Урок " Географічне положення. Історія відкриття та освоєння Північної Америки"

Про матеріал

Конспект уроку у 7 класі за темою : Географічне положення . Історія відкриття та освоєння Північної Америки . Мета уроку: ознайомити учнів із загальними відомостями про материк; формувати знання про географічне положення Північної Америки; поглибити та систематизувати знання про дослідження та освоєння материка; вдосконалити вміння та навички працювати з тематичними картами атласу та контурними картами ; розвивати інтерес до навчання.

Перегляд файлу

 

7 КЛАС

 

ТЕМА : ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ І ОСВОЄННЯ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ.

МЕТА УРОКУ: ознайомити учнів із загальними відомостями  про материк; формувати знання про географічне положення Північної Америки; поглибити та систематизувати знання про дослідження та освоєння материка; вдосконалити вміння та навички працювати з тематичними картами атласу та контурними картами ; розвивати інтерес до навчання.

ОБЛАДНАННЯ : атласи, фізична карта світу.

ТИП УРОКУ : комбінований

 

СТРУКТУРА  УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМОНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ УМІНЬ ТА ЗНАНЬ УЧНІВ.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

ІV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

VІ.  ПІДСУМОК УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

 

ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМОНТ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ УМІНЬ ТА ЗНАНЬ УЧНІВ.

  1. Бесіда за запитаннями.

- Яку тему ми з вами зараз вивчаємо? ( МАТЕРИКИ)

- Які материки ми з вами вивчили? ( назвати і показати на карті)

- Назвати характерні риси кожного материка . Чому ми можемо сказати , що материк є НАЙ…

- Австралія ( найменший, найсухіший, тільки в Австралії живуть яйцекладні ссавці – качконіс і єхидна, росте дерево евкаліпт – листя повернуте ребром до сонця і не утворює тіні)

- Африка ( найжаркіший материк, найдовша річка світу Ніл, найбільша пустеля світу Сахара, на річці Замбезі всесвітньовідомий водопад Вікторія)

- Південна Америка ( найповноводніша річка світу Амазонка, найбільша за площею рівнина – Амазонська низовина, Південна Америка – найвологіший материк світу, на річці Оріноко розташований найвищий водоспад світу Анхель ( 1054м) )

- Антарктида ( найхолодніший материк, всі сторони дивляться на північ , майже в центрі материка розміщений південний полюс.)

  1. Пригадайте, за яким планом ми вивчаємо материк?

- Географічне положення.

- Рельєф, геологічна будова, корисні копалини материка.

- Клімат.

- Води суходолу.

- Грунтово-рослинний покрив.

- Природні зони.

- Населення та головні держави материка.

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Сьогодні на уроці ми з вами розпочнемо вивчати материк - Північна Америка

Відкриємо зошити , запишемо число і тему уроку. : ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ. ІСТОРІЯ ВІДКРИТТЯ І ОСВОЄННЯ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ.

                                   ПЛАН УРОКУ

Сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з:

  1. Географічне положення материка.
  2. Історія відкриття та дослідження Північної Америки.
  3. Практична робота. Позначення на контурній карті основних географічних об’єктів материка.

 

ІV.  ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Поклали ручки, сіли всі рівненько і приготувалися слухати.

1. Розповідь вчителя з елементами бесіди та виконання практичної роботи.

Вивчаючи Південну Америку ми з вами зверталися до відкриття континенту, і до історії виникнення його назви . Хто мені може сказати ким була відкрита Америка ? ( Христофором Колумбом під час пошуків морського шляху до Індії) .

Коли Х. Колумб наблизився до островів Карибського моря , він навіть і не уявляв собі, якого рівня відкриття він зробив. Офіційною датою відкриття  Північної Америки вважається 12 жовтня 1492 року.

                                            Запишемо в зошит .

Але  чому материк має таку назву? ( Америго Веспучі  висловив припущення, що відкриті в західній півкулі Землі є нова частина світу).

Сам же Амегіго Віспуччі. Після завершення ним подорожі до цього континенту у 1501-1502 роках, писав , що « країни ці слід назвати Новим Світом. Ніхто з наших предків не мав уяви про ці землі»

 

Вивчаючи географічне  положення материка ми будемо підніматися по сходах на гору ГП, кожна сходинка – це план за яким ми будемо характеризувати ГП Північної Америки.

 

1. Розташування материка , щодо екватора.

2. Півкулі  в яких лежить материк.

3. Протяжність материка.

4. Крайні точки материка.

5.  Великі острови та півострови материка.

6. Океани , що омивають материк, затоки.

7. Найближчі материки й шляхи сполучення з ними.

 

За таким планом ми з вами будемо знайомитися з географічним положенням Північної Америки, піднімаючись по східцях до вершини гори уроку. Характеризуючи ГП материка ми з вами водночас будемо виконувати практичну роботу, наносячи на контурну карту основні географічні об’єкти материка, тому приготуємося до роботи: відкриємо атласи , контурні карти , приготуємо олівець.

        Спробуємо піднятися на першу сходинку, подивіться на карту і дайте відповідь на перший пункт плану. Яке має розташування материк, відносно екватора? (Екватор материк не перетинає),

        В яких півкулях лежить Північна Америка ? ( Північна Америка лежить цілком і північній та західній півкулях, так як і нульовий меридіан не проходить через материк).

       Південна частина материка вужча за північну. На півночі материк має найбільшу протяжність  із заходу на схід  - близько 6000 км. А на крайньому півдні вона становить менше 100 км.

