Урок "Франція в період реставрації. Революція 1830р. Липнева монархія."

Про матеріал
Мета: розкрити особливості політичного та економічного роз¬витку Франції періоду реставрації Бурбонів; пояснити причини Липневої революції 1830 р., познайомити уч¬нів з головними подіями «трьох славетних днів», з’ясу¬вати наслідки революції; схарактеризувати особливос¬ті економічного й політичного розвитку країни періоду Липневої монархії; формувати вміння учнів простежу¬вати причинно-наслідкові зв’язки й робити висновки, розвивати навички порівняння текстів історичних до¬кументів.
Перегляд файлу

 

Тема.   Франція в період  реставрації. Революція 1830р. Липнева монархія.

Мета: розкрити особливості політичного та економічного роз­витку Франції періоду реставрації Бурбонів; пояснити причини Липневої революції 1830 р., познайомити уч­нів з головними подіями «трьох славетних днів», з’ясу­вати наслідки революції; схарактеризувати особливос­ті економічного й політичного розвитку країни періоду Липневої монархії; формувати вміння учнів простежу­вати причинно-наслідкові зв’язки й робити висновки, розвивати навички порівняння текстів історичних до­кументів.

Основні поняття й терміни: «реставрація»; «конституційна Хартія»; «конституційна  монархія»; «фінансова аристократія»; «липнева  монархія» .

Основні знання: період другої реставрації бурбонів; причини й результати Липневої революції 1830р.; конституційний процес; особливості соціально – економічного та політичного розвитку Франції; влада фінансової аристократії.

Обладнання: підручник,презентація.

Тип уроку:  комбінований.

Історичні діячі: Людовік XVIII; Карл X; Луї-Філіпп Орлеанський.

Основні дати й події:

  • 4 червня 1814 р.— прийняття конституційної Хартії;
  •  1815—1830 рр.— період другої реставрації Бур­бонів у Франції;
  • 27—29 липня 1830 г.— Липнева ре­волюція;
  • 1834 р.— прийняття нової конституційної Хартії;
  • 1830—1848 рр.— період Липневої монархії у Франції.

 

  ХІД УРОКУ

  1.                ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2.            АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Бесіда на повторення.

  1.                Які території, на початку XIX ст., входили до Сполученого королівства Великої Британії? (Англія, Шотландія та Ірландія).
  2.                Назвіть партії, які діяли у Великій Британії? (торі-консерватори, віги-ліберали).
  3.                Поясніть значення «Картопляна хвороба». (це голод 1845-1849рр., який був спричинений неврожаєм картоплі – основного продукту харчування ірландців).
  4.                Дайте визначення, що таке «чартизм»? (масовий політично оформлений рух британських робітників у 30-50-х рр. XIX ст.., який виступав за впровадження загального виборчого права).
  1.        МОТИВАЦІЙНИЙ АСПЕКТ

          Давайте з вами пригадаємо, що сталося з Наполеоном І? (після битви під  Бородіном імперія Наполеона занепадає). Слайд1-2

  1.         ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя.

Учитель нагадує учням, що у квітні 1814 р., після падіння влади Наполеона І, у Франції відбулася перша реставрація Бурбонів (повернення до влади конституційної монархії) Конституційна монархія  монархія, при якій влада монарха обмежена так, що в деяких, або у всіх сферах державної влади вона не володіє верховними повноваженнями..Слайд 3

Французький престол посів король Людовік XVIII, який опри­люднив нову Конституцію — Хартію 1814 р.Слайд 4

Колективна робота за завданням.

Учням пропонується самостійно опрацювати і записати в зошити основні поло­ження Хартії 1814 р., які свідчать про встановлення конституційної монархії:Слайд 5

  1.                збереження демократичних свобод;
  2.                гарантія недоторканності приватної власності;
  3.                священність і недоторканність короля;
  4.                виконавча влада в руках короля;
  5.                право короля на законодавчу ініціативу;
  6.                збільшення майнового й вікового виборчого цензу;
  7.                зменшення числа осіб, які мають право бути обраними.

Робота над формуванням понять і термінів.

Слайд 6У Ч И Т Е Л Ь. В оточенні Людовіка XVIII переважали ультрароялісти прихильники повернення до дореволюційного «старого порядку» та необмеженої влади короля.

Поряд із прихильниками бурбонів, діяли антимонархічні організації, метою яких було усунення від влади Бурбонів. До них належали впливові діячі, наприклад генерал маркіз Жільбер де Лафаєт. В 1822 р. вони підняли повстання, яке було жорстоко придушене.

Слайд 7 Ситуація в країні загострюється, коли до влади приходить Карл д’Артуа під ім’ям Карл Х. В країні розгорнувся «білий терор» – масові вбивства революціонерів і прибічників Наполеона.

Слайд 8

  1.                Липнева революція 1830 р. і встановлення влади фінансової аристократії.

          Слайд 9 27 липня 1830 р. Вулиці Парижа вкрилися барикадами. У Липневій революції брав кожен десятий житель міста.

           28 липня повсталі парижани оволоділи збройним складом, міською ратушею та собором Паризької Богоматері.

           29 липня було сформовано Національну гвардію, очолювану генералом Ж. Лафаєтом, яка ввечері захопила палац Тюїльрі. Було створено Тимчасовий уряд. Карл Х направив посланців із пропозицією розпочати переговори, але їх відмовилися прийняти. Липнева революція, яка тривала «три славні дні», перемогла.

         Лідери повстанців зберегли монархію, але змінили короля. Королем  Франції стає герцог Луї Філіпп Орлеанський (7 серпня 1830 р.).Законодавчий корпус приймає нову Конституцію «Хартія 1830 р.» Саме правління Луї Філіппа отримало назву Липневої монархії.Слайд 10

 

Завдання для самостійного опрацювання: Знайти і прочитати, яке значення і результат мала Липнева революція. Слайд11

 

  1.                Соціально-економічний і політичний розвиток Франції.

Самостійна робота за підручником.

Учням пропонується опрацювати відповідний текст підручника і тезисно виписати, які види промисловості і господарства розвивалися. Слайд 12

Бесіда на закріплення.

  1.                Що свідчить про хід промислового перевороту у Франції? (Про хід промислового перевороту у Франції свідчать: поява механічних

прядок; застосування парових машин; зростання кількості фабрик; заміна обладнання на нове в металургії, машинобудуванні; будівни­цтво електричного телеграфу; спорудження залізниць.)

  1.                Які провідні галузі промисловості ви можете назвати?
  2.                Що, на ваш погляд, заважало розвиткові капіталістичного виробництва в країні? (Розвиткові капіталістичного виробництва заважали: засилля дрібних майстерень ремісничого типу; перева­жання ручної праці; діяльність фінансової аристократії (фінансові спекуляції, надання кредитів під великі відсотки); високе мито на ввізну сировину.)

 

  1.                Бельгійська революція 1830 р.

 

        Слайд 13 За рішенням Віденського конгрессу 1814 -1815 рр., учасники якого прагнули створити своєрідний «бар’єр» навколо кордонів Франції на півночі, католицьку Бельгію приєднали до протестантської Голландії та утворили Об’єднане королівство Нідерландів на чолі з голландським королем Вільгельмом І.

        Слайд 14 У бельгійців у складі нової держави одразу з’явилося багато причини до невдоволення.

  • Вільгельм І правив одноосібно;
  • Державною мовою було оголошено голландську

        25 серпня 1830 р., після повідомлень про перемогу Липневої революції у Франції, у Брюсселі спалахнуло повстання, яке швидко поширилося на інші бельгійські міста й провінції.

         У період вересневих боїв більшість території Бельгії було звільнено від голландських військ.

        Слайд 15 10 листопада 1830 р. відкрився бельгійський Національний конгрес, який проголосив незалежність країни і розробив конституцію. Бельгія стала конституційною монархією

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Історичний диктант.

Слайд 17 Серед наведених тверджень є істинні і хибні. Істинне твердження учні відзначають  ( Так ) , а хибне- ( Ні )

1. Реставрація Бурбонів відбулася після Липневої революції 1830 р. ( Ні)

2. У період реставрації у Франції відбувалося повернення до старих феодальних порядків. (Так  )

3. Хартія  1814 р. закріплювала конституційну монархію у Франції.( Так  )

4.Антиконституційні  акти короля Карла Х стали приводом для початку  Липневої революції.  ( Так )

5. Події Липневої революції 1830 р. дістали назву «трьох славет­них днів». (Так  )

6. Період Липневої революції — це час бурхливого економічного розвитку

      Франції та прихід до влади фінансової аристократії. (Так  )

7. Франція значно випереджала Англію в темпах промислового розвитку. (Ні)

Слайд 18

  1.         ПІДСУМКИ УРОКУ

У результаті проведеного уроку учні повинні з’ясувати такі мо­менти:

  •               реставрація Бурбонів посилила політичну й соціально-еконо­мічну нестабільність у Франції;
  •               Липнева революція 1830 р. стала наслідком невирішеності со­ціально-політичних проблем;
  •               влада фінансової аристократії привела Францію до чергового зростання революційних виступів.
  1.     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Слайд 19

  1.               Опрацювати конспект і текст підручника.
  2.               Заповнити порівняльну таблицю.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стрілець Мирослава
    Гарний урок, я також хочу презентації.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Фоміченко Оксана Миколаївна
    Гарна розробка. Та чи не могли б ви поділитись презентацією?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Zihunova Oksana
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
24 березня 2021
Переглядів
13064
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку