Урок фотоквест на тему: Різноманітність рослин своєї місцевості

Про матеріал
Розробка містить повний конспект уроку у стилі фотоквесту, запланованого проводити на природі. Дотримані усі етапи уроку, вказано правила проходження та завдання квесту.
Перегляд файлу

Фото-квест на природі (6 клас)

Івашко Г.В., учитель біології ІІ категорії ОЗ «Судововишнянський ЗЗСО І – ІІІ ст. – ЗДО ім. Т. Дмитрасевича»

Тема: Різноманітність рослин своєї місцевості

Цілі уроку: сформувати конкретні знання про природу рідного краю, значення органів квіткових рослин, ознайомити учнів із рослинами, які ростуть поряд зі школою; показати розмаїття царства Рослини; виробити правила поведінки в природі; прищеплювати учням дбайливе ставлення до природи, залучати до наукової творчості; формувати культуру спілкування; виховувати відповідальність за стан навколишнього середовища.

Основні поняття й терміни: природа, рослини, життєві форми рослин, ярусність.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Місце проведення: пришкільна територія.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 Учитель: Здрастуйте, діти! Слово яке чудесне, гарне, добре, трішки ніжне!

Давайте виконаємо з вами вправу «Коло друзів». Покладіть свою долоню на долоню сусіда й побажайте один одному гарного настрою й удачі!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Свято квітів

Квіти кращу обирали,
Квіти свято влаштували.
На галявині підсніжник
Запалив ліхтарик ніжний.

Небу проліска блакитна
Усміхалася привітно.
З круч і вибалок підбіли
Ясним сонечком горіли.

Цвіт фіалочки ліловий
Сів метеликами в полі.
Ряст чуприною пишався,
Сон в корону пишну вбрався.

Грала променем кульбабка
Жовта-жовта, як курчатко.
У конвалії в намисті
Перли сяяли врочисті.

Визирали із травички
Оченята веронічки.
Барвін-зілля у листочки
Голубі вплітав віночки.

Били в дзвони первоцвіти,
Паленіли горицвіти…
Всі завзято сперечались, 
Вихвалялись, хизувались…

Їм весна сказала: «Квіти!
Ви мої найкращі діти!
Всіх красою наділила!
Кожна квітка гарна й мила,

Кожна сонечком зігріта
І дощем цілющим вмита.
Всі значні і особливі,
Ви у мене всі вродливі».

(Наталя Карпенко)

Учитель: сьогодні ми спробуємо самостійно розшукати вродливих красунь весни.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Експрес – тести.

1.Рослини з однаковими вимогами – це:

а) екологічні групи; б) дерева.

2.Липа – рослина:

а) холодостійка; б) тіньовитривала.

3.Життєва форма – це:

а) трава; б) підсніжник.

4.Антропічні фактори – це:

а) фактори живої природи; б) фактори людської діяльності.

5.Тварини, які живляться рослинами – це:

а) хижаки; б) рослиноїдні.

 

ІV. Проходження квесту

Правила фотоквесту:

  • Сфотографуйте предмет-відповідь на кожне запитання
  • Фото повинні бути якісними і чіткими
  • Фото робити у послідовності відповідно до завдань
  • Таких фото у вас має бути  9

Локація: шкільне подвір’я та сквер біля школи.

Завдання для фото-квесту:

  1. Сучки рогаті,

    Плоди крилаті,

    А лист – долонькою,

    З довгою ніжкою.

Назва дерева походить від латинського «acer» – гострий.

  1. У цієї трав’янистої рослини є безліч назв: пухівки, пухлянко, солдатики, молочник, повітряний колір, масляна квітка, березневий кущ. Слово-назва походить від слова “обдути”.
  2. Рослину ще кличуть "ґудзиковим деревом", мабуть, за схожість плодів-кульок на цей елемент одягу. У східних народів величають чинаром. З роками з корою дерева відбувається те саме, що й зі шкірою змії: інтенсивний ріст в ширину змушує його "скидати покриття" великими бру­натними пластинами, оголюючи молоді гір­чично-зеленуваті шари.
  3. З пахучих квіток фіолетових відтінків  цієї рослини виготовляють коштовну ефірну олію, яка застосовується в парфумерії.
  4. У перекладі з латини назва квітки означає “лілія долин”.

Мініатюрні квіти ззовні нагадують дзвіночки, на їх кінцях розташовуються тонкі довгасті порошинки.

  1. Ягоди багаті вітаміном A і вітаміном C. Жодна інша рослина не має кісточки в формі сердечка. Ягоди  включають в дієту для тих, хто працює на шкідливих виробництвах, так як вони виводять з організму радіоізотопи. Кущ має символічне значення.
  2. Здавна на Русі дерево вважали уособленням могутності і сили. Дерево володіє товстим стовбуром і розвиненою кореневою системою, а в жаркий сонячний день його розлога крона дає відмінну тінь. З деревини виготовляють якісні бочки.
  3. Дерево використовується в ландшафтному дизайні поряд з іншими хвойними. Це пов'язано з тим, що рослина вічнозелена, вона здатна пожвавити ділянку в будь-який час року. Крім того, вона наповнює повітря особливим запахом, який вважається цілющим при ряді захворювань.
  4. Коли Пресвята Діва Марія отримала благу звістку від архангела Гавриїла, вона вирушила повідомити про це своїй родичці Єлизаветі. Марія йшла через гори і долини Іудеї, а коли ступала по полях, то всюди, де Її нога торкалася землі, виростали маленькі білі блискучі квіточки. І весь шлях Діви Марії став доріжкою з цих біленьких красунь.

 

V.  Закріплення знань та підбиття підсумків

Учитель:. Давайте пограємо

  1. Конкурс «Я мила рослинка…».

Перемагає той, хто більше назве рослин на першу букву свого імені.

  1. Загадки про рослин. Перемагає той, хто називає останнім.

Найактивніші учасники отримують солодкі сюрпризи

VІ.  Домашнє завдання

Виготовити фотоколаж. За бажанням та можливостями оформити його у вигляді віночка. Скинути готову роботу у класну вайбер групу.

 

docx
Додано
2 листопада 2022
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку