11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Урок формування умінь та навичок з теми"Артур Конан Дойл. "Пістрява стрічка" із використання інтеактивних та хмарних технологій

Про матеріал

розкрити сутність та причини головного конфлікту оповідання «Пістрява стрічка», дослідити роль Шерлока Холмса в сімейному конфлікті родини Ройлотт; схарактеризувати учасників конфлікту з точки зору специфіки детективного жанру; дослідити особливості дедуктивного методу розслідування Холмса; розвивати аналітичні читацькі компетенції учнів,

вміння співрацювати у команді, відповідальність за спільний результат, сприяти формуванню гуманістичного світогляду семикласників, застосуванню гаджетів із навчальною метою.

Перегляд файлу

Тема: Артур Конан Дойл «Пістрява стрічка».  Сутність дедуктивного методу сищика-інтелектуала

Мета:розкрити сутність та причини головного конфлікту оповідання «Пістрява стрічка», дослідити роль Шерлока Холмса в сімейному конфлікті родини Ройлотт; схарактеризувати учасників конфлікту з точки зору специфіки детективного жанру; дослідити особливості дедуктивного методу розслідування Холмса; розвивати аналітичні читацькі компетенції учнів, сприяти формуванню гуманістичного світогляду семикласників.

Обладнання: слайд-презентація фрагменти з художнього фільму «Пригоди Шерлока Холмса»

Тип уроку: формування умінь та навичок

Епіграф:

Шерлок Холмс – це та людина,
яка ніколи не жила,
але яка ніколи і не помре.
Орсон Уеллс (американський актор і режисер)

Хід уроку

І. Організаційний момент (епіграф)

Сьогодні на уроці ми доведемо непересічність літературного персонажа, життя якому дав сер Артур Конан Дойл. Авторові набрид його  герой, він навіть влаштував його вбивство на Рейхенбахському водоспаді, щоб писати історичні романи. Проте після смерті сера Артура Конан Дойла усі газети писали: помер автор Шерлока Холмса.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. «Музей без екскурсовода»

Підніміться, приставте стільці до парт, розгляньте експонати музею Детектива, про які з них ви змогли б розповісти. Зупиніться біля нього та піднесіть руку

1 Едгар Аллан  По

2 Сер Артур Конан Дойл

3 Джеймс Бонд

4 Агата Крісті

5 Джозеф Белл

6 стептоскоп

7 Золотий жук

8 собака Баскервілів

9 банк

 

- ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Музичний супровід

- згадаємо цікаві факти про життя і творчий шлях Сера Артура Конан Дойла

- визначимо ролі героїв у детективному творі

- згадаємо, що таке дедукція, яка її роль у розслідуванні злочину

- з’ясуємо точки зору різних  персонажів, істинний та хибний шлях розслідування, оформимо протокол розслідування злочину

- відновимо послідовність сюжетних елементів оповідання

 

Актуалізація опорних знань. Відновлення логічних ланцюжків

Єзуїтський коледж – математика – Моріарті

Ліцензія на вбивство – хворий на грип – детективи

Единбурзький університет – помічник лікаря – Шерлок Холмс

ІV. Аналітичне дослідження в просторі означеної теми

- Визначте тему оповідання «Пістрява стрічка» (Про що цей твір?) ( Темою оповідання «Пістрява стрічка» є розслідування злочинних дій лікаря Ройлотта проти його пасербиць Джулії та Хелін Стоунер.)

- Яку мету поставив перед собою Шерлок Холмс, узявшись за розслідування справи? (Холмс зрозумів, що Хелін може загинути, як і її сестра, тому вирішив будь-що урятувати дівчину, не зважаючи на те,що їй не було чим оплатити його послуги.)

 

Робота з таблицею. Визначити ролі героїв у детективному оповіданні (робота на картках).

C:\Users\Таня\Desktop\к.JPG

 

Як працює думка Шерлока Холмса?

  1. Побудова алгоритму – повної картини злочину - на основі всіх зібраних фактів та речових доказів.
  2. Відштовхуючись від отриманої картини злочину, сищик  розшукує того єдиного злочинця (або той головний мотив злочину), який відповідає отриманій картині.

Відео «Дедукція»

                                    Для великого розуму дрібниць не існує. Артур Конан Дойл

 

Точки зору, хід розслідування, істинний і хибний шлях

Робота біля дошки (цитатний матеріал в учнів)

Точка зору Ватсона

«Працюючи з любові до свого мистецтва, а не заради грошей, Холмс ніколи не брався за розслідування звичайних, буденних справ, його завжди притягувало до чогось надзвичайного або навіть фантастичного»

«Я не знав більшої втіхи, як спостерігати за Холмсом під час його професійних занять, милуючись його стрімкою думкою. Іноді здавалося, що він розв'язує пропоновані йому загадки не розумом, а якимсь натхненним чуттям, хоч насправді всі його висновки ґрунтувалися на точній і строгій логіці»

Точка зору офіційного слідства

Офіційне слідство цим фактом не поцікавилося

Поліція не змогла навіть розслідувати вже скоєний злочин (вбивство Джулії) не то, щоб його відвернути

«Про це мене питав і слідчий. Мені здається, що я чула ці звуки, однак завивання бурі і потріскування старого будинку могли ввести мене в оману»

«Він ретельно вивчив усі обставини - адже норовливий характер лікаря Ройлотта був відомий усій окрузі, але йому так і не вдалося знайти хоч якесь пояснення смерті моєї сестри. Я засвідчила під час слідства, що двері її кімнати було замкнено зсередини, а вікна захищені зовні старовинними віконницями із широкими залізними засувами. Стіни були уважно вивченні, але вони скрізь виявилися міцними і непошкодженими. Огляд підлоги теж не дав ніяких результатів. Камінний димар хоч і широкий, але його перекривають аж чотири заслінки. Отже, немає сумніву, що сестра в той момент була зовсім одна. Ніяких слідів насильства знайти не вдалося»

«Лікарі досліджували її, але не знайшли нічого, що вказувало б на отруєння»

Точка зору Холмса

«Справа може бути цікавою»

 «Вам не треба боятися, - сказав він, лагідно погладивши її по руці. Я переконаний, що нам удасться все владнати...»

 «А винагороди мені ніякої не потрібно, бо моя робота і є мені винагородою. Звичайно, у мене будуть деякі витрати і їх ви зможете відшкодувати, коли вам буде зручно. А тепер прошу повідомити нам подробиці, щоб можна було скласти думку про вашу справу»

«Складна справа, - сказав він нарешті. - Мені хотілося б з'ясувати ще тисячу подробиць, перш ніж вирішити, як діяти. А тим часом не можна зволікати й хвилини. Послухайте, якби ми сьогодні ж приїхали в Стоук-Моран, чи вдалося б нам оглянути ці кімнати, але так, щоб ваш вітчим про це не знав?»

«Що ж, по-вашому, було причиною смерті?(...) А цигани були на той час у садибі?(…) А що, по-вашому, могли означати її слова про стрічку, про пістряву стрічку?(…) Ця справа темна…»

«Перш ніж відповісти, я хотів би зібрати більш точні докази(…) я думаю, що причина її смерті була більш матеріальна... А тепер, міс Стоунер, ми змушені вас покинути, бо якщо містер Ройлотт повернеться і застане нас, уся поїздка виявиться зовсім даремною. До побачення! Будьте мужні, зробіть усе, що я сказав, і не сумнівайтеся, що ми швидко відвернемо небезпеку, яка загрожує вам»

Робота із сюжетом

https://www.classtime.com/library/question-sets/76389655-57b5-46aa-9359-a61c4052e624

Виконання командної гри «Будуємо Тауерський міст» із паралельним заповненням «Протоколу розслідування»

Протокол розслідування 

Що?_____________________________________

Де?_______________________________________

Коли?____________________________________

За яких обставин?_____________________

З якої причини?________________________

Хто винен?_______________________________

Речові докази

 

Візит Лікаря Ройлота (відео фрагмент)

Відновити послідовність сюжетних елементів і частин твору

Інтерактивна вправа

https://learningapps.org/display?v=poaf6zzqt19

 

Підсумок

- Чому лікар Ройлотт вимагав Холмса не втручатися в цю справу? Як ви вважаєте, чи мав право Холмс втручатися  в сімейний конфлікт?Як би ви вчинили в подібній ситуації?

 

 - Як ви думаєте, до яких дій спонукало Ройлотта втручання Шерлока Холмса у його «сімейну справу»? Чому Холмс зрозумів, що Ройлотт буде активно діяти негайно?

 

V. Рефлексія

- Доведіть, що Шерлок Холмс мав право втрутитися в сімейний конфлікт родини Ройлоттів.

- Спробуйте спрогнозувати ситуацію, що сталося б, якби Холмс не взявся за розслідування.

- Доведіть, спираючись на текст оповідання «Пістрява стрічка», що припущення Шерлока Холмса «Мабуть-таки, я приношу певну користь» має сенс.

Прийом «Градусник»

Учні оцінюють свою роботу  на уроці за шкалою градусника

VІ. Аргументація й виставлення оцінок за урок

VІІ.  Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. школа Дудчинська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 березня 2019
Переглядів
1859
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку