7КЛАС
ТЕМА: ФУНКЦЇ ТА ТИПИ ШКІРИ. ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ЗДОРОВ'Я ШКІРИ.
Мета:
Обладнання: фотографії і плакати, що дозволяють ілюструвати зв'язок косметичних засобів зі здоров'ям, ілюстративний матеріал, таблиця «Будова шкіри».
Тип уроку: комбінований.
XIД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Привітання, створення позитивного настрою.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Обговорення та коментарі щодо епіграфів уроку:
Учитель. Ми з вами вже знаємо, що в підлітковому віці можуть виникнути проблеми із зовнішністю. Наше завдання - ретельно розглянути їх і з'ясувати, які з цих проблем можуть погіршити стан здоров'я.
ІІІ. СПРИЙНЯТТЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРIАЛУ
Учитель. Практично всі підлітки незадоволені власним зовнішнім виглядом, своїм відображенням у дзеркалі. Але це не привід себе розлюбити. Насправді кожен гарний по-своєму, і ця краса неповторна, індивідуальна. А якщо й трапляються проблеми із зовнішністю (висипання на шкірі, лупа) - це пов'язане зі швидкими змінами, що відбуваються на фізіологічному рівні. Адже недарма кажуть, що шкіра - дзеркало всього організму.
Тому підлітки мають уважно стежити за власною зовнішністю.
Функції шкіри (за таблицею)
Учитель. Шкіра - найбільший за площею та найдоступніший (ми його бачимо та пізнаємо на дотик) орган тіла людини, зовнішній його покрив. Анатомічними похідними, що утворилися зі шкіри та її зачатків, є нігті і волосся.
Властивості шкіри: еластичність, міцність, чутливість
Функції шкіри |
Характеристика |
Терморегуляційна |
Участь у регуляції теплового обміну із зовнішнім середовищем. Близько 80% усіх теплових витрат організму здійснюється через шкіру |
Рецепторна(шкіра – орган чуття) |
Miстить рецептори, завдяки яким відчуває холод, тепло, дотик, вібрацію, біль, що дає їй змогу реагувати на зміни зовнішнього та внутрішнього середовища, сприймати навколишнє середовище і краще пристосовуватись до його умов |
Захисна |
Служить бар'єром між зовнішнім і внутрішнім середовищем, захищає інші тканини тіла від механічних і термічних ушкоджень, сонячного випромінювання, а також не пропускає в середину організму хвороботворні мікроорганізми, шкідливі рідини, гази |
Дихальна |
Загальний газообмін відбувається не тільки через легені, а й через шкіру, яка поглинає кисень і виділяє вуглекислий газ |
Видільна |
Через шкіру виводиться частина сечовини, мінеральних солей і води |
Обмінна |
Участь у регуляції водного, сольового, вуглеводного та жирового обмінів |
Синтетична |
Бере участь у синтезі вітаміну D, який утворюється під дією ультрафіолетових променів |
Депо крові |
У кровоносних судинах шкіри дорослої людини затримується до 1 л крові |
Самоочищення |
Постійне злущення відмерлого верхнього шару шкіри запобігає проникненню бактерій в інші тканини та сприяє 1 відновленню |
Чинники, які впливають на здоров'я шкіри (ілюстративний супровід)
Учитель. Варто знати, що шкіра відображення стану всього організму. За її станом можна діагностувати здоров'я людини або часткову його втрату чи відсутність, наявність захворювань. До внутрішніх факторів порушення роботи шкіри відносять порушення обміну речовин. Наприклад, унаслідок порушення жирового обміну спостерігається поява жовтих плям на повіках та шкірi обличчя, утворюється подвійне підборіддя. Дуже жирна і солодка їжа негативно впливає на стан шкіри.
Чинники, які негативно впливають на стан шкіри:
Неякісне, неправильне харчування;
Порушення травлення ;
Недосипання;
Паління;
Уживання алкоголю
Оздоровлювальна хвилинка.
Вправа «Будиночок». Вправу виконують сидячи, рухи повторюють 5 разів. Спина пряма, руки опущенні, ноги разом, стопи притиснуті до підлоги. Спокійно вдихнути i плавно підняти руки догори, з'єднати долоні, 10 секунд залишитися в такому положенні. Дихати вільно. Опустити руки, розслабитися.
Типи шкіри
Нормальна шкіра
Жирна шкіра
Комбінована шкіра
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ I ВМІНЬ УЧНІВ
Робота в групах. Складання пам'яток на наступний урок (випереджувальне навчання) Учні класу об'єднуються у 4 групи відповідно до типів шкіри:
Обговорення і складання плану, за яким добиратимуть інформацію та створюватимуть проект
План проекту
1. Визначення типу шкіри.
2. Підбір косметичних засобів.
3. Очищення шкіри.
4. Усунення косметичних проблем.
5. Профілактичні косметичні процедури.
6. Лікування шкіри.
7. Консультації лікарів та отримання рекомендацій.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Прийом «Кольорові знаки»
Учні вибором та підняттям догори геометричної фігури відповідного кольору показують таке:
«Незакінчене речення» Продовжте речення:
«Я можу вплинути на здоров'я шкіри позитивно, якщо....»
Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