Тема: « Моя Україна багата й гостинна»
Мета: закріпити поняття « аплікація», їх види; вміння відрізняти форми та порівнювати їх; знаходити відмінності; розвивати фантазію, критичне мислення, увагу; виховувати любов до краси осінньої природи.
Хід заняття
І.Організація учнів
ПривітанняВстаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь: «Добрий, день!»
ІІ.Актуалізація опорних знань
Читання « Акровірш»
У нас красивий, гарний край:
Квіти, море, річка, гай!
Рідне все: поля, діброви,
А сади які чудові!
Їх краса – це білий цвіт…
Ненька наша, Україна,
Адже ти для нас єдина!
Бесіда:
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Аплікація — це художня техніка, яку застосовують для створення зображень із наклеєних на основі шматочків паперу, тканини, рослинного матеріалу.
—У перекладі з латинської слово аплікація означає «прикладання». Здавна люди намагалися прикрасити своє житло. А як це зробити? З чого? 3вісно, легше за все це було зробити з доступного матеріалу. Коли людина ще не винайшла ні тканини, ні паперу, то доступними були насіння рослин, листя, солома, тобто природний матеріал. Зібрані в суху погоду і висушені рослини та насіння є чудовим матеріалом. Скріплюють деталі клеєм або пластиліном Горіхи та шкаралупа грецьких горіхів використовуються для виготовлення човників, хрущів, рибок, голівок казкових героїв. Із соломи виготовляють корисні речі: головні убори, побутові предмети та іграшки. Солома — це стебелини злакових хлібних рослин, що заготовлені в стадії дозрівання, коли вони набувають золотистого відтінку Поступово людина навчилася створювати цілі картини з природного матеріалу
Д / гра « Яка картина зайва?»
Учні визначають відповідні картини, які належать до виду мистецтва « аплікація», називаючи їх види.
Робота в альбомі:
Фізкультхвилинка
Перегляд мультфільму « Смішарики» Перегляньте уважно мультфільм:
Правила роботи з пластиліном:
1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці;
2. Розрізати пластилін стекою;
3. Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки;
4. Після завершення роботи з пластиліном витирати руки вологою серветкою;
5. Не бери пластилін до рота;
6. Не торкайся брудними руками обличчя, очей, одягу;
7. Не чіпай зошити, книги, гумки — скрізь будуть жирні плями;
8. Не розмахуй стеками, щоб не поранити себе та інших.
Під час роботи з пластиліном слід пам’ятати, що загальну форму виробу ліплять пальцями, а для зображення дрібних деталей використовують спеціальні інструменти – стеки. Вони бувають різної форми. Стеки з одного кінця ширші, а з другого – загострені. Розширеним кінцем стеки розділяють пластилін на дрібні шматочки, роблять у них заглиблення, а загостреним кінцем проводять лінії, роблять проколи.
Самостійна робота
Вчитель допомагає індивідуально. Використовує поточний інструктаж
Підсумок заняття:
— З яким матеріалом працювали на уроці?
— Чи сподобалась робота на уроці?
— Чого навчив сьогоднішній урок?
— Які відкриття зробили?
— Хотіли б ви комусь передати знання, отримані сьогодні на уроці?
Аналіз та оцінювання робіт учнів
— Хто вважає, що трудився сьогодні у повну силу?
— У кого все вдалося?
— Кому потрібно ще попрацювати, щоб робота вийшла якісною?
— Оцінювання робіт.
Прибирання робочих місць
А зараз приберіть своє робоче місце.
Прощання з класом
Дякую вам за урок! До побачення.