Географічна вікторина
«Знавці географії» для 6 класу
Мета:
навчальна: систематизувати та узагальнити знання учнів з вивченого матеріалу;
розвиваюча: розвивати творче мислення і винахідливість під час розв’язування нестандартних завдань;
виховна: виховувати інтерес до географії.
Обладнання: картки, плакати, географічні атласи, ребуси, компютер, мультимедійний проектор.
Журі: вчителі, інші учні
Тип уроку : урок - вікторина
Форма роботи: групова
ХІД ГРИ
І. Учитель.
У нас сьогодні незвичайний захід — урок цікавої географії , який проведемо у формі вікторини. Сьогодні ми дізнаємось на скількі добре ви знаєте географію, а ще побачимо, як ви добре вмієте працювати у команді.
Отже, ми починаємо вікторину.
Перший ведучий. Увага! Увага! Починаємо змагання найкмітливіших, найвеселіших, найвинахідливіших учнів нашої школи!
Другий ведучий. Ми сьогодні зібралися на свято радості, пісні і сміху. Хочу, щоб ваші надії збулися, щоб не сумно було ні хвилини.
Перший ведучий. У змаганні беруть участь дві команди: « Екватор» і «Мандрівники».
(Ведучий оголошує імена капітанів та членів команд.)
Другий ведучий. Команди займають свої місця і готові до товариської зустрічі. Кожну команду прийшли підтримати вболівальники. Вони зможуть заробити бали для улюбленої команди в конкурсах уболівальників.
Ведучий представляє членів журі. Після цього ведучі по черзі проводять конкурси.
1 турнір "Бліц турнір" ( 1 бал за правильну відповідь)
Бліц – запитання
2 тур " Підбери пару " (Правильно виконане завдання 6 балів)
Вчитель заздалегідь готує роздатковий матеріал - картки з прізвищами мандрівників та картки з географічними відкриттями. Учні повинні підібрати «пари». Свої відповіді вони повинні будуть занести до бланку відповідей. Так, картки з прізвищами географів можуть бути такі як: (додаток 1)
Відповідно картки з подіями великих географічних відкриттів :
1 – У 1820році 28 січня експедиція, яку вони очолювали на човнах, " Мирний ", "Восток " вперше підійшла до 6-го континенту - Антарктиди;
2 – У 1271 - 1295роках італійський мандрівник, одним з перших серед європейців побував у Китаї, жив, працював і подорожував ним протягом 17 років;
З - Він відплив з Іспанії на захід в пошуках нового шляху до Індії. Ці події відбулись у 1492 році. Разом з своєю командою він перший переплив Атлантичний океан і, допустившись найбільшої в своєму житті помилки, відкрив новий материк;
4 - У1497 році почалася його мандрівка. Вже в наступному році він обігнув Південну Африку, вперше перегнув Індійський океан і досяг берегів Індії в 1499 році. Це було відкриття морського шляху до Індії;
5 - У1768 - 1770 роках англійський мореплавець здійснює плавання до берегів Таїті і потім він мандрує до сходу Австралії, де досліджує тваринний та рослинний світ п’ятого континенту;
6 - Вперше здійснив навколосвітню подорож у 1519 - 1521 роках, хоч і його експедиція повернулась додому без свого капітана.
Відповідь:
Тур 3 «Приховане питання»: (кожна правильна відповідь 1 бал)
На дошці зображена таблиця з прихованими ячейками (див. додаток 2), в яких містяться питання по різних категоріях «Загальної географії» завдання учнів, вибрати собі ячейку, і дати відповідь на питання, яке там приховане.
І. Метеорологічні прилади
1. Чим визначити напрямок вітру? (Флюгером)
7. Чим визначити тиск повітря? (Барометром)
13. Чим вимірюють вологість повітря? (Гігрометром)
19. Чим вимірюють кількість опадів? (Опадоміром)
25. В яких одиницях вимірюють атмосферний тиск? (мм рт. ст.)
ІІ. Погода
2. Рух повітря в горизонтальному напрямку. (Вітер)
8. Волога, яка випадає на земну поверхню. (Опади)
14. Скупчення води на висоті в повітрі. (Хмари)
20. Передбачення погоди. (Прогноз)
26. Люди, які проводять спостереження за погодою. (Метеорологи)
ІІІ. Стихійні метеорологічні явища
3. Льодяні частини, які випадають під час грози. (Град)
9. Вітри катастрофічної сили. (Урагани)
15. Випадання сильного дощу за короткий час. (Злива)
21. Поява низької температури повітря на початку осені, наприкінці весни. (Приморозок)
27.Утворення шару льоду на дорогах, небезпечно для людей і машин. (Ожеледиця)
ІV. Клімат
4. Область низького тиску. (Циклон)
10. Який це тип клімату, коли цілий пора року – літо, але при цьому постійно ідуть дощі. (Екваторіальний)
16. Область високого тиску (Антициклон)
22. Сезонні вітри на сході Євразії (Мусони)
28. Багаторічний режим погоди? (Клімат)
V. Географія
5. Модель Землі. (Глобус)
11. Ступінь зменшення відстаней на глобусі, плані чи карті порівняно з дійсними відстанями називається….? (Масштаб)
17. Креслення невеликої ділянки місцевості, виконане в масштабі за допомогою умовних знаків і орієнтоване за сторонами горизонту (План)
23. Кут між напрямком на північ і обраним об’єктом, він допомагає дотримуватись обраного маршруту (Азимут)
29. Висота відносно рівня Балтійського моря. (Абсолютна висота місцевості)
VI. Градусна сітка Землі
6. Найдовша паралель, що ділить земну кулю на дві півкулі – Північну і Південну. (Екватор)
12. Лінії на карті, які з’єднують полюси Землі. (Меридіани)
18. Лінії, паралельні екватору. (Паралелі)
24. «Географічна адреса» любої точки на Землі. (Географічні координати)
30. Північною і Південною може бути… (Географічна широта)
Завдання 2. ( 5 балів)
Під час походу туристи фіксували всі географічні об’єкти, які зустрічались їм на шляху. Прочитайте по схемі шлях туристів:
Відповідь:
(Від станції наш шлях проходив по шосе до металевого мосту через річку. Потім ми пішли по лугу, де ми натрапили на болото і чагарники. Під вечір ми увійшли в мішаний ліс, пройшли 2 км. по сільській дорозі вздовж лінії електропередачі і у біля будинку лісника зробили перевал.)
Підбиття підсумків
Підрахунок балів, визначення переможців і нагородження їх.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 2.