Урок географії 6 клас Болото

Про матеріал
Даний урок знайомитить дітей з поняттям «болото», як воно утворюється, яка користь від боліт, знайомить з рослинним і тваринним світом боліт ; розвиває пізнавальний інтерес , логічне мислення , вміння працювати в групі та самостійно ; виховувує любов до рідного краю, повагу до товаришів.
Перегляд файлу

Тема : Болото.

Мета :ознайомити дітей з поняттям «болото», як воно утворюється, яка користь від боліт ; розвивати пізнавальний інтерес , логічне мислення , вміння працювати в групі та самостійно ; коригувати мову ; виховувати любов до рідного краю, повагу до товаришів.

Обладнення : карта України , ілюстрації.

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

 

 Хід уроку :

І. Організаційний момент:

Привітання:

               - Всі мершій сідайте діти

                 Домовляймось не шуміти

                 На уроках не дрімати

                 Руки вчасно піднімати ,

                А щоб не було мороки

                 Всі готові до уроку ?

Психологічний настрій:

- Посміхніться однокласникам , мені. Гарний настрій , володіння собою допоможуть вам бути активними на уроці.

Будьте уважними і доброзичливими.

Не бійтеся помилитися ,продемонструвати свої здібності, уміння , пам'ять, увагу.

Робіть самостійні висновки.

Я вам бажаю успіхів.

ІІ. Перевірка знань учнів:

- Яку тему ми вивчали на минулому уроці ?

- Що таке гідросфера ?

-Який склад гідросфери ?

- Що входить до вод суходолу ?

(тест )

- Що називається озером ?

-Яке озеро найглибше , найбільше ? покажіть на карті.

- Які озера стічні

- Які безстічні ?

(Виступ учениці з додатковим повідомленням про озера.)

- Коли поперек річкової долини будують греблі то виникають…

Чому будують водосховища ?

- А які негативні сторони водосховища ?

-Крім озер , водосховищ , річок до вод суходолу ще й відносяться й болото.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:

Тема сьогоднішнього уроку : Болото.

- Що ви знаєте про болото?

Знаю. (заповнюємо після оголошення теми )

Хочу дізнатися.(заповнюємо після оголошення мети)

 

 

 

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося що таке болото , чому воно утворюється, ознайомимося з рослинним та тваринним світом ,

дізнаємося чи є від болота користь.

 

ІV. Робота над темою уроку:

1.Проблемне питання : Чому болото утворюється .

Що ж таке болото ? Щоб відповісти на це запитання дамо спочатку визначення болота. Болото – це ділянка земної поверхні з надмірним зволоженням, на якій ростуть вологолюбива рослинність.

2. Розповідь вчителя з елементами бесіди про болото.

Чому ж утворюється болото ? Як на вашу думку ?

Найчастіше утворюються болота в зниженнях з стоячою водою. Вода тут застоюється заростає водоростями , ряскою , осокою, мохами, очеретом. Проходить багато років і озеро ,або інша водойма на поверхні покривається товстим хитким рослинним шаром , ходити по якому дуже небезпечно бо можна провалитися, або засмоктати трясовина.

На болоті ростуть не тільки рослини , а болото це і місце життя деяких тварин .

Люди не дуже люблять болото.

Бо хліб тут не посієш, та й комари дошкуляють.

У своїх прислів’ях про болото люди кажуть :

«Болото – тільки жабам рай.» « Не ходи по болоту , бо здибаєш хворобу»

А які ще ви знаєте прислів’я про болото ?

Болото не тільки погане ,а й хороше є про болото. Від болота є й користь.

По – перше болото зберігає в собі запаси прісної води , підтримує рівень води в річках. , а що по - друге ви дізнаєтесь,  якщо прочитаєте статтю « Болото».  Запишіть в зошити .

 3.(додаткове повідомлення учнів про представників тваринного  і рослинного світу).

4.Словникова робота.

Трясовина – ділянка землі з надмірним зволоженням.

5. Робота в групах

Складіть порівняльну характеристику  болото і озеро.

6.Сенкан « Болото»

V. Підсумок уроку.

Що ж таке болото?

Чому воно утворюється ?

Яким умовним знаком позначають болото?

Де на території України є болото ?

На якій низовині розташовані болота , чому болото здебільшого розташовані на Поліссі , а не на іншій низовині ?

Що таке трясовина ?

 Яке значення боліт ?

Чому треба охороняти прісні водойми нам допоможе Метод  «Прес»

V. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 грудня 2020
Переглядів
2369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку