Пінчук Ж.Г., вчитель географії
Географія. 7 клас.
Тема уроку: Географічне положення Австралії. Відкриття та дослідження. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.
(урок з використанням елементів технології критичного мислення)
Мета уроку: охарактеризувати географічне положення Австралії, дослідити етапи відкриття та вивчення материка, тектонічну будову, рельєф та корисні копалини; розвивати навички критичного аналізу матеріалу; виховувати екологічне мислення.
Обладнання: підручник, проєктор, ноутбук.
І.Організаційний момент
Робота з візуальним джерелом інформації – картина художника Віктора Грозного
-Якою могла постати Австралія перед першовідкривачами?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Що вам відомо про Австралію?
Що потрібно ще вивчити?
Які питання виникають?
Екологічна хвилинка: Пожежі в Австралії.
- Які причини і наслідки ви вбачаєте в тривалих пожежах в Австралії для материка та всього світу?
- Який може бути вихід?
- Які аналогії можна провести з даною ситуацією з Україною (спалювання сухої трави та пожежі в лісах)
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІV. Опрацювання нового матеріалу.
- Перегляд навчального відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=rKvbNnntPDA
- Відтворення навчального матеріалу
Складання ментальної мапи
V. Рефлексія (навчальна)
Діаграма «Кола Венна»
Порівняйте географічне положення материків тропічних широт Австралії та Африки
Робота з питаннями по темі
«Тонкі» питання
|
«Товсті» питання
|
-
Хто відкрив Австралію?
|
-
Чому материк відкривали кілька разів?
|
-
Коли відкрили Австралію?
|
-
Як можна пояснити віддаленість материка?
|
-
Скільки океанів, морів, заток, проток біля Авсстралії?
|
-
Які наслідки того, що материк є найвіддаленішим?
|
-
Де знаходиться затока Карпентарія, Велика Австралійська затока?
|
-
Чи згодні ви, що материк називають країна-острів -навпаки?
|
-
На якій тектонічній плиті розташований материк?
|
-
Чому на материку немає сейсмічної активності?
|
-
Які Корисні копалини є на материку?
|
-
Чи пояснюються особливості рельєфу материка та які насліки?
|
VІ. Підсумок уроку (об'єднано з попереднім етапом)
«ПАРІ», «ОНУК ОСТАПА БЕНДЕРА» ( завдання спрямоване на формування навичок практичного застосування отриманих знань з теми)
VІІ. Домашнє завдання
- Виконати завдання в Classroom