Урок географії "Гідросфера"

Про матеріал
Мета: узагальнити та систематизувати знання про гідросферу Землі; розвивати та вдосконалити практичні вміння і навички учнів працювати з картами, атласом; провести тематичний диференційований контроль знань учнів; виховувати почуття відповідальності за збереження вод і водних ресурсів.
Перегляд файлу

ТЕМА :  « ГІДРОСФЕРА»

Мета: узагальнити та систематизувати знання про гідросферу Землі;  розвивати та вдосконалити практичні вміння і навички учнів працювати з картами, атласом; провести тематичний диференційований контроль знань учнів; виховувати почуття відповідальності за збереження вод і водних ресурсів.

Тип уроку: урок узагальнюючого повторення з теми «Гідросфера»

Обладнання: фізична карта півкуль, географічний атлас, вислів про воду.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Початок уроку.

Куди не глянь кругом вода… Вода в морях і океанах,

                     Вода в річках і потічках, вода в озерах і болотах,

    Вода в криницях і джерелах, вода в хмаринці і сніжинці,

                     Вода в повітрі і льоду, вода в робочому поту,

                     Вода у сльозах радості і горя… Навкруг вода…

Запитання: Про що йтиме мова на уроці?

Вчитель узагальнює відповіді учнів і проголошує тему і мету уроку.

ІІ. Систематизація знань з теми «Гідросфера».  «Мозкова атака»

  1. Як поділяються води «Гідросфери»?
  2. Що ми відносимо до вод Світового океану? А що до поверхневих вод?
  3. Назвіть і покажіть на карті океани?
  4. Що ми називаємо морем? Які види морів Вам відомо?
  5. Що ми називаємо затокою? Наведіть приклади?
  6. Що ми називаємо протокою? Наведіть приклади?
  7. Який канал з’єднує Червоне та Середземне моря?
  8. Який канал розділяє Північну і Південну Америку?
  9. Назвіть і покажіть на карті материки?
  10. Що ми називаємо островами? Які вони бувають за походженням? Наведіть приклад.
  11. Що ми називаємо півостровами? Наведіть приклад?.
  12. Що ми називаємо річкою? Які річки бувають за характером течії? Назвіть найдовшу річку світу?
  13. Яку назву має період,  коли в річці найнижчій рівень води?
  14. Назвіть найбільше за площею озеро світу?
  15. Назвіть найглибше озеро світу?

-2-

Наступне завдання:   «ПЕРЕПЛУТАНА ЛІТЕРИ»

                                    (Правильно утворити слова)

 

НЕТКІТЧІНО, ШИКЛАЗОІВ, ВІЛЬКОДОВОИ, ТІНЧІС, ГАНІТЗА, МАНЛИНІ, СІБЕТІНЗЧ.

Відповіді: тектонічні, залишкові, льодовикові, стічні, загатні, лиманні, безстічні.

Запитання: Про що нам говорять утворені слова?

                     За якими ознаками можливо розділити ці слова на дві групи?

 

 

Цифровий диктант  «Води суші»

Питання.

  1. Заглиблення, по якому вода річки тече постійно.
  2.  Площа, з якої річка збирає воду.
  3. Межа, яка розділяю басейни річок.
  4. Місце виходу підземних вод на поверхню.
  5. Місце впадіння річки в іншу річку, озеро чи море.
  6. Зниження, яке тягнеться від початку річки до гирла.
  7. Річка з усіма притоками.
  8. Частина річкової долини, яка під час повені затоплюється.

Відповіді:

  1. Басейн річки
  2. Вододіл.
  3. Річкова долина.
  4. Русло річки.
  5. Річкова система.
  6. Гирло.
  7. Джерело.
  8. Заплава.

(4, 1, 2, 7, 6, 3, 5, 8).

 

Згрупуйте слова за змістом

 

  1. Внутрішні і окраїнні моря: Карське, Червоне, Чорне, Азовське, Баренцове, Середземне, Чукотське, Карибське, Берінгове, Лаптєвих, Балтійське.

Внутрішні моря: Червоне, Чорне, Азовське, Середземне, Балтійське.

Окраїнні: Карське, Баренцове, Чукотське, Карибське, Берінгове, Лаптєвих.

  1. Визнач вулканічні, мактерикові , коралові острови: Японські, Нова Гвінея, Гренландія, Гавайські, Великий Бар’єрний риф, Нова Зеландія, Великобританія.

-3-

Вулканічні острови: Японські, Гавайські;

Материкові острови: Нова Гвінея, Гренландія, Нова Зеландія,      Великобританія;

Коралові острови: Великий Бар’єрний риф.

 

Завдання «БІЛА ВОРОНА»

У рядку слів знайди зайве, прокоментуй чому?

  1. Річка, море, затока, півострів, озеро.
  2. Море, протока, болото, затока.
  3. Камчатка, Аравія, Мадагаскар, Індостан.
  4. Гренландія, Мадагаскар, Гавайські острови, Нова Гвінея.
  5. Байкал, Волга, Ніл, Амазонка.
  6. Заплава, витік, русло, граніт.
  7. Льодовик, болото, річка, затока.
  8. Водяна пара, краплі туману і хмар, ставки, сніг.
  9. Прибій, припливи, течії, озеро, цунамі.
  10. Межень, паводок, повінь, дощ.

Випереджаючі завдання:  « Міні проект»

«Літературна хвилинка» Повідомлення прислівїв про воду.

 «Художня хвилинка» Розгляд малюнків.

Поетична сценка:

 Що це з річкою? Вона непримітна і сумна…

Тиж була глибока, швидкоплинна, світлоока.

Чом же стала каламутна, чом хлюпочуть хвилі смутно?

Як мені не сумувати? Всі отрутохімікати

Постікали в мою воду, зіпсували мою вроду.

Вже течу між болотами, заросла очеретами,

Зникла риба, навіть раки поховались небораки.

Запитання: про що розповів нам цей вірш? Хто винен в цій ситуації? Що нам потрібно робити, як вийти з такої ситуації?

(Висновок про збереження природи)

ІІІ.  Підсумок уроку.

ІV. Оцінювання учнів

V.  Домашнє завдання. Підготуватися до  самостійної роботи з теми Гідросфера».

docx
Додав(-ла)
Чиший Світлана
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
1 березня 2019
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку