Знайомство зі значенням простих геометричних форм та фігур та з технологією виготовлення об'ємної фігурки; допоможе сформувати вміння практично застосовувати знання у практичній діяльності; пробудить у дітлахів інтерес до навколишнього світу, природи, любов до праці та художній смак.
ПОУРОЧНИЙ ПЛАН
(з ліплення)
Урок № Клас: 1 Дата:
Тема уроку: Формування уявлень про значення простих геометричних форм та фігур. Технологія виготовлення фігурки «Бджола».
Мета уроку: ознайомити зі значенням простих геометричних форм та фігур та з технологією виготовлення об’ємної фігурки, ; розвивати окомір, формувати вміння практично застосовувати знання у практичній діяльності; виховувати інтерес до навколишнього світу, природи, любов до праці та художній смак.
Інструменти та матеріали:
Для вчителя: ілюстрації з зображенням бджоли, вулика, творчі вироби учнів. Для учнів: пластилін, стеки, дощечка, вологі серветки.
Тип уроку:комбінований.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.
ІІІ. Повідомлення теми, мети завдань уроку і мотивація начальної діяльності.
На попередніх уроках ми знайомилися з техніками ліплення з пластиліну.
Сьогодні на уроці, ми з вами продовжимо вдосконалювати наші вміння ліпити з пластиліну об’ємні фігурки тварин. Любити тварин – є однією з гуманніших рис людини. Адже тваринки беззахисні і дуже хочуть аби про них піклувалися і захищали їх. А хто ще це зробить, якщо не ти?
Є тваринки, які є національним символом. Їх захищають найбільше. В Австралії, наприклад, це кенгуру та коала. В Америці – орлан. В Єгипті – верблюд. А в Індії священною твариною вважається корова. В Україні ж однією з національних тваринок є комаха БДЖОЛА. І сьогодні на уроці ми створимо об’ємну фігурку бджілки.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
ПЛАН
10 цікавих фактів про бджолу
Факт 1. Бджоли – родичі оси та мурахи. Існує біля 20 000 видів бджіл.
Факт 2. Бджоли харчуються пилком та нектаром квіток, який вони висмоктують довгим хоботком.
Факт 3. Бджоли відіграють найбільшу роль в опиленні квітів. А через опилення, квіти розмножуються. Це означає, що без бджіл квітів би взагалі не було.
Факт 4. У кожної бджілки на передніх лапках є щіточки, на які вони збирають пилок. А на задніх лапках – спеціальний кошик для його перенесення.
Факт 5. Коли пилок та нектар змішуються разом – утворюється в’язка рідина, яку бджілки складають у стільники. Там формується мед.
Факт 6. Зі стільників утворюється їх будиночок – вулик. Тобто весь будинок бджілки – суцільні цеглинки з меду.
Факт 7. Кожен вулик – будиночок бджіл – може вміщувати в собі біля 40 000 комашок!!! Така велика родина бджіл є окремою країною зі своєю королевою та політичним устроєм. Одні працюють (приносять до вулику пилок та нектар), другі виховують діточок (годують їх нектаром), треті будують стільники (з суміші нектару та пилка), в яких потім народжуватимуться і житимуть нові бджілки, четверті, чи-то четвертА – королева – народжує дітей – нових працьовитих мешканців своєї країни.
Факт 8. Ви знаєте, що оси та бджоли можуть дуже сильно і боляче вжалити. Таким чином ці маленькі істотки захищаються. Проте оси можуть жалити багато разів майже без шкоди для себе. А бджілка, одразу після випуску жала, помирає. Це додає їй гідності та честі до її і без того неймовірної особистості.
Факт 9. Мед, який виробляють бджоли, є найдивовижнішим продуктом у світі!!! має неймовірний ряд вітамінів В1, В2, В6, Е, К, С, провітамін А-каротин, фолієву кислоту. Напевно вам це нічого не скаже, але пізніше, на урок хімії в школі, ви збагнете, який це складний і магічний продукт. Справжній порятунок для людини майже від всіх хвороб!.
Факт 10. Всю нашу історію наші пращури змазували їм рани для скорішого загоєння, адже мед має антибактерицидну властивість. Сподіваюся, що 10 фактів про неймовірну тваринку бджолу стануть вам у пригоді. І наступного разу, коли ви побачите її у полі, ви з повагою посміхнетеся їй, а не злякано розмахуватимете руками, щоб її прогнати. Бджоли – наші друзі.
1. З жовтого чи помаранчевого пластиліну виготовляємо 2 кулі середнього розміру, а з чорного - 3 і сплющує їх. Це деталі тулуба бджілки.
2. З'єднуємо деталі тулуба бджоли, чергуючи оранжеві та чорні кола - це тулуб бджілки.
3. З помаранчевого пластиліну ліпимо велику кулю і одну з його сторін робимо плоскою. Це голова.
4. З іншого боку ліпимо кулю середнього розміру і одну з сторін робимо плоскою. Це задня сторона бджілки.
5. Робимо конусоподібний джгут. Це ніс бджілки. Стеком промальовуємо очі і рот.
6. З чорного пластиліну ліпимо 6 маленьких конусів, зрізуючи їх вершини. Це лапи бджоли.
7. З білого пластиліну ліпимо 4 кулі середнього розміру і сплющує їх, надаючи їм краплеподібну форму. Це крила.
або
Ось така бджілка у нас вийшла, можете прикрасити нашу квітучу галявину своїм виробом.
V. Первинне використання отриманих знань.
Фізкультхвилинка
Всі ми звикли до порядку,
Дружно робимо зарядку.
Ми на радість цьому дому
Відганяєм сон і втому.
І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири —
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись
VІ. Практична робота:
1.Аналіз завдань практичної роботи:
2.Забезпечення необхідними матеріалами, інструментами, роздатковим матеріалом.
3.Т.Б. під час виконання завдань.
4. Самостійне виконання роботи за індивідуальними картками.
5. Поточний інструктаж.
6. Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у ході виконання роботи.
7.Аналіз недоліків роботи та шляхи їх усунення.
VІІ. Підведення підсумків заняття.
Гра «Мікрофон» :
Я ознайомився…
Я навчився…
Я дізнався…
VІІІ. Мотивація оцінок за урок та виставлення оцінок у журнал.
ІХ. Домашнє завдання :
ІХ. Прибирання робочого місця.