Мета уроку: Поглиблювати уявлення учнів про корисні звички та їх формування; вчити передбачати наслідки тих або інших звичок; сформувати в школярах поняття про взаємозв'язок способу життя і здоров'я; навчити дотримуватись принципів здорової життєдіяльності, приймати відповідальне рішення щодо власного здоров'я; розвивати логічне мислення, життєві навички, сприятливі для здоров'я та безпечної життєдіяльності; виховувати в учнів дбайливє ставлення до життя і здоров'я, упевненість у своїх можливостей.
Урок проведений разом зі шкільним бібліотекарем та вчителем.
Інтегрований урок 6-7 клас
Тема: Формування корисних звичок. Навички, сприятливі для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я.
Мета: поглиблювати уявлення учнів про корисні звички та їх формування; вчити передбачати наслідки тих або інших звичок; сформувати в школярах поняття про взаємозв’язок способу життя і здоров’я; навчити дотримуватись принципів здорової життєдіяльності, приймати відповідальне рішення щодо власного здоров’я; розвивати логічне мислення, життєві навички, сприятливі для здоров’я та безпечної життєдіяльності; виховувати в учнів дбайливє ставлення до життя і здоров’я, упевненість у своїх можливостей
Обладнання: папір, фломастери, клей, скотч, кнопки, ножиці, зелені та червоні картки для кожного учня, ілюстративний матеріал до теми уроку, книжкова виставка «Я обираю здоров’я», фрагмент відеофільму «Пригоди Тома Сойєра».
Тип уроку: формування вмінь та навичок
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Вчитель: Життя вам довгого,
Здоров’я доброго,
Щастя безхмарного,
Настрою гарного (М.Малашенко)
Бібліотекарь: Чому всі мають дбати про здоров’я?
Бо світ навколо – пречудовий!
Бо з друзями цікаво час проводить,
З сім’єю разом – милуватися природою!
Ви цінувати мить навчіться…
Тож починаймо! Посміхнуться… (О.Жадан)
ІІ. Актуалізація опорних знань. Обговорення проблемної ситуації
Слово вчителя: Василь захопився баскетболом, майже щодня відвідував тренування. Перемога в змаганнях стала для нього найважливішою метою в житті. Він почав пропускати заняття в школі, перестав цікавитись навчанням, не читав книжок. Як ви вважаєте, такий спосіб життя зміцнює здоров’я Василю чи шкодить йому?
( відповіді учнів)
Оголосити тему
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Бібліотекар: В літературі є багато прикладів про звички людини. Зараз наша активна читачка учениця старшого класу зачитає відомий уривок з повісті Марка Твена « Пригоди Тома Сойєра»:
« Мері дала йому жерстяний таз, наповнений водою. І шматок мила; він вийшов за двері, поставив таз на ослінчик, умочив мило у воду і поклав його на місце. Потім закачав рукова і обережно вилив воду на землю, зайшов у кухню і почав щосили терти обличчя рушником, що висів за дверима. Але Мері відібрала в нього рушник.
-Як тобі не соромно, Том!- вигукнула вона.- Хіба можна бути таким розбишакою. Адже вода тобі не зашкодить!
Знову таз наповнили водою. Цього разу Том деякий час стояв над ним, набираючись хоробрості, нарешті зітхнув і почав умиватися. Коли він удруге зайшов до кухні із заплющеними очима, наосліп відшукуючи рушника, вода і мильна піна, що стікала з його обличчя, не залишали сумніву в його сумлінності. Але коли він виринув із-під рушника, результати виявилися не надто блискучими: чистим, як маска, була лише частина обличчя від лоба до підборіддя; вище і нижче тягнулася велика, не змочена водою територія, що зверху піднімалася на лоб, а знизу лягала темною смугою навколо шиї.» ( показується фрагмент кинофільму «Пригоди Тома Сойєра»)
2.Обговорення змісту прослуханого та побаченого:
3. Вправа «Мікрофон» ( задаються учням питання)
ІV. Вивчення нового матеріалу
1 Вступне слово вчителя
Звички, яких набуваєш упродовж життя, можуть бути корисними і шкідливими. Корисні звички сприяють зміцненню здоров’я допомагають у житті, убезпечують від небезпек.
Шкідливі звички шкодять здоров’ю, загрожують безпеці життя. Шкідливих звичок позбутися важко. Але можна. Якщо усвідомлюєш, що маєш шкідливу звичку, виріши, як діяти щоб її позбутися. Відпрацьовуючи нові вміння, формуватимеш нову звичку.
2. Робота з поняттям і термінами
|
|
|
Який термін містить цей ребус
Навичка – це здатність робити щось автоматично не замислюючись. Ходьба читання писання мовлення катання на ковзанах і межах – усіх цих звичок набуваєш після багаторазового повторення.
Відгадайте зашифроване слово
СМНОЗВИЧКАРЩЗЮФ
Звичка – це спосіб дії поведінки що став для людини постійними звичками характерним саме для неї наприклад замислюючись спираєшся на лікоть або прикушуєш нижню губу.
І навички і звички формуються в результаті постійних дій. Проте навички можна удосконалити й розвинути звички ж не розвиваються і не вдосконалюються – такі дії просто притаманні поведінці людини.
Життєві принципи – це набір якихось обмежень чи стимуляцій типу роби те роби це існують досить поширені набори принципів так звані заповіді наприклад 10 біблейних заповідей принципи здорового способу життя.
Творчі вправи (робота в групах)
Завдання:
1. Складіть схему, що показуватиме принципи на яких грунтуються правила здорового способу життя.
Правила здорового способу життя грунтуються на принципах
2.Складіть схему : «Основні звички здорового способу життя»
Режим навчання
Режим відпочинку
Режим сну
Режим дня
Бібліотекар: Китайський філософ Лао- то говорив: «Той. Хто може подолати іншого сильний, той, хто може подолати себе – могутній». Щоб відмовитися від першої запропонованої цигарки, чарочки алкоголю, наркотику, сказати твердо: «Ні!», необхідно мати мужність, справжню силу волі, почуття власної гідності, бути впевненим у собі. Потрібні якості, які роблять людину дорослою, сильною, розумною, обачливою. Саме ці якості виховуйте в собі, адже у вашому житті ще буде чимало спокус і випробувань.
Учитель: Очевидно: звички бувають корисні й шкідливі. Шкідливі звички – це постійна неохайність, неорганізованість, неспроможність доводити почату справу до кінця. Поміркуйте які шкідливі звички є у вас?
А чому ми скажемо тверде «ні»! (прийом «Павучок»)
Наркотики Алкоголь
? ні ?
4. Робота біля дошки
Учитель викликає учнів до дошки. Учні повинні по черзі вибрати і розподілити у дві колонки: зліва- корисні звички, справа – шкідливі.
Перелік корисних і шкідливих звичок:
Я гризу нігті
Я багато сиджу перед телевізором
Я щодня роблю ранкову гімнастику
Я вчасно лягаю спати
Я човгаю ногами
Я зранку обливаюсь холодною водою
Я багато споживаю солодкого
Я смокчу пальці та язик
Я після їжі чищу зуби
Я вживаю такі слова, як «блін», «ну», «короче» тощо
Я палю цигарки
Я щохвилини спльовую слину
Я щоранку чищу зуби
5. Оздоровлююча вправа «Штангіст» (фізкультхвилинка)
Учитель: однією із корисних звичок є заняття спортом. Перетворимося на штангістів. Слід уявити, що перед вами – важка штанга. Нахилитися «взяти її». Кулаки при цьому міцно стиснуті. Підняти з напругою «штангу» вгору. Потримати вгорі кілька секунд, опустити вниз.
А тепер те саме виконаємо під вірш:
Щоб побити всі рекорди,
Я почну займатись спортом
Штангу в гору підіймаю,
Там тримаю опускаю
Розслабляю свої м’язи.
Стало легко так від разу!
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.
Кожна команда одержує аркуш паперу А4, на якому назва команди і два стовпчика «Вірю», «Не вірю»
3. Конкурс « Народ скаже як зав’яже» (проводе бібліотекар)
Пригадайте прислів’я та приказки про здоров’я
Здоров’я – всьому голова
VІ. Підсумки уроку
Вчитель:
1.Вправа «Мені важливо…»
Назвіть по черзі, що для вас з почутого на уроці найважливіше?
Коментоване оцінювання роботи класу , окремих учнів
Підсумкове завдання
2. Прийом «Роблю висновок» Кожен учень висловлює свою думку щодо того, як можна запобігти появі шкідливих звичок
Домашнє завдання :
Релаксація
Медиативна вправа «Ми здорові!»
Библиотекар: уявіть себе сильною, вольовою людиною, якій удається все, чого ви прагнете. Ви щодня розвиваєтеся, набуваєте знань, самовдосконавлюютеся. Ви позбуваєтеся шкідливих звичок, якщо вони ще у вас є, з легкістю і рішучістю. Корисні звички – ваші найкращі друзі. Візьмемося за руки і разом скажемо: «Будьмо здорові!»
(Діти прикриплюють раніше заповнені стікери позбавлення своїх шкідливих звичок на дошку і на цьому урок добігає кінця)
Підготували:
Нерівна В.А. вчитель основ здоров’я Дружківської гімназії «Інтелект»,
першої категорії
Соколовська В.В. завбібліотекою гімназії «Інтелект», вищої категорії