19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Письменники рідного краю Урок

Про матеріал
Удосконалювати навички свідомого читання прозових творів. Вироблення навичок чіткої і виразної мови. Вчити голосом передавати настрій дійових осіб. Виховувати бережне ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Виробляти в учнів навички швидкочитання. Розвивати пам'ять, мислення, увагу. Виховувати любов до природи.

Обладнання. Картки з пірамідами, скоромовка, текст зорового диктанту, таблиця «Знайди пеньок», текст-анаграма, текст «Лелеки», вправи на дикцію: таблиця.

Хід уроку

I. Повторення основних теоретичних моментів навчального матеріалу.

Читання вислову на дошці.

«Читання — це віконце,

через яке діти бачать

 і пізнають світ

і самих себе».

В. О. Сухомлинський

Тож давайте будемо сьогодні працювати так, щоб це віконце було щодень ширшим і ширшим, щоб через нього ми добре бачили, пізнавали світ і самих себе.

Сьогодні ми повправляємося у швидкочитанні. — Яка зараз пора року? (Весна)

Бачу, кожен з вас має весняні квіти. Але, діти, пам'ятайте, що квіти рвати з цибулькою не можна, бо вони більше не виростуть. Та й багато вам їх не треба, бо вони зав'януть. Ці перші весняні квіти занесені до Червоної книги. Бо їх стає все менше і менше. А ось у нашого Діми такі квіти ростуть вдома. їх стає все більше й більше. Бо зрізає він квіти ножем так, що на наступний рік вони у нього знову виростуть.

II. Повторення основних способів розв'язання завдань.

 

1. Вправи на дихання.

а) Дивимося на ці квіти, вдихаємо повітря і видихаємо на звук [а], передаємо наше захоплення.

Приготувалися. Починаємо.

б) Вдихаємо повітря і на звук [о] передаємо наше захоплення.

в) А тепер підніміть квіти до носика. Чим пахнуть квіти?
(Весною, мамою, бо весна і мама дуже схожі, а ще ніжністю, лісом)

«Ланцюжок» — «Рух по колу» -

 

2. Гімнастика для очей.
 

 

 

 

Потренуймо наші очі, щоб добре бачили.
«Гойдалка» — рух очей вправо, вліво.

 

3. Робота з пірамідою.

М     и

По ле

Річ  ка

Шко  ляр

Трам  вай

Комбай  нер

 

4. Запам'ятайте слова. Яке слово тут зайве?

Піонія, тюльпан, жоржина, айстра, дуб, чорнобривець, гвоздика.

 

5. До слова, що означає назву предмета, додай слово, що означає ознаку предмета, і утвори словосполучення.

Дівчинка (вродлива, струнка, скромна, розумна, кмітлива, миловидна, смішна, пишна, охайна, гречна...)

Додай слова назви дії.

Дівчинка (сміється, радіє, мріє, читає, малює, пише, розповідає, спить, фарбує, танцює).

6. Наступні вправи на дикцію.

Читання таблиці. Читаємо склади із голосними звуками [а], [о], [у].

 

 

А

О

У

и

І

Е

я

ю

є

KB

КВА

кво

КВУ

кви

KB І

КВЕ

 

 

 

кл

КЛА

кло

КЛУ

кли

КЛІ

КЛЕ

 

 

 

KM

КМА

кмо

КМУ

кми

КМІ

КМЕ

 

 

 

кн

КНА

кно

КНУ

кни

КНІ

КНЕ

 

 

 

KP

КРА

кю

КРУ

КРИ

КРІ

КРЕ

КРЯ

КРЮ

 

вг

ВГА

вго

ВГУ

вги

ВПІ

ВГЕ

 

 

 

вд

ВДА

вдо

ВДУ

вди

вді

ВДЕ

вдя

вдю

 

вж

ВЖА

вжо

ВЖУ

вжи

ВЖІ

ВЖЕ

 

 

 

вл

ВЛА

вло

ВЛУ

вли

ВЛІ

ВЛЕ

вля

влю

 

вм

ВМА

вмо

ВМУ

вми

ВМІ

ВМЕ

 

 

 

вн

В НА

вно

ВНУ

вни

ВНІ

ВНЕ

ВНЯ

вню

внє

BP

ВРА

вю

ВРУ

ВРИ

ВРІ

ВРЕ

ВРЯ

ВРЮ

 

вх

ВХА

вхо

ВХУ

вхи

ВХІ

ВХЕ

 

 

 

вч

ВЧА

вчо

ВЧУ

вчи

ВЧІ

ВЧЕ

 

 

 

вш

ВША

вшо

ВШУ

вши

ВШІ

BLUE

 

 

 

PB

РВА

РВО

РВУ

РВИ

РВІ

РВЕ

 

 

 

тв

ТВА

ТВО

ТВУ

тви

TBI

ТВЕ

 

 

 

 

  1. Читання чистомовок.

 Іс-іс-іс — спить похмурий ліс.

 Іш-іш-іш — стало скрізь тихіш.

Су-су-су — я листок несу.

 Шу-шу-шу — його засушу.

 

  1. Повторення раніше вивчених скоромовок. Вивчення нової скоромовки.

Прийшов Прокіп — кипить окріп,

 Пішов Прокіп — кипить окріп,

 Як при Прокопі кипить окріп,

 Так і без Прокопа кипить окріп.

 

  1. Слово у слові.

 Електростанція.

 Із букв цього слова складіть нові слова!

(Трос, танці, станція, секрет, сорт, торт, нас, крос, кіт, росте, рота, літак...)

 

 

10. Зоровий диктант.

 

1). У полі парувала свіжа рілля.

 2). Микола назбирав пролісків.

3). Прийшло веселе щедре літечко.

4). По небу пливли кучеряві хмарки.

 5). Всюди майорять яскраві прапори.

6). На небі пливуть сірі хмари.

11. Текст на доповнення.

 

Додайте закінчення, підготуйтеся до читання скоромовкою.

 

ЛЕЛЕКИ

Лелеки на зиму летя... у теплі краї на півд... Але якось двоє з них зосталися зимувати у нашому селі. Ці лелеки ще з літа навідувалися до пташника і годува... біля курей. А якось лишилися і на ніч з курми. Настав осінній хол... Лелеки зовсім переселилися у пташник. Птахи звикли до нового життя.

12. Анаграми. Текст «Черепаха».

ЕРЕЧАХПА

ереЧахпа ідвучал етлоп. онаВ рпониукасял і илівлаз з орни. иліВлаз і ялгал іляб овхуд. оВан абагот веж індв єн ипал і єн їал. ереЧапах уришал в ордогу. оанВ анзал, ощ ерпуш артув ретаб уакитш в инзіни

 

13. Знайди «Пеньок».

Палка сорока піч

Палка сорока ніч Палка сорока піч

Пилка сорока ніч

 

 III. Підсумок уроку.

Який вид занять вам найбільше сподобався? Чим?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку