Урок-проект з географії. 10 клас
Методичний паспорт проекту (Додаток 1)
Тема: Країни-карлики Європи(на прикладі Монако, Ватикану, Сан-Маріно, Ліхтенштейну)
Очікувані результати:
Знаннєвий компонент:
називає мікродержави Європи;
розрізняє форми державного правління і територіального устрою мікрокраїн Європи;
наводить приклади різних типів та підтипів країн Європи за рівнем економічного розвитку; показує на карті мікродержави Європи.
Діяльнісний компонент:
характеризує особливості демографічних та урбанізаційних процесів, розміщення населення в мікродержавах Європи;
порівнює чинники міжнародної спеціалізації мікродержав Європи;
пояснює причини вузької спеціалізації промислового виробництва мікродержав Європи;
вирізняє особливості економіки країн Європи, зумовлені регіональною інтеграцією.
Оцінно-ціннісний компонент:
робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку мікродержав Європи;
зіставляє позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці та культурі мікрокраїн Європи.
Тип уроку: урок-проект.
Х і д у р о к у
І. Мотивація навчання. (Забезпечення емоційної готовності до уроку; актуалізація суб’єктного досвіду та опорних знань).
ІІ. Цілевизначення та планування. (Визначення разом з учнями особистісно значущої мети та очікуваних результатів роботи).
Ви маєте рацію, сьогодні ми продовжуємо вивчати Європейський субрегіон. І поговоримо про особливості розвитку економіки деяких держав-карликів: Монако, Ватикану, Сан-Марино та Ліхтенштейну.
ІІІ. Етап цілереалізації (опрацювання матеріалу). (Організація учнів на здобуття знань; залучення до продуктивної діяльності; керування поліфункціональним спілкуванням).
Попередньо ви мали можливість об’єднатися у чотири групи (додаток 2) і обрати країну-карлика Європи, скласти по ній електронну презентацію розробленої візитної картки держави.
Давайте ознайомимося із ними і обговоримо отриманий матеріал.
Презентація досліджень:
Робота в новостворених групах. Групи об’єднуються на номером («одинички» – перша група, «двійки» - друга і т.д.)
В декількох локаціях кабінету розвішені кольорові «язички» із інформацією про особливості країн-карликів Європи (Додаток 3). Ознайомтеся із цією інформацією, відберіть її та зафіксуйте в «Путівнику».
А зараз обговоримо результати ваших пошуків.
V. Рефлексія та оцінювання. (Аналіз результатів роботи та способів їх досягнення; оцінювання навчальної діяльності; домашнє завдання).
Сьогодні ви дуже плідно попрацювали на уроці. Дякую вам за роботу. Хочу запропонувати вам для апробації інструмент із он-лайн курсу «Бери і роби» «Повне занурення» (додаток 4). Він спрямує вас до найглибшого рівня міркування, поступово занурюючи в роздуми. Мені імпонує, що ви від банального отримання знань через розуміння, застосування, аналіз і оцінку якості виконання завдання, підійдете до синтезу своєї діяльності на уроці та осмислення свого відкриття. Таким чином – здійсните глибоке занурення в навчальну діяльність.
На наступний урок ми розпочнемо ознайомлення із країнами Азії. Підготуйте коротку інформацію про найвизначніші місця субрегіонів Азії.
Додаток 1.
Методичний паспорт проекту
Автор проекту: Фаєвська Т.В.
Назва проекту: Країни-карлики Європи
Тип проекту: інформаційний, творчийий, дослідницький, географічно-науковий.
Навчальнi предмети: Географія: регіони та країни
Клас: 10-б клас
Кiлькiсть учнів: 18 учнів.
Мета: ознайомити учнів із особливостями господарства країн-карликів Європи: Монако, Ватикану, Сан-Марино, Ліхтенштейну; сформувати систему знань про основні умови формування їх економіки; створити туристичний образ даних країн. Стимулювати інтерес до самостійного пошуку й аналізу інформації. Вдосконалювати навички роботи із періодичною пресою та ЗМІ. Сприяти формуванню комунікативної, інформаційної компетентності, компетентності самоосвіти і саморозвитку.
Формувати ціннісне ставлення особистості до себе, до культурних надбань народу.
Очікувані результати:
Учні: - навчаться створювати продукти проекту згідно критеріїв;
Матерiалъно-технiчне, iнформацiйно-технiчне та методичне забезпечення: мультимедійна дошка, підручники, друковані матеріали, фотоматеріали, вільний вихід і Інтернет.
Форма представлення кiнцевого продукту – електронна презентація «Країни-карлики Європи»
Додаток 2.
С к л а д г р у п
для роботи над міні-проектом
«Країни-карлики Європи»
Монако
Сан-Марино
Ліхтенштейн
Ватикан
Додаток 3.
У чотирьох діаметрально протилежних частинах класу розвішені стилізовані картосхеми «Ватикан», «Монако», «Сан-Марино», «Ліхтенштейн». По всьому приміщенню розвішені кольорові «язички» із інформацією. Школярі швидко і правильно повинні відшукати саме ту інформацію, яка характеризує країну, яку вони презентували.
Ліхтенштейн
Ватикан
Монако
Сан-Марино
яку глибину я сьогодні підкорив (ла)
Що я виконав(ла)? |
На скільки важливим для мене є те, що я виконав(ла)? |
Де я зможу це застосувати ? |
Який алгоритм для досягнення успіху я застосував (ла)? |
На скільки добре я це виконав(ла)? Що можна удосконалити? |
Як я можу використати новий досвід у майбутньому? |
Що нового я відкрив(ла) про себе як учня (ученицю)? |
1