприємства заробітною платою.

5.    Забезпечення персоналу нормальними, прийнятними умовами праці, а споживачів — продукцією

-Чим займаються підприємства в Україні?

-Які найбільші підприємства в Україні та в світі ви знаєте? (приклади)

2.    Види підприємств.

1.    За розмірами

малі — середньооблікова кількість працюючих за звітний (фінансовий) рік не перевищує 50 осіб, а обсяг валового доходу за цей період не перевищує суми, еквівалентної 500 тис. евро;

великі —середньооблікова кількість працюючих перевищує 1000 осіб, а обсяг валового доходу на рік перевищує суму, еквівалентну 5 млн евро;

середні — усі інші підприємства.

 

 

2.    За способом творення

-унітарні — створюються одним засновником (наприклад, державні, комунальні підприємства, засновані на власності об'єднання громадян, релігійної організації або на приватній власності засновника);

-державні комерційні підприємства — діють на основі статуту на принципах підприємництва і несуть відповідальність за наслідки своєї діяльності усім належним їм на правах господарського відання майном;

-державні казенні підприємства — створюються за рішенням Кабінету Міністрів України у галузях народного господарства, в яких:

3.    За формами власності

-приватні, що належать окремим громадянам на правах приватної власності

та з правом найму робочої сили;

-колективні, що ґрунтуються на власності його трудового колективу, а

також кооперативу, іншого статутного товариства  або громадської організації;

-комунальне, яке засноване на засадах власності відповідної територіальної громади;

-державні (в т.ч. казенні), засновані на державній власності.

4.    За галузево-функціональним видом діяльності  (промислові; транспортні; сільськогосподарські; будівельні; торгові; виробничо-торгові; торгово-посередницькі; інноваційно-впроваджувальні; лізингові; банківські; страхові; туристичні)

5.    За територіальною цілісністю і ступенем підпорядкування:

-головні (материнські), особливістю є те, що вони контролюють інші фірми;

-дочірні – юридично самостійне організаційне утворення, що здійснює комерційні операції і складає звітний баланс; проте материнська фірма суворо контролює діяльність усіх своїх дочірніх компаній, оскільки володіє контрольним пакетом їхніх акцій;

-асоційовані – є формально самостійними, але з різних причин вони залежать від головної фірми і мусять підпорядковуватися її стратегічним цілям;

-філії – на відміну від дочірніх та асоційованих підприємств не користуються юридичною й господарською самостійністю, не мають власного статуту та балансу, діють від імені і за дорученням головного підприємства, мають однакову з ним назву.

 

ІII   Вправа на фокус уваги - (несподіване запитання)

1    Які синоніми підприємства ви знаєте? (Підприємство має різні назви фірма, завод, фабрика, магазин, ресторан, їдальня, ательє, шахта, банк).

2    Які головні завдання підприємств?

IV   Завдання для закріплення нової теми.

1    Проаналізувати реклами та упаковки різних товарів та виявити елементи марки  діяльності (яким чином рекламодавець привертає увагу)

2    Провести соціальне опитування та проаналізувати його.(зубна паста-товар короткострокового користування, повсякденного попиту)

3    Скласти сенкан до слова ПІДПРИЄМСТВО

V Додаткові завдання

Цікаві факти:

Найбільші державні підприємства галузі зв’язку:

1 "ДНІПРОВСЬКИЙ МАШИНОБУДІВНИЙ ЗАВОД"

2 "УКРІНФОРМЗВ’ЯЗОК"

3 «УКРПОШТА»

 

 

В Україні розвиваються понад 70 промислових вузлів. Найбільшими є Київський, Запорізький, Харківський, Дніпродзержинський вузли.

 

VI   Заключна частина уроку

 (Установчий слоган- “Як я люблю навчатися”; “Розум дає свободу”...)

Підсумки.

Хто багато робив, той і багато знає. (Народна мудрість)

“Важлива не кількість знань, а якість їх. Можна знати дуже багато чого, не знаючи найпотрібнішого”. (Лев Толстой)

 

doc
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
28 червня 2018
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку