Матеріал уроку спрямований на перевірку засвоєння учнями знань з теми «Європа» та основних понять, прийомів роботи з комп'ютерними програмами MS Power Point, MS Publisher, Windows Movie Maker; активізувати творче мислення; сформувати навички спілкування при спільній роботі; навчити застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; розвивати уміння слухати інших, комунікативність, навички самоконтролю і взаємоконтролю, публічних виступів; виховати взаємоповагу; відповідальність за виконану роботу; вміння відстоювати власну думку.
Інтегрований урок географії та інформатики
Ділова гра «Круїз країнами Європи»
Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань з теми «Європа» та основних понять та прийомів роботи з комп’ютерними програмами MS Power Point, MS Publisher, Windows Movie Maker; активізувати творче мислення; сформувати навички спілкування при спільній роботі; навчити застосовувати знання в нестандартних ситуаціях; розвивати уміння слухати інших, комунікативність, навички самоконтролю і взаємоконтролю, публічних виступів; виховати взаємоповагу; відповідальність за виконану роботу; вміння відстоювати власну думку.
Тип уроку: урок контролю знань.
Форма уроку: ділова гра.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Клас заздалегідь поділений на 4 групи, учні отримали завдання.
Вправа «Очікування».
На дощці намальовано сонечко з променями, пропоную написати на листочках одним словом свої очікування від заняття наклеїти на променях. При цьому озвучити свої думки.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
«Картографічний практикум»
Назвіть країни, які входять до регіону Західної Європи?
Тестування в програмі MyTest (Додаток 1).
ІІІ. Мотивація.
Прийом «Візитна картка». (Географія)
Учні першої групи роблять повідомлення, за якими клас повинен відгадати країну, про яку піде мова на уроці.
1 учень: якщо спробувати дати узагальнений образ цієї країни, то вийде, що це країна романтичного народу, що любить спокійне життя, пиво, ковбасу та сардельки, досяг найвищої продуктивності праці, прославився своїми культурними та науковими досягненнями. Але саме ця країна розв’язала велику кількість війн в історії Європи.
Німеччина
2 учень: європейська держава, одна з найбільших економічно розвинених країн світу, історія якої мала величезний вплив на долю Європи. Вважається, що кухня цієї країни - одна з найекзотичніших у Європі. Традиційними стравами вважаються устриці, жаб'ячі лапки і цибулевий суп. До столу обов'язково подається вино також воно є складовим елементом багатьох страва. Є провідною країною в індустрії моди.
Франція
3 учень: країна, що розташована на півдні Європи, оточена морями басейну Середземного моря, за оцінками фахівців, являє собою туристський продукт вищого ступеня досконалості. На території цієї держави знаходиться найвідоміший вулкан з трагічною історією.
Італія
4 учень: Незважаючи на свою консервативність, це - надзвичайно цікава країна з багатою історією. Тут часто йдуть дощі. При відвідуванні цієї країни рекомендується обзавестися парасолькою, водонепроникною взуттям, курткою чи плащем. Відпочити від міської суєти можна в неймовірно мальовничій сільській місцевості. Великі пасовища, чудові лісові долини, повільні річки і узбережжя нікого не залишать байдужим.
Велика Британія
Вправа «Аукціон знань». (Інформатика)
Ви завершили вивчати тему «Комп’ютерні презентації та публікації». Тому зараз я проведу опитування за цією темою у вигляді аукціону: ви продаєте свої відповіді за бали, які зможете додати до оцінок ваших проектів.
Правильна і повна відповідь оцінюється в 1 бал, доповнення – 0,5 балів.
Питання:
1. Які види презентації ви знаєте?
2. Що таке мультимедіа?
3. Як додати новий напис до публікації?
4. Що таке дизайн?
5. В чому головна особливість презентації?
7. Чим відрізняються ефекти анімації Вхід, Виділення та Вихід?
8. Що таке монтаж відеофільму?
ІІІ. Захист проектів. Ділова гра «Круїз країнами Європи».
Протягом декількох тижнів Ви пройшли велику творчу дорогу, вона підійшла до кінця. На цьому уроці вас чекає підсумковий захист проектів «Круїз країнами Європи».
Це перш за все демонстрація результатів вашої самостійної роботи. Сьогодні наш урок буде проведено в формі ділової гри, ви спробуєте себе в ролі туристичних агентів. Ми сформували чотири групи учнів - турагенства «Західна Європа», «Північна Європа», «Південна Європа», «Східна Європа».
В рекламних цілях нашим агентствам треба було створити мультимедійні матеріали про країни Європи за планом:
З вимогами до робіт ви ознайомлені. У кожного з вас є критерії оцінювання.
Пропоную розпочати перегляд презентацій.
1.Захист робіт
2. Обговорення.
Білі та чорні опоненти.
В якості експертів робіт виступають самі учні. Всі вони розподілені на дві групи: чорні опоненти і білі опоненти. Чорні опоненти оцінюють роботу з критичної сторони, вказуючи на недоліки, на допущені промахи чи недоречності, висловлюють свою думку щодо виконання роботи і називають бал, яким вони дану роботу оцінюють. Білі опоненти оцінюватимуть роботу з позитивної сторони, вказують, що їм сподобалося в цій роботі, що було висвітлено добре і також називають бал, яким вони дану роботу оцінюють.
3. Самооцінювання груп.
Всі оцінні бланки передаються в рахункову комісію - вчитель або незайнятий учень.
4. Обробка результатів.
Поки проводиться підрахунок результатів, на екрані демонструються відеоролики про країни Європи. Після завершення підрахунків координуюча група коментує отримані результати.
ІV. Підсумок уроку.
Підведемо підсумки нашої роботи. Шановні учасники проекту! Ви добре попрацювали, зробили дуже багато і безліч цікавого дізналися.
Разом ми розглянули ваші роботи, ви показали високий рівень знання інформаційних технологій і уміння застосовувати їх при виконанні завдань практичного вмісту, показали вміння вести бесіду, обговорювати, висловлювати свої думки
А тепер подивимось чи здійснилися ваші очікування від уроку? (обговорення заняття).
Рефлексія - Хмара «тегів»
Я зрозумів, що…
я навчився…
я зміг…
було цікаво дізнатися, що ...
мене здивувало ...
мені захотілось…
V. Домашнє завдання.
Повторити параграфи 59-62.