Тема: Формула коренів квадратного рівняння
Мета: навчити учнів розв`язувати квадратні рівняння, визначати кількість коренів квадратного рівняння, ввести поняття «дискримінант», розвивати логічне миcлення, виховувати інтерес до математики, вміння цінувати працю вчених, їх здобутки .
Хід уроку
І. Вступне слово
Тема уроку «Формула коренів квадратного рівняння». Сьогодні на уроці ми також поговоримо про цікавий день, що відбудеться березні - Міжнародний день математики.
ІІ. Актуалізація опорних знань
№ п/п |
рівняння |
коефіцієнт a
|
коефіцієнт b |
коефіцієнт c |
1. |
3х2+х-6=0 |
|
|
|
2. |
4х2-3х+1=0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
5х2+9=0 |
|
|
|
4. |
х2+3-4х=0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
2х2-11=0 |
|
|
|
6. |
15х-х2=0 |
|
|
|
7. |
-7х2+2х=0 |
|
|
|
8. |
3х2 +2х+4=0 |
|
|
|
14.03.2024 саме в цей день ми будемо відзначати Міжнародний день математики. Генеральна конференція ЮНЕСКО оголосила 14 березня Міжнародним днем математики. Обрана дата збігається з Днем π, який, своєю чергою, походить від перших трьох цифр числа, що розглядається (3,14...), які відповідають способу читання дати в англосаксонській системі. У листопаді 2019 року Генеральна конференція ЮНЕСКО оголосила 14 березня Міжнародним днем математики.
Робота в парах
18х2=0; 2х2+6х=0; 3х2-12=0.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу вчителем
У ХVІ столітті Франсуа Вієт вперше ввів латинські букви для запису коефіцієнтів рівняння і вивів формулу коренів квадратного рівняння . Через сто років інші вчені, такі, наприклад, як Лейбніц-німецький математик, Ейлер -швейцарський математик удосконалили записи Вієта, зробивши таким чином математику єдиною мовою, яку розуміють усі люди в кожній країні, на кожному континенті.
D = b2 - 4ac
1)Якщо D < 0, то рівняння не має коренів.
2) Якщо D = 0, то рівняння має один корінь
3) Якщо D > 0, то рівняння має два корені
Формули коренів квадратного рівняння
x1= x2=
Приклад (розв’язує вчитель на дошці):
3х2-2х-16=0
а=? b=? с=?
D= (-2)2 -43(-16)= 4+192 = 1960
Відповідь: -2;
Скільки розв’язків має рівняння?
І група а) х2+2х-4=0
D=22-41(-4)=4+16=200 2 різні корені.
б) х2-3х+5=0
D=(-3)2-415=9 - 20=-11 0 немає коренів.
ІІ група а) 2х2 - 6х-3,5=0
D=(-6)2-42(-3,5)=36+28=640 2 різні корені.
б) 5х2-2х+0,2=0
D=(-2)2-450,2=4 - 4= 0 1 корінь.
ІV. Закріплення вивченого
Чи правильно записано дискримінант квадратного рівняння?
Розв’яжіть рівняння:
x2+5x+6=0; 5x2+8x−4=0;
x2 −6x+7=0; 3x2 −4x+2=0.
Робота з підручником
V. Підсумок уроку
Завдання для закріплення.
- Як називаються рівняння виду : ?
- За яких умов повні квадратні рівняння мають:
а) один корінь?
б) два корені?
в) не мають коренів?
VІ. Домашнє завдання:
1