              Північна Америка , як і будь який материк має крайні точки. Для того , щоб піднятися на наступну сходинку ми з вами повинні знайти і нанести на контурну карту крайні точки материка: крайня північна точка – мис Мерчісон на півострові Бутія ; південна – мис Марято його географічна широта 7 вн.ш., західна – мис  Принца Уельського, що на півосторі Стюард; східна – мис Сент- Чарльз ,який розташований на найбільшому півострові Північної Америки Лабрадор.

        До складу Північної Америки також входять Великі Антильські ( Куба, Гаїті, Ямайка)  та Малі Антильські острови. ( нанесемо їх на контурну карту)  .

     На півночі материка розташований найбільший у світі острів Гренландія , - на заході від нього велика група островів , це- Канадський Арктичний архіпелаг, ( архіпелаг – це група островів , що близько розташовані один до одного ), що є одним із найбільших на планеті. ( нанесемо їх на контурну карту) .

         Північна Америка омивається водами трьох океанів з заходу Тихим океаном, з сходи Атлантичним, з півночі Північно Льодовитим океаном.

З півночі та півдня материка утворилися дві великі затоки – Гудзонова , яку називають «льодовим мішком», оскільки вона більшу частину року вкрита льодом . на півдні – Мексиканська – води якої навпаки , цілорічно дуже теплі. Ще одна велика затока Аляска на північному заході материка ( нанесемо їх на контурну карту).

         Крім заток береги материка мають численні великі півострови  Каліфорнія, Аляска – в Тихому океані; а також Флорида і Юкатан , що в Атлантичному океані.( нанесемо їх на контурну карту)

       На півдні Північна Америка з’єднується з Південною, кордон із якою проводять  по Панамському каналу, Беренгова протока відділяє Північну Америку  від Євразії.

 

      Ось ми з вами на вершині гори, на яку ми з вами всі разом піднімалися. А зараз я пропоную __________ піднятися ще раз на гору, але самостійно.

 ( один учень коло дошки характеризує ГП Північної Америки за планом).

 

2. Розповідь вчителя

Під час характеристики ГП Північної Америки велике значення мають острови, півострови, затоки, Історія походження деяких їх назв дуже цікава та надає можливість дізнатися про історію відкриття певних географічних об’єктів.

       Так , датською мовою « грен ланд» - зелена земля, тоді , як поверхня острова Гренландія вкрита  товстим шаром льоду. Виявляється острів, одержав таку назву від  вікінгів, що відкрили його у Х ст.. : влітку на південному краї острова зеленіють луки.

      Гудзонова затока названа на честь англійського мореплавця Генрі Гудзона, який відкрив її у 1610 р.,

Генрі Гудзон здійснив чотири плавання до  Нового Світу, вивчаючи берегову лінію континенту. Четверта – остання експедиція Генрі Гудзона вирушила в плавання на невеликому кораблі «Дискавері» з екіпажем 23 особи. Не здогадуючись , що плавання це для нього буде останнім, Гудзон взяв з собою сина – підлітка. Шукаючи прохід в Тихий океан , корабель потрапив у льодовий полон, а потім його викинуло на берег. Довелося чекати весни. Зимівля минула благополучно. Та коли в червні  , корабель спустили на воду і він вирушив на північ, а Гудзон сповістив команду, що він все ж таки має намір шукати протоку , - команда збунтувалась. Матроси посадили Генрі Гудзона, його сина і сімох вірних йому офіцерів  у шлюпку , не забезпечивши їх ні зброєю, ні продовольством. Доля їх невідома… А «Дискавері» повернулась до Англії без капітана. Велика затока , де певно , обірвалося життя одного з наполегливіших шукачів нових шляхів , названа Гудроновою, його прізвищем названа  також затока.

         Назва півострові Лабрадор  перекладається з португальської, як «землероб» .

        Назва півострова Флорида  перекладається з іспанської «квітуча» .

        Назва півострова Юкатан  перекладається з мови його мешканців « не розумію» : саме так вони відповіли на запитання європейців, як називається ця земля.

       Антильські острови від грецького « анти» -напроти материка.

        Великий внесок у вивчення північно-західної частини Північної Америки зробили російські експедиції : зокрема у 1741 р. експедиція  під керівництвом Вітуса  Беринга й Олексія Чирікова ,були відкриті і нанесені на карту Алеутські острови й узбережжя Аляски. Росіяни заснували на цих берегах поселення, звідки продовжували вести обстеження нових територій. У 1798р. всі відкриті росіянами землі на північному заході материка були приєднані до Росії під назвою «Російська Америка» . Ці володіння в 1867 р.  царський уряд продав США.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

Розв’язування кросворду.

( кросворд на дошці, вчитель зачитує питання, учні відповідають )

VІ.  ПІДСУМОК УРОКУ

 А зараз я пропоную вам пограти в гру « Мікрофон» . Кожен з вас повинен сказати , що нового, цікавого ви дізналися сьогодні на уроці.

VІІ. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати параграф  39.

2. Використовуючи додаткову літературу , складіть повідомлення про дослідників і першовідкривачів Північної Америки.

3. Складіть опис  уявної подорожі навколо Північної Америки . Знайдіть найбільш зручні місця для стоянки кораблів, продумайте можливість поповнення запасів води і продуктів харчування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 серпня 2018
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку