Урок географії у 6 класі за темою "Світовий океан та його частини"

Про матеріал

Урок вивчення нового матеріалу.На уроці використані групові форми навчання, рольві ігри. Мета уроку: продовжувати формувати поняття «гідросфера» та її складові частини ; дати загальну характеристику складових частин Світового океану; поглибити та систематизувати знання про материки й острови; розвивати первинні практичні навички визначати географічне положення океанів та його складових; формувати практичні навички роботи з географічним атласом, географічною картою, підручником; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, розуміння її краси та неповторності.

Перегляд файлу

Конспект уроку географії у 6 класі за темою

« Світовий океан та його частини»   

 

Тема уроку: Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки, суходіл в океані.

Мета уроку: продовжувати формувати поняття «гідросфера» та  її складові частини ; дати загальну характеристику складових частин Світового океану; поглибити та систематизувати знання про материки й острови; розвивати первинні практичні навички визначати географічне положення океанів та його складових; формувати практичні навички роботи з географічним атласом, географічною картою, підручником; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, розуміння її краси та неповторності.

Обладнання: фізична карта півкуль, контурні карти, атласи, глобус, мультимедійний проектор і дошка.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Прийом «Дивуй».

Вчитель: «Вы совершите путешествие в страну чудес! Смена впечатлений взволнует ваше воображение. Вы не устанете изумляться виденному…Я хочу ещё раз окинуть взглядом всё, что мной изучено в морских глубинах, не однажды, мною исследованных! Вы будете участником моих научных занятий… - и Мировой океан раскроет перед нами свои тайны!»

Ж.Верн.

Академік І.В. Петринов-Соколов так сказав про неї: «Хіба вода – це тільки та безбарвна рідина, що налита у склянку? Океан, що вкриває майже всю нашу планету… Хмари, хмаринки, тумани, що несуть вологу всьому живому на земній поверхні, - адже це також вода. Безкраї крижані пустелі полярних областей, сніговий покрив, що застеляє майже половину планети, - і це вода. Гірські хребти складені гігантськими товщами сотень різних гірських порід, і геологи знають, що більшість із них створена великим будівельником природи – водою. На місці, де піднялися найвищі гори, розстеляються безкраї рівнини, їх створює великий перетворювач – вода. Прояви життя різноманітні. Вода всюди на нашій планеті. Але життя є тільки там, де є вода».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Подивіться уважно на географічну карту, глобус. Що переважає на земній поверхні? Так, справді, з усієї площі нашої Землі, що становить 510 млн. км.кв., 149 млн. припадає на суходіл, а 361 млн. км.кв.  – водна поверхня. Основну частину гідросфери складає Світовий океан, у якому зосереджено 96,5% всієї води планети.

Саме Світовий океан та його частини ми будемо вивчати на сьогоднішньому уроці.

ІY Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти, з багатством якого царства ви вже познайомилися на попередньому уроці?
  • А до якого царства ви б хотіли здійснити мандрівку?
  • Вважайте, що ваша мрія здійснилась. Сьогодні на уроці ми почнемо цю казкову подорож до водного царства, бо тема нашого уроку «Світовий океан та його частини: океани, моря, затоки, протоки, суходіл в океані.» Відкрийте зошити та запишіть тему уроку.

Під час нашої мандрівки ми дізнаємося:

  1. Що таке Світовий океан, його складові.
  2. Моря: внутрішні та окраїнні.
  3. Затоки і протоки.
  4. Суходіл в океані: материки, півострови, острови.

Y. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель: Володарка царства «Гідросфера» надійно оберігає свої володіння. Для тих, хто хоче потрапити до її царства вона влаштовує випробування.

- Ну як, діти, ви готові до випробувань? Слухайте загадку.

- Вона сонцю найрідніша,

- Вона в спеку – наймиліша.

(вода)

  • Поясніть зміст народного прислів’я:
  • «Вогонь – цар, а вода – цариця».
  • «Де вода, там і життя».
  • «Яка криниця, така і водиця».

Діти, володарка царства «Гідросфера» задоволена вашими відповідями. Ми в царстві «Гідросфера». Нас зустрічає головний повелитель царства «Світовий океан».

Учень «Світовий океан» - Я – надзвичайне чудо природи, яке є тільки на планеті Земля. Мій водний простір займає 71% планети. Я – неперервний і з будь – якої точки можна дістатися в будь - яку іншу, не перетинаючи царство «Літосфера». Свої багатства я поділив між своїми братами. Їх у мене чотири. А щоб ближче з ними познайомитись відкрийте карту в атласі «Світовий океан». Знайомтесь – це старший брат – «Тихий океан». (Учень працює біля карти).

Учень – «Тихий океан». – Я – старший брат, отримав найбільшу частину володінь свого брата, їх площа майже в 300 разів перевищує територію вашої держави – України. Я – найбільший та найглибший на планеті. (Показує на карті). Моя найбільша заглибина – Маріанський жолоб – 11022м. Назву дав мені іспанський мореплавець Фернан Магелан. Запрошую вас до своїх володінь. (Учні утворюють І групу).

Учень – «Атлантичний океан». Я другий брат, назвали мене на честь міфічного героя – титана Атланта, який тримав на своїх руках небо. Отримав майже вдвічі меншу частину від старшого «Тихого». Витягнувся з півночі на південь і трохи нагадую своєю формою цифру «8». (Показує на карті). З давніх часів я освоювався людьми, у різні епохи на моїх берегах виникали центри мореплавання. Запрошую вас до своїх володінь. ( Учні утворюють ІІ групу ).

Учень – «Індійський океан». Я – третій брат за величиною і найтепліший у «родині» земних океанів. Омиваю півострів Індостан, на якому лежить країна Індія, на честь якої мене і назвали.  Моя значна частина розташована в Південній півкулі. (Показує на карті). Мої води теплі на півночі і холодні на півдні. Запрошую вас до своїх володінь. (Учні утворюють ІІІ групу).

Учень – «Північний Льодовитий океан». Я – найменший брат від всіх моїх братів-океанів. Розташований повністю на півночі. Мої води дуже холодні, вкриті кригою довгий час. Майже в центрі від мене знаходиться Північний полюс. (Показує на карті). Свою назву я одержав тому, що значна частина моєї поверхні вкрита льодом. Я – наймілкіший від своїх братів. Деякі вчені навіть вважають мене морем мого брата – Атлантичного океану. Найсміливіших запрошую до своїх володінь. (Учні утворюють ІY групу).

Вчитель: Ви знаходитесь у володіннях чотирьох океанів, які пропонують вам більш детальнішу подорож по своїх володіннях, де ви повинні показати свої знання, вміння і навички роботи з підручниками, атласом. (Учні отримують маршрутні листи.)

Прийом «Творча лабораторія».

Вчитель:

                        Я частина океану

                        Я його сестра,

                        Відділилася від брата

                        Підняттями дна.

                                                (море)

Маршрутний лист.

І група: користуючись підручником, атласом, глобусом дайте характеристику морям за планом:

1. Що таке море?

2. Чим відрізняється море від океану?

3.Чим відокремлено море від океану?

4. Які бувають моря? Наведіть приклади.

5. Географічний практикум: позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти, над якими ви працювали.

Вчитель:

Вона частина моря,

А може й океану.

Вдається дуже в суходіл

Зв'язок широкий має з ним.

                        (затока)

Вона веде із моря в море,

Ні широка, а вузька.

В ній, як у шкільному коридорі

Грохот, дзвін і тіснота.

                        (протока)

Маршрутний лист.

ІІ група: користуючись підручником, атласом, глобусом дайте характеристику затокам і протокам за планом:

  1. Що таке затока?
  2. Чим затока відрізняється від моря?
  3. Що таке протока?
  4. Чим вона відрізняється від затоки? Наведіть приклади.
  5. Географічний практикум: позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти над якими ви працювали.

Вчитель:

Вчили ви моря, затоки

В океані є й протоки,

А ще в мене є питання

Чи є суша в океані?

Маршрутний лист.

ІІІ група: користуючись підручником, атласом, глобусом дайте характеристику материкам, півостровам за планом:

  1. Що таке материк? Покажіть на карті материки.
  2. Що таке півострів?
  3. Чим півострів відрізняється від материка? Наведіть приклади.

4. Географічний практикум: позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти над якими ви працювали.

Вчитель:

                                Поряд, поряд острови.

                                Не один, ні два, ні три,

                                А десятки, сотні сотен

                                Усі рідні, як ні як

                                Значить тут …(архіпелаг)

Маршрутний лист.

ІY група: користуючись підручником, атласом, глобусом дайте характеристику островам за планом:

  1. Що таке острів?
  2. Чим відрізняється острів від материка?
  3. Що таке архіпелаг?
  4. На які групи за походженням поділяють острови? Наведіть приклади.
  5. Географічний практикум: позначте на контурній карті гідрологічні об’єкти над якими ви працювали.

Вчитель:  Надаю слово кожній групі. «Обмін досвідом» (групи обмінюються роботами та, якщо потрібно, вносять свої доповнення).

YІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Прийом «Завдання на відповідність»

1. Тихий океан                                                А. найменший

2. Атлантичний океан                                    Б. найтепліший

3. Індійський океан                                        В. найбільший

4. Північний Льодовитий океан                   Г. вдвічі менший від найбільшого

(1- В; 2- Г; 3- Б; 4- А.)

Прийом «Третій лишній».   

Чорне, Мертве, Середземне. (Мертве – озеро)

Берингова, Бенгальська, Дрейка. (Бенгальська – затока)

Мексиканська, Магеланова, Гвінейська. (Магеланова – протока)

Індостан, Лабродор, Гренландія. ( Гренландія- острів)

Прийом «Вірю не вірю»  (Слайд 4.)

  1. Чи вірите ви в те, що материкові острови розташовані на материковій обмілині? (вірю)
  2. Чи вірите ви в те, що Великобританія вулканічний острів? (не вірю)
  3. Чи вірите ви в те, що вулканічні острови виникли  внаслідок вивержень вулканів на дні океанів і морів? (вірю)
  4. Чи вірите ви в те, що коралові острови розташовані лише в тропічних широтах? (вірю)
  5. Чи вірите ви в те, що Гавайські острови – коралові острови? (не вірю)

Прийом: «Подорож океанами»

Учні «ланцюжком» подорожують шляхами Христофора Колумба, Фернана Магеллана, Френсіса Дрейка. (виходять до карти, називають і показують всі гідрологічні об’єкти, які вони перетинають.

YІ. Підсумок уроку. Вчитель коментує відповіді учнів і виставляє оцінки.

Вчитель:  - Діти, якщо вам сподобався урок підніміть жовту картку,

  • якщо не сподобався підніміть червону картку,
  • якщо урок був не цікавий – зелену картку.

YІІ. Домашнє завдання. Вивчити параграф 40, стор.173 – 176, закінчити виконання практичної роботи. Творче завдання: знайти інформацію про географічні назви частин Світового океану.

Література:

  1. Врублевська М. О. Секрети успішного уроку географії: (Навч.-метод. посіб. ),  - Х. : Вид.група «Основа», 2005.  – 141 стор. – (Б – кА журн. «Географія»; Сер. «Урок від А до Я» Вип. 8 (20).
  2. Голишкін В. О. Інтелектуальні ігри на уроках географії. 6 клас. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 128 с.  – (Б – кА журн. «Географія» ; Вип. 2 (26).
  3. Довгань Г.Д. Уроки географії у 6 класі. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – 288с.
  4. Довгань Г.Д. Інтерактивні технології  на уроках географії: (Навч. – мет. посіб.) – Х. : Вид. група «Основа», 2005. 126 с. – (Б – кА журн. «Географія»; Вип. 5(17).
  5. Малая О. І. Інтерактивні та групові форми навчання на уроках

географії (Геогрфія, краєзнавство, туризм. – 2002. - №3.)

 

                 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку