Урок " Г. Х. Андерсен Гидке каченя"

Про матеріал

Тема: Г.Х.Андерсен “ Гидке каченя ”

Мета: Ознайомити учнів з особистістю славетного казкаря, допомогти дітям усвідомити складний шлях пізнання себе і навколишнього світу, вчити їх орієнтуватися у структурі тексту, відпрацьовувати способи та якість читання. Розвивати увагу, пам`ять. Виховувати любов до лебедів.

Обладнання: Портрет письменника,виставка збірок казкаря,ноутбук,телевізор.

Тип уроку: Вивчення нової теми.

Перегляд файлу

Тема: Г.Х.Андерсен “ Гидке каченя ”

Мета: Ознайомити учнів з особистістю славетного казкаря, допомогти дітям усвідомити складний шлях пізнання себе і навколишнього світу, вчити їх орієнтуватися у структурі тексту, відпрацьовувати способи та якість читання. Розвивати увагу, пам`ять. Виховувати любов до лебедів.

Обладнання: Портрет письменника,виставка збірок казкаря,ноутбук,телевізор.

Тип уроку: Вивчення нової теми.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми з вами розпочинаємо вивчати новий розділ. А для того,щоб дізнатися який,розшифруємо зачаровані слова:

              “ воТри нихрубіжза никівписьмен”

Так,вірно “ Твори зарубіжних письменників ”. Ознайомимося з творчістю Г.Х.Андерсена “ Гидке каченя ”

ІІІ. Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом письменника.

1. Опрацювання життєвого та творчого шляху Г.Х.Андерсена

Вам було домашнє завдання підготовити інформацію про життя письменника.

- Де народився Андерсен?

- Як пройшла його юність?

- Чим любив займатися?

- Як люди вшановують пам`ять Г.Х.Андерсена?

2. Гра “ Переплутанка”

Які казки Г.Х.Андерсена ви знаєте?

РУСАВОНЬКА                                 ДИКА КОРОЛЕВА

ДЮЙМОЛОНЬКА                              СНІГОВІ ЛЕБЕДІ

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Слухання пісні.

- Про кого буде йти мова на уроці?

- Що символізують ці гарні птахи?

Лебеді — це символ вірності. Вони ніколи не зраджують один одного. Тому у день весілля молодій парі бажають лебединої вірності і дарують вітальні листівки з намальованою парою лебедів.

- Чи живуть у нашому селі лебеді?

- Чи велика чисельність цих птахів?

- Чому?

Взимку 2015 року в Калинівському районі Вінницької області від руки людини загинуло близько 200 лебедів.

Наша місцева поетеса Наталія Колісник описала ці плачевні дії у своєму вірші

               ” Пам`яті білокрилих красенів ”

Білосніжні птахи плесо полонили,

І від крил прекрасних спінилась вода,

Зимувати в теплім озері лишились,

Підросла за літо зміна молода.

В лебединім царстві - спокій і довіра,

Люди годували птахів, хто чим міг,

Їм зимове сонце лагідно світило,

Перший сніг на крила лебедині ліг.

Та лихії очі цю красу уздріли,

Взялась за рушницю нищівна рука,

І у гордих красенів кулі полетіли,

Перший сніг від болю й крові набрякав.

Закричали з туги стривожені птахи,

Полетів до неба лебединий плач,

Закривались очі, наповнені жахом,

Помирав у муках крилатий сурмач.

Білий пух і пір`я літали в повітрі,

Лебедят торкалися мертвії тіла,

Ангели тужили в місячному світлі,

Смерть не зупинили сильних два крила.

Небо розпростерло їм свої обійми,

Забрало до себе окрасу землі,

Бо в людей довіра — справа  безнадійна,

Знищують природу ці створіння злі.

Лебеді занесені до Червоної Книги України і потребують охорони.

V. Опрацювання І частини казки “ Гидке каченя ”

1. Загадки

Відгадавши загадки, дізнаємось де відбувалися події.

Швидко ласти одягнула,

і до річечки чкурнула

Покупалась, стрепенулась

І сухою повернулась.  ( Качка)

Хто сердитий спозаранку

на подвір`ї біля ганку?

- Ой булди, булди, булдик,-

З півнем свариться ...( Індик)

Довго він в яйці сидів,

мати його гріла.

Шкаралупу він пробив

і розправив крила.

Наче сонечко жовтенький,

він маленький і тепленький. ( Курча)

І шипить він і гелгоче  -

Каже, що вкусити хоче.

Довгу шию витягає

і немовби розмовляє:

“ Як вкушу, то буде знак.

Я — сердитий птах....”( Гусак)

Будить будильник нас кожного ранку,

Він кукурікає гучно на ганку.

Всі прокидаються, сонце встає.

На кожнім подвір`ї будильник цей є. ( Півень)

- Як називаються ці птахи?

- Так де будуть відбуватися події?

2. Виразне читання вчителем.

Діти позначають незнайомі слова простим олівцем.

- Хто ж є героями казки?

 

 

 

3. Робота в групах.

- Яких  мешканців двору можна віднести до головних та другорядних героїв твору?

1 група ( Вибирає головних героїв твору)

2 група ( Вибирає другорядних героїв твору)

4. Словникова робота.

Пояснення значення слів.

Хутір — відокремлене селянське господарство разом із садибою власника.

Милість — доброзичливе, привітне ставлення до когось.

Селезень — качур.

Підбір синонімів

Гидке — погане, некрасиве.

5. Повторне читання дітьми мовчки із зміною силою голосу.

- Чому каченя вважали гидким?

- Хто його захищав?

6.Читання “ Буксиром ”

- Де народилися каченята?

- Що найбільше їх вразило спочатку?

- Яке яйце тріснуло останнім?

- Чого боялася мама-качка?

- Як мама-качка переконалася, що найбільше пташеня — це не   

індичка ?

7. Вибіркове читання.

- Куди вивела качка каченят і які давала їм настанови?

- Як пташине подвір`я прийняло гидке каченя?

- Як мати його захищала?

- Прочитайте опис хутора.

- Прочитайте опис пташиного подвір`я.

8. Фізкультхвилинка

Танець каченят з музичним супроводом.

9. Читання речень з різним інтонуванням.

?  !   .

- Сумно

- Весело

- Мрійливо

- Загадково

10. Проблемне питання

- Що сталося з каченям за парканом?

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Встановлення типу персонажів.

ПОЗИТИВНИЙ           НЕГАТИВНИЙ

VІІ. Підсумок уроку.

- Я познайомився з......

- Хотілось би....

VІІІ. Домашнє завдання.

Читати виразно.

Намалювати ілюстрацію до тексту.

docx
Додав(-ла)
Рєзнік Тетяна
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
4384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку