Урок географії в 6 класі
Тема: Гідросфера та її основні частини.
Мета:
поглибити знання про властивості води, коло обіг води та його наслідки; сформувати знання про гідросферу та її складові;
розвивати практичні навички розрізнення складових гідросфери, розуміння процесів, які відбуваються в гідросфері, географічне мислення, цікавість до предмету; сприяти розвитку соціальної компетентності учнів.
виховувати переконання в необхідності дбайливого ставлення до водних багатств планети, відчуття прекрасного.
Обладнання: комп'ютери, програмне забезпечення, слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point, аркуші, фломастери, оливці, «сторінка блокнота дослідника», яка виконується в програмі Microsoft Office Word та друкується на папері, плакат «Дерево знань».
Урок географії в 6 класі
Тема: Гідросфера та її основні частини.
Мета:
Обладнання: комп’ютери, програмне забезпечення, слайди, виконані в програмі Microsoft Office Power Point, аркуші, фломастери, оливці, «сторінка блокнота дослідника», яка виконується в програмі Microsoft Office Word та друкується на папері, плакат «Дерево знань».
Хід уроку
І.Організація класу
Привітання.
Прийом „Групове інтерв’ю”
Учні відповідають на запитання вчителя: Чому вони прийшли на урок?
( Відповіді можуть бути різними: „хочу більше знати”; „виправити оцінку”, „тому що мені цікаво” та ін.)
На при кінці уроку ми з’ясуємо, чи справдилися ваші сподівання.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Прийом «фантастична добавка»
До вас звернулися інопланетяни з планети, де немає води, з проханням науково пояснити : Що таке вода? Що таке колообіг води? Яке значення має вода на Землі?
Прийом «робота діалогової парі».
Завдання: знайдіть відповіді на запитання
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Прийом «дивовижна звичайність»
- Ви добре впоралися з завданням. А зараз послухайте як яскраво та точно про роль води у природі висловився академік І.В. Петрянов:
«…Хіба вода – це тільки та безбарвна рідина, що налита у склянку?
Океан, який покриває майже всю планету, всю нашу чудесну Землю, в якому багато століть тому зародилося життя , - це вода. Опади, хмари, тумани, що несуть вологу всьому живому на земній поверхні, - це теж вода.
Безкрайні льодові пустелі полярних областей, снігові покриви, що вкривають майже половину планети, - і це вода.
Незрівнянно дивовижна безмежна багатобарвність кольорів заходу сонця, його золотих та багряних переливів; урочистими та ніжними є кольори неба на світанку. Це звичайна та завжди дивна симфонія кольору зобов'язана розсіюванню і поглинанню сонцевого спектру водяними парами в атмосфері.
Це великий художник природи – вода.
Гірські хребти побудовані гігантськими товщами сотень різних гірських порід, і геологи знають, що більшість з них утворено грандіозним будівником природи – водою. Всякчас змінюється вигляд Землі. На місті, де височили гори, розстилаються безкрайні рівнини, їх створює великий архітектор – вода.
Безмежно різноманіття життя. Воно всюди на нашої планеті. Але життя є тільки там, де є вода. Немає живої істоти, якщо немає води.
(Петрянов И.В. Самое обыкновенное вещество в мире. – М., 1981.- С.32.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку та задач уроку
Проводиться за допомогою слайда на екрані монітора, виконаного в програмі Microsoft Office Power Point. (учні читають в голос)
ІV. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
Розгорнутий план етапу
Перегляд відео фрагменту та слайду виконаного в програмі Microsoft Office Power Point. Коментування перегляду.
Перегляд відео фрагменту та слайду виконаного в програмі Microsoft Office Power Point. Коментування перегляду. Запис висновків до «Сторінки блокнота дослідника», яка готується учителем загодя, друкується на комп’ютері в програмі Microsoft Office Word.
Аналіз діаграми на слайді, який створений в програмі Microsoft Office Power Point. Запис висновків до «Сторінки блокнота дослідника».
Альтернативні варіанти:
V. Закріплення знань.
Гідросфера – це …
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
Прийом «творча лабораторія» . Принцип «свобода вибору».
Клас поділяється на творчі групи:
Роботи можна виконувати на комп’ютері в програмах Microsoft Office Word, Microsoft Office Power Point, Paint.
VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія
Підіб’ємо підсумки нашої роботи. Для цього проведемо анкетування. Анкети прикріпимо на плакат «Дерево знань».
АНКЕТА
Підсумки занятия
П.І.Б._____________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Наше заняття добігає кінця. Ви активно працювали і добре засвоїли матеріал. Ваші самооцінки та пропозиції будуть враховані. Вдома ви закріпите знання.
VІІІ. Домашнє завдання.
Учитель коментує домашнє завдання, яке записано на слайді, виконаному в програмі Microsoft Office Power Point (учні записують до щоденника)